Nyt remixsite fra Copenhagen Records

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Re: Nyt remixsite fra Copenhagen Records

Indlæg af Morten Hjort »

Cresco skrev:super godt initiativ. Savner flere danske remix konkurrencer nu hvor bandbase stort set er lukket ned.
Takker :)

Medlemsavatar
Cresco
Medlem
Indlæg: 161
Sted: Østerbro

Indlæg af Cresco »

hvornår slutter remix-konkurrencen med Nephew? Et sted står der onsdag d. 27, et andet at det skal være uploadet senest 1. marts?

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Cresco skrev:hvornår slutter remix-konkurrencen med Nephew? Et sted står der onsdag d. 27, et andet at det skal være uploadet senest 1. marts?
Hmm hvor står der den 27? Den slutter nu på fredag d. 1 marts :)

Medlemsavatar
Cresco
Medlem
Indlæg: 161
Sted: Østerbro

Indlæg af Cresco »

Ok, tak for det :) Det står på jeres forside under regler: "ud fra de remixes som er at finde på sitet senest onsdag d. 27. februar."

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Morten, kan jeg ikke få dig til at sætte et ikon på mit Nephew remix. Jeg har åbenbart ikke fået valgt et ikon korrekt. Remix: SLL's retrospective remix.
Og så dermed også et ønske om noget mere fejl håndtering på siden ;)

På forhånd tak :)

SLL

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SLL skrev:Morten, kan jeg ikke få dig til at sætte et ikon på mit Nephew remix. Jeg har åbenbart ikke fået valgt et ikon korrekt. Remix: SLL's retrospective remix.
Og så dermed også et ønske om noget mere fejl håndtering på siden ;)

På forhånd tak :)

SLL
Min programmør kom igen i sidste uge og det eneste der arbejdes på nu er bugfixes :) Så det kommer meget snart!
Der bliver kigget på dit billede nu og ellers kigger vi primært på følgende fejl (som forhåbenligt er fikset i løbet af en uge):
- Konvertering af wave-filer som forkorter lyden og derfor også giver forkert længde på track.
- Formattering af titler og tekst.
- Åbning af tracks i player fungerer ikke altid korrekt.
- Likes fungerer ikke 100%


Er der andre ting som nogen er stødt på?

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Tak for hjælpen med ikon på mit remix :)

Det er tit, at jeg får den her besked i afspilleren - "NO Track in Playlist", lige efter jeg har trykket "play" på et track. Hvis jeg så prøver igen, så plejer det at virke.

Jeg syntes at det firkantet "upload lydfil" område, skulle laves om til et knap. Det er ikke alle steder på feltet, hvor mus pointeren skifter et "fingeren". Jeg ved ikke helt med "artwork" firkanten, om det også ville være smart med en knap.

Pt. under "mine uploads", så findes der nu et ikon til mit remix? Når jeg køre musen hen over ikonet, så er det min remix titel som fremkommer, hvilke er ok. Men når jeg klikker på ikonet, så kommer jeg frem til "Jeppe Karkov - Show Me What Love Is (Jeppe Karkov Remix)" remixet? :? Det må være en fejl.

SLL

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SLL skrev:Tak for hjælpen med ikon på mit remix :)

Det er tit, at jeg får den her besked i afspilleren - "NO Track in Playlist", lige efter jeg har trykket "play" på et track. Hvis jeg så prøver igen, så plejer det at virke.

Jeg syntes at det firkantet "upload lydfil" område, skulle laves om til et knap. Det er ikke alle steder på feltet, hvor mus pointeren skifter et "fingeren". Jeg ved ikke helt med "artwork" firkanten, om det også ville være smart med en knap.

Pt. under "mine uploads", så findes der nu et ikon til mit remix? Når jeg køre musen hen over ikonet, så er det min remix titel som fremkommer, hvilke er ok. Men når jeg klikker på ikonet, så kommer jeg frem til "Jeppe Karkov - Show Me What Love Is (Jeppe Karkov Remix)" remixet? :? Det må være en fejl.

SLL
Tak!
Den med "no track in playlist" er det som er problemet med at afspilleren ikke altid vil åbne eller åbner et forkert track. Den er vi på.
Upload har vi egentlig lavet for at gøre det så simpelt, som muligt, men det er måske forvirrende som det er nu? Vil det hjælpe hvis man både sørgede for at der var en knap OG et drag n'drop område? Eller synes du/I det er unødigt med d'n'd?
Det er ikke voldsomt kønt, men det må fikses i en V2.
Lyder virkelig spøjst med sidstnævnte problem, men jeg tjekker lige op på om min programmør mens han har fundet billedet frem er kommet til at lave et eller andet rod med forbindelsen. Der går nok lige lidt tid, for vi er ved at flytte konverteringsprocessen, så vi kan fikse de værste upload bugs.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Morten Hjort skrev: Upload har vi egentlig lavet for at gøre det så simpelt, som muligt, men det er måske forvirrende som det er nu? Vil det hjælpe hvis man både sørgede for at der var en knap OG et drag n'drop område? Eller synes du/I det er unødigt med d'n'd?
Hmm... nu har jeg aldrig brugt ellers set drag n drop til upload før. Men det er da muligt, at der er lidt lækkerhedsdesign over det :-) Men typisk syntes jeg en knap til upload er det bedste. Det er den måde det gøres på via soundcloud, indabamusic. Det gfx har jeg det nok også bedst med en knap. Men måske med en mulighed for, at se ens ikoner mv. inden man committer sig til uploaden. Hvis der både er d'n'd og upload, så syntes jeg det forvirre mere end det gavner. Man skal vælge en af dem.
Morten Hjort skrev: Lyder virkelig spøjst med sidstnævnte problem, men jeg tjekker lige op på om min programmør mens han har fundet billedet frem er kommet til at lave et eller andet rod med forbindelsen. Der går nok lige lidt tid, for vi er ved at flytte konverteringsprocessen, så vi kan fikse de værste upload bugs.
[/quote]

Ja det er lidt mystisk. Ikon navnet var til mit remix, men stien pegede på et andet remix. Prøvede lige at tjekke det, men siden var åbenbart nede, måske pga. arbejde med den. Men firefox browser gik kold, så den måtte genstartes. Men jeg håber lidt på, at i arbejder med sitet, og det var derfor min browser gik kold.

SLL

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SLL skrev:
Morten Hjort skrev: Upload har vi egentlig lavet for at gøre det så simpelt, som muligt, men det er måske forvirrende som det er nu? Vil det hjælpe hvis man både sørgede for at der var en knap OG et drag n'drop område? Eller synes du/I det er unødigt med d'n'd?
Hmm... nu har jeg aldrig brugt ellers set drag n drop til upload før. Men det er da muligt, at der er lidt lækkerhedsdesign over det :-) Men typisk syntes jeg en knap til upload er det bedste. Det er den måde det gøres på via soundcloud, indabamusic. Det gfx har jeg det nok også bedst med en knap. Men måske med en mulighed for, at se ens ikoner mv. inden man committer sig til uploaden. Hvis der både er d'n'd og upload, så syntes jeg det forvirre mere end det gavner. Man skal vælge en af dem.
Morten Hjort skrev: Lyder virkelig spøjst med sidstnævnte problem, men jeg tjekker lige op på om min programmør mens han har fundet billedet frem er kommet til at lave et eller andet rod med forbindelsen. Der går nok lige lidt tid, for vi er ved at flytte konverteringsprocessen, så vi kan fikse de værste upload bugs.
Ja det er lidt mystisk. Ikon navnet var til mit remix, men stien pegede på et andet remix. Prøvede lige at tjekke det, men siden var åbenbart nede, måske pga. arbejde med den. Men firefox browser gik kold, så den måtte genstartes. Men jeg håber lidt på, at i arbejder med sitet, og det var derfor min browser gik kold.
SLL[/quote]

Nej du har ramt siden lige i flytningen af nogle servere, så vi kunne få konverteringen integreret i systemet korrekt. Den skulle gerne være online igen indenfor 30 min.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Hvem vandt?

EDIT: Info:Nephew lytter nu til remixes og venter tilbage med en vinder meget snart! Vi annoncerer vinderen på mandag (d. 4 marts) her på sitet og på vores Facebook side.

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SAPPY skrev:Hvem vandt?

EDIT: Info:Nephew lytter nu til remixes og venter tilbage med en vinder meget snart! Vi annoncerer vinderen på mandag (d. 4 marts) her på sitet og på vores Facebook side.
Jeg mangler at få svaret ind, men håber at have det indenfor et par timer. Så annoncerer vi vinderen på sitet, vores FB og formentlig også her hvis jeg lige husker det

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Så er vinderen fundet: http://goo.gl/jZuqs

Og et statement fra Nephew:
Overordnet er vi pænt blæst bagover det høje antal og høje niveau på de remixes som er kommet retur i denne konkurrence. Vi har lyttet sammen i bandbussen, voteret og diskuteret.

Vinder

Emig&Norgaard remix
Nephew faldt for: Velsmagende Fusionskøkken af "25", Rammstein-trommer, lækre synths og Art Of Noise-skrig.


Runner ups:

Ole G remix
Nephew faldt for: Overraskende melodisk manipulation af sanglinjerne.

SSL's retrospective mix
Nephew faldt for: Uforfalsket og gennemført Italo-stil. Sommerstemning breder sig.

Steffwell Moombahton Remix
Nephew faldt for: Effektiv Floorfiller, dejlig luft mellem gode elementer.


Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Morten Hjort skrev: SSL's retrospective mix
Nephew faldt for: Uforfalsket og gennemført Italo-stil. Sommerstemning breder sig.
Nej nej Morten... jeg troede du havde styr på stilarterne :-D Det er et retro Stock, aitken & waterman stylish remix haha. Men okay, det er måske en smule beslægtet med 80'er italo, men ikke meget :-)

Tak for bedømmelserne til Nephew, og tillykke til de andre deltagere!

Spørgsmål, må vi poste vores remix på soundcloud, youtube, FB, med links osv. til Cph Records, Nephew?

SLL

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SLL skrev:
Morten Hjort skrev: SSL's retrospective mix
Nephew faldt for: Uforfalsket og gennemført Italo-stil. Sommerstemning breder sig.
Nej nej Morten... jeg troede du havde styr på stilarterne :-D Det er et retro Stock, aitken & waterman stylish remix haha. Men okay, det er måske en smule beslægtet med 80'er italo, men ikke meget :-)

Tak for bedømmelserne til Nephew, og tillykke til de andre deltagere!

Spørgsmål, må vi poste vores remix på soundcloud, youtube, FB, med links osv. til Cph Records, Nephew?

SLL
Det er nu Nephew der har skrevet det. Ikke mig. Jeg har nada styr på de subgenrer :D
Del frit på Facebook, men vent gerne med Soundcloud og Youtube. Vores idé er egentlig at prøve at samle alt på vores site, så der kan blive ryddes lidt op specielt på Youtube. Sorteringen er ret dårlig på YT, så det bliver ofte noget rod med officielle videoer, remixes, bagom optagelser osv. Så der skal ikke herske tvivl om at vi gerne ser at tingene bliver samlet så få steder som muligt på sigt i hvert fald. I'll be back

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Morten Hjort skrev: Det er nu Nephew der har skrevet det. Ikke mig. Jeg har nada styr på de subgenrer :D
Du er undskyldt :)
Morten Hjort skrev: Del frit på Facebook, men vent gerne med Soundcloud og Youtube. Vores idé er egentlig at prøve at samle alt på vores site, så der kan blive ryddes lidt op specielt på Youtube. Sorteringen er ret dårlig på YT, så det bliver ofte noget rod med officielle videoer, remixes, bagom optagelser osv. Så der skal ikke herske tvivl om at vi gerne ser at tingene bliver samlet så få steder som muligt på sigt i hvert fald. I'll be back
Jeg havde håbet lidt på noget hosting via Soundcloud. Cph. Records hosting og fb begrænser mine muligheder meget. Jeg er ikke specielt vild med jeres remix site pt., nu hvor det hele (mener jeg) stadig er i opbygningsfasen. Jeg syntes det er for kluntet med den afspiller, samt at når man klikker på afspilning af et mix, så åbner en ny side, hvor man så skal klikke på "play" knappen, hvilke åbner selve player'en. For mange trin frem og tilbage. Men jeg mener, at i arbejder løbende på sitet, så der kommer sikkert et bedre workflow på sigt :)

Ide til jeres remix site:
Eventuel mulighed for, at remixes blev sorteret efter måske de 10 bedste mixes i konkurrencen. Det kunne være fedt.

SLL

Default avatar
DennisEmig
Medlem
Indlæg: 46
Sted: København

Indlæg af DennisEmig »

SAPPY skrev:Tillykke til vinderen samt stor respekt også til 'boblerne' herfra :thumbup:
1000 Tak, Dette var faktisk mit første remix, så det kom som en ordentligt overraskelse må jeg sige :)

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SLL skrev:
Morten Hjort skrev: Det er nu Nephew der har skrevet det. Ikke mig. Jeg har nada styr på de subgenrer :D
Du er undskyldt :)
Morten Hjort skrev: Del frit på Facebook, men vent gerne med Soundcloud og Youtube. Vores idé er egentlig at prøve at samle alt på vores site, så der kan blive ryddes lidt op specielt på Youtube. Sorteringen er ret dårlig på YT, så det bliver ofte noget rod med officielle videoer, remixes, bagom optagelser osv. Så der skal ikke herske tvivl om at vi gerne ser at tingene bliver samlet så få steder som muligt på sigt i hvert fald. I'll be back
Jeg havde håbet lidt på noget hosting via Soundcloud. Cph. Records hosting og fb begrænser mine muligheder meget. Jeg er ikke specielt vild med jeres remix site pt., nu hvor det hele (mener jeg) stadig er i opbygningsfasen. Jeg syntes det er for kluntet med den afspiller, samt at når man klikker på afspilning af et mix, så åbner en ny side, hvor man så skal klikke på "play" knappen, hvilke åbner selve player'en. For mange trin frem og tilbage. Men jeg mener, at i arbejder løbende på sitet, så der kommer sikkert et bedre workflow på sigt :)



Ide til jeres remix site:
Eventuel mulighed for, at remixes blev sorteret efter måske de 10 bedste mixes i konkurrencen. Det kunne være fedt.

SLL
Ja det er work in progress :) Og helt enig med færre kliks. Tror dog at vi måske kunne lave en midlertidig løsning, hvor man kan trykke play direkte fra albummet, samt gå ind på siden for at få mere info. Dét tjekker jeg lige op på hvad kræver (sikkert ikke meget.

Problemet med Soundcloud og Youtube er at der ikke er nogen sortering. Des flere remixes og lignende uploads, des mere indhold skal originalindholdet konkurrere med og det er faktisk et problem. Vi bruger dog sjældent SC aktivt, så det kunne være en mulighed at åbne op dertil. Men hvis man blot vil henvise, hvilken funktionalitet (hvis vi ser bort fra børnesygdommene) mangler så på Beta, så det kunne være et alternativ til Soundcloud?

Edit: Fik ikke svaret på det sidste. Det er en svær ting at skulle sortere efter det bedste, da det jo ofte er en subjektiv mening. Det giver god mening at kunne feature de numre, som ender med at vinde en konkurrence, eller vi eller en af vores artister kan feature noget vi synes er særlig godt. Men vi håber på at antallet af plays (som vi skal ændre lidt på, så et nummer ikke skal lyttes 100% for at tælle) og likes gerne på sigt kommer til at sortere skidt fra kanel. I en v2 skal det formentlig også være muligt at sortere i remixes udelukkende efter remixere.
Senest rettet af Morten Hjort man 4. mar 2013 20:47, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

DennisEmig skrev:
SAPPY skrev:Tillykke til vinderen samt stor respekt også til 'boblerne' herfra :thumbup:
1000 Tak, Dette var faktisk mit første remix, så det kom som en ordentligt overraskelse må jeg sige :)
Første remix!....imponerende :shock:

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Fedt man nu kan afpille remixes direkte ved et enkelt klik, det funker :)

SLL

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SLL skrev:Fedt man nu kan afpille remixes direkte ved et enkelt klik, det funker :)

SLL
Tak :)
Sig endelig til hvis der stadig opstår problemer med at åbne playeren, for de fleste bugs ved den skulle gerne være rettet (kan stadig være liiiidt langsom til at vælge track, men det problem ligger hos en 3. part, som vi afventer svar fra.
Vi håber også at kunne sætte en ny remix-konkurrence igang i starten af næste uge med Nik & Jays nyeste single, men skal liiige have alt på plads inden vi sætter igang :)

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Vi beklager der ikke lige sker mere lige nu, men vi har været ramt af hackere på nærmest alle vores servere, så der bliver arbejdet på højtryk for at få alt til at spille igen uden at der går noget tabt. Vi håber at alt spiller korrekt igen i starten af næste uge.

Vi har snakket om at måske prøve at sætte flere kriterier op for et remix under de forskellige konkurrencer. Er der nogle holdninger herinde til dét? Og har nogle andre sites lavede nogle tiltag I synes kunne være fedt at få med ind under Beta Remix?

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Morten Hjort skrev: Vi har snakket om at måske prøve at sætte flere kriterier op for et remix under de forskellige konkurrencer.
.....som feks. ?

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

SAPPY skrev:
Morten Hjort skrev: Vi har snakket om at måske prøve at sætte flere kriterier op for et remix under de forskellige konkurrencer.
.....som feks. ?
F.eks at et uvildigt DJ panel skal vælge vinderen udfra et specifikt kriterie, som at det skal kunne fungere på clubscenen. Eller nogle helt andre præmisser. Det ene behøver ikke at udelukke det andet...

Nyt svar