Hey Kids, Grow a Pair: How Music Blogs Neutered Indie Rock

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Hey Kids, Grow a Pair: How Music Blogs Neutered Indie Rock

Indlæg Skrevet: 23. apr 2013, 11:39

Smiler flere gange undervejs: denne skribent er ægte forarget over "de unges" musik -- og det er ikke rap, der snakkes om her.
:) Og hun skriver faktisk godt (uagtet om man er 'enig' med hendes meninger eller ej).

http://www.yourmusicisawful.com/2013/04/hey-kids-grow-a-pair-how-music-blogs-neutered-indie-rock/
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Hey Kids, Grow a Pair: How Music Blogs Neutered Indie Rock

Indlæg Skrevet: 23. apr 2013, 11:49

"when did all the skinny jeaned, fedora clad 20 somethings of the world decide to get together and completely f*cking neuter music?"
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 23. apr 2013, 11:50

Ja meget underholdende :)
Men hun har jo faktisk lidt ret mht. musikken hun kritiserer.
Gravity Assist - First Contact - Mit første forsøg med programmet Paulstretch, fra April 2016:
https://youtu.be/d5gpvYRPglk
Brugeravatar
the songcabinet
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. apr 2013, 12:22

Arh, lyder som begrebsforvirring hvor hun ikke kan skelne mellem indie-pop, indie-rock og indie-folk, og koger det hele sammen som "indie", som ikke er en genre, men bare betyder.. uafhængig. Hendes egen afsender position er åbenlyst i rock, eller punk'ens perspektiv på musikken, og så er der altså ikke noget nyt i at kritisere pop for at mangle "balls"..
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 24. apr 2013, 21:30

Næh, men jeg savner sgu generelt balls i musik. Så tror jeg går ind og læser hendes blog :)
Deaktiveret
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 24. apr 2013, 21:35

Hun mangler "of monsters and men" samt "ed deeluran". Hun nævner en liste fra en anden blog, så det er vist ikke en officiel. Så ville de to også være derpå. Men selvom det er indie navne, så er det altså nogle af de største navne i usa pt der nævnes. Mumford and sons har virkelig startet en lavine efter de vandt så mange grammy'er :dollargrin:

Til gengæld har hun fuldstændig misset pointen: Mænd er blevet kønsløse pga kvinderne og deres evindelige kamp for at blive hørt. Hun burde forbande sin mor og sit køn.
Deaktiveret
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. maj 2013, 21:59

Fuldstændig uagtet emnet og i øvrigt groft hevet ud af sammenhæng vil jeg flabet tillade mig at fremhæve denne grineren sætning:
garcia skrev:Hun burde forbande sin mor og sit køn.
:dollargrin: 8-)
Brugeravatar
GeorgeHayduke
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. maj 2013, 15:19

Godt skrevet.

Det indie-pjat, det er sgu' blevet noget tynd øl, urrgh..

Lad os nu høre noget andet, noget hvor der ikke synges som en konfirmand til søndagsskole. Please!!

Og noget som ikke kun kører i DUR. Please, please, please: MOL. BLÅ. Sjæl. Progressive akkorder. Pleease. Pleeeeeeeeeease. :?

Det er som om, man har glemt, at der ligger faktisk mulighed for at gå uden for DUR-skalaen og britisk 80er/am 60'er-folk, og endda mulighed for at synge frit og kraftigt, som en fri fugl. Ohh, jeg var indlagt til indie pop-rock-folk en hel weekend for nylig, og det var lidt som at have fået det hvide snit, jøsses. Det kriblede i huden.

Jeg har hørt Motown en hel uge siden da, for at følelser tilbage i ørerne.

:shock:

EDITED
Senest rettet af GeorgeHayduke 2. maj 2013, 18:48, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
GeorgeHayduke
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. maj 2013, 15:22

Soundvenue melder:

"Ansigtsløft til Soundvenue.com
NyhedVi har lanceret en opgradering af vores website, der byder på flere forbedringer.

..

Da modedækningen nu har sin helt egen side, er det også blevet muligt for os at opgradere kraftigt på den front. Derfor har vi .. en udvidet dækning af modestoffet."

Det er så 'indie' det dér.. :dollargrin:

Jeg tror indie-poppen i virkeligheden er beregnet til at browse og shoppe indie-mode. :)

Og det ville være helt ok, hvis man dog bare ville kalde det et eller andet andet, bare ikke indie! :| Det er absolut ingen 'independence' at spore i den genre længere. :-P

Tilbage til "Branche & Teori"