X-Factor 9/3-2012: Nicoline Simone og Jean Michel ude

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
jacobe
Producer
Producer
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 15:50

Fra Politiken.dk:

"Nicoline Simone og Jean Michel er ikke længere med i 'X Factor'.

Jean Michel har valgt at trække sig fra duoen med Nicoline Simone af personlige årsager, og ifølge programmets regler ryger en gruppe ud, hvis en deltager vælger at trække sig.

»Det har været en meget vanskelig beslutning at træffe, men jeg er helt afklaret med, at jeg har truffet det rigtige valg. Det er helt og holdent min egen beslutning, og den har intet at gøre med hverken Nicoline Simone, Thomas Blachman eller andre personer på X Factor-produktionen. Jeg ved, at det vil virke voldsomt, at jeg forlader programmet, men for mig har der ikke været andre muligheder«, udtaler Jean Michel i en pressemeddelelse.

DR: Blachmann ikke skyld i exit
I DR beklager de exiten, men understreger samtidig, at Jean Michels farvel til programmet intet har med Thomas Blachmann rolle som gruppens mentor at gøre."

Sjovt som både han selv samt DR har så travlt med at afvise, at det har noget med Blachman at gøre. Personligt tror jeg de er fulde af løgn.
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: X-Factor 9/3-2012: Nicoline Simone og Jean Michel ude

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 16:08

Board index » Forum » Branche & Teori
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 16:20

jacobe skrev:"Nicoline Simone og Jean Michel er ikke længere med i 'X Factor'..

Ser gerne programmet, og havde gerne set dem som vindere,
godt man ikke har satset en formue på dem :lol:
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 18:08

Jeg tror bare han har fået et tilbud et andet sted, hvor de ikke vil risikere en eller anden latterlig kontrakt. Dog ret surt for Nicoline Simone..
Brugeravatar
Magister Bibendi
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 20:24

Lars von Qualen skrev:Jeg tror bare han har fået et tilbud et andet sted, hvor de ikke vil risikere en eller anden latterlig kontrakt. Dog ret surt for Nicoline Simone..

Er det de 3 eller 4 sidste acts der er forpligtet til at turnere i storcentre?
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 20:37

Ingen anelse, men det kunne da måske tænkes?
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 20:53

Og så fik vi da forøvrigt lige illustreret forskellen på den erfarne prof og amatørerne.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 21:14

david mondrup skrev:Og så fik vi da forøvrigt lige illustreret forskellen på den erfarne prof og amatørerne.

Ja for Seebach da det svingede :-D
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 21:32

Det var nu mere Lionel Ritchie jeg tænkte på ... men Seebach levede fint op til ham.
David Mondrup
Brugeravatar
eskild
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 21:41

david mondrup skrev:Det var nu mere Lionel Ritchie jeg tænkte på ... men Seebach levede fint op til ham.

Play Back = studieindspilning
.
SeeYou
Eskild

www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 21:59

Ja, det har du muligvis ret i. Jeg overvejede det også mens jeg hørte det.
David Mondrup
Brugeravatar
eskild
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg Skrevet: 9. mar 2012, 22:07

david mondrup skrev:Ja, det har du muligvis ret i. Jeg overvejede det også mens jeg hørte det.

Rasmus var dygtig - holdt mikrofonen rigtigt -. ved munden

Lionel sang helt tydeligt - med mikrofonen under bæltestedet :-D
.
SeeYou
Eskild

www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts
Brugeravatar
PelleB
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg Skrevet: 10. mar 2012, 15:09

Aldrig har jeg hørt så dårligt mix på volumen for vokaler end ved Rasmus og Lionel.

Rasmus var alt for høj!
Brugeravatar
steand
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: København

Indlæg Skrevet: 10. mar 2012, 15:23

Det var ærligtalt en lidt kedelig forestilling.
Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker. https://soundcloud.com/techau/
Brugeravatar
Sherinian
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 10. mar 2012, 19:39

Ja det var ærgeligt.
For første gang i dansk X-factor var der en gruppe som virkelig rykkede...skide godt Blachman.
Nicoline Simone og Jean Michel var klare favoritter i mine ører og øjne. Interessant og gennemført "pakke" Blachman fik skabt der.

Jeg synes bestemt ikke det var en kedelig omgang. Både Line og Ida's performances var rørende, men det var så også to helt fantastiske sange de havde valgt.

Kom dog også til at krumme lidt tæer over lydniveauerne i Ritchie/Seebach duetten. Selvom det er tydeligt, at der er mere kød og power bag Seebachs fyldige husky stemme, så burde det da ha' været justeret under soundcheck tidligere på dagen og gemt i digitalmixeren :lol:
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. mar 2012, 21:38

david mondrup skrev:Det var nu mere Lionel Ritchie jeg tænkte på ... men Seebach levede fint op til ham.

For Seebach da = for dælen da :-D

I har sikkert ørene rigtigt skruet på når
i kritisere lyden, men jeg synes egentlig
det lød meget godt.....playback...arrgggh,
var det?.....synes nu det virkede ægte/live
nok, især når Lionel flyttede mikrofonen nedad
sammentidig med at han hævede stemmen....
....hmmm, uanset hvad så er det et fedt nummer!
:)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 10. mar 2012, 21:57

Det er også muligt at jeg lod mig forblænde, men jeg syntes altså heller ikke det lød som playback.
Gravity Assist - Reinject 01 - En dansk Pop sang processeret til ukendelighed - Fra Marts 2018:
https://youtu.be/5JnxP2Zzoww
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 10. mar 2012, 22:22

Puha, jeg syntes det var en af de værste x faktor udsendelser ever :doh:

Pinligt med grupperne, som er helt væk, den ene gruppe på Blachman's foranledning.

Alle kunstnerne lød mere eller mindre skidt på vokalen. Der var ingen som kunne noget i forhold til Seebach selv. Jeg ville være flov hvis jeg skulle fremføre det live foran Seebach selv :) Og jeg tror faktisk også, at nogen af kunstnerne havde det lidt skidt over, at prøve hans sange af.

Morten Benjamin var mega dårlig. Alt hans luft kunne ikke bruges til Seebach sange, hvor der skulle noget ordentlig vokal krop og power til. Og det gik lidt igen for de andre deltagere. Ida havde også en skidt skidt aften, som forsøgte at smide det skæve engelske fra sig. Det lød det bare endnu værre og kunstigt af :)

SLL
Brugeravatar
Lynild
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 03:09

Lars von Qualen skrev:Jeg tror bare han har fået et tilbud et andet sted, hvor de ikke vil risikere en eller anden latterlig kontrakt. Dog ret surt for Nicoline Simone..

Men de har jo skrevet kontrakt med DR, har de ikke ?
Står der ikke et sted, at de egentlig kun må skride hvis det er pga. sygdom, eller et eller andet vanvittigt vigtigt ?
Tror sgu næppe han kan lyve sig fra det her, for så derefter at få en super kontrakt et andet sted. Plus, han er jo cool SAMMEN med Simone. Alene, hmmm, maybe not so much.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 08:44

SLL skrev: Der var ingen som kunne noget i forhold til Seebach selv. Jeg ville være flov hvis jeg skulle fremføre det live foran Seebach selv :) Og jeg tror faktisk også, at nogen af kunstnerne havde det lidt skidt over, at prøve hans sange af.
SLL

Det er sjovt, som man kan opleve tingene forskelligt - for mig er Seebach et af de største mysterier i nyere tid. Jeg begriber simpelthen ikke, hvad der gør ham populær - hverken sangene, teksterne eller stemmen - men jeg forstår mig nok bare ikke på det. Det er det fantastiske ved den her branche, at der er plads!
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 12:41

Ja, jeg har det så lige omvendt. Forstår præcis hvorfor :)
Deaktiveret
Brugeravatar
Cresco
Tekniker
Tekniker
Sted: Østerbro

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 13:30

Bryder mig absolut heller ikke om Seebach, hverken som sangskriver eller vokalist, synes dog at Ida og Line gjorde det rigtigt godt. Det er sjovt at se så forskelligt folk ser på det herinde!
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 16:17

gs-dk skrev:
SLL skrev: Der var ingen som kunne noget i forhold til Seebach selv. Jeg ville være flov hvis jeg skulle fremføre det live foran Seebach selv :) Og jeg tror faktisk også, at nogen af kunstnerne havde det lidt skidt over, at prøve hans sange af.
SLL

Det er sjovt, som man kan opleve tingene forskelligt - for mig er Seebach et af de største mysterier i nyere tid. Jeg begriber simpelthen ikke, hvad der gør ham populær - hverken sangene, teksterne eller stemmen - men jeg forstår mig nok bare ikke på det. Det er det fantastiske ved den her branche, at der er plads!

Der er en masse dybde i ting som Seebach laver. Jeg syntes hele historien, ens tankevirksomhed omkring hans far, som går igen på mange af sangene, er smukt. Det er tekster som er rene og lige til forståelige. Og så hans stemme, som er kraftfuld og spørd, og som passer perfekt til det udtryk der er i hans sange. Det går virkelig ind og rør ved mange folks følelser. Så jeg kan sagtnes forstå at Danmark er vilde med ham. Jeg syntes der er mange aspekter i has ting, om gør det hele ydeværdigt og godt. Og så synger han altså også bare godt. Bare lyt til sammenligningerne mellem X faktor deltagerne og Seebach selv. Det han kan er unikt.

SLL
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 17:35

Jeg kan godt med det objektive blik (eller så objektivt som det nu lige kan lade sig gøre) se at Rasmus Seebach er dygtig til det han gør. Men jeg må så indrømme at jeg også hører til de få i landet, som det ikke rammer. Det er nok ikke nogen overraskelse for dem der kender mig ..
SLL skrev:Og så synger han altså også bare godt. Bare lyt til sammenligningerne mellem X faktor deltagerne og Seebach selv. Det han kan er unikt.

Det tror jeg nu i højere grad handler om X Factor end det nødvendigvis handler om Seebach. Når vi udsættes for de samme deltagere uge efter uge, lærer dem at kende på både det musikalske og det personlige plan, og følger deres udvikling på tæt hold, så opstår der en "forelskelse" i personen, hvor man ser igennem de ting der ellers ville skrige "middelmådighed" til en førstegangslytter, og kommer til at betragte dem som små genier. Dommerne ophøjer deres deltagere til langt mere end talentet kan holde til, og jeg tror ikke kun det er taktik. Publikum, inkl. os, ser dem som stjerner mens showet kører, og diskuterer deres præstationer som om nogle af dem har en reel chance for at klare sig på markedet. Jeg kender det fra min egen undervisning, hvor jeg også kommer til at kende mine elever godt, og, hvis ikke jeg er bevidst om det, stille og roligt kommer til at værdsætte deres særpræg mere end rimeligt, og sætte deres evt. mangler i baggrunden.
Det forelskelsens blik bliver så sat op imod virkeligheden, når der kommer en ægte prof ind i den samme kontekst, som Rasmus Seebach der ikke har kunnet charmere sig ind på os ved at være garanteret ugentlig sendetid i over 2 måneder, men kun har kunnet opnå sin position ved at levere det sublime indenfor sin genre hver gang han åbner munden.
David Mondrup
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. mar 2012, 19:26

Både du David og gs-dk, i har ret. Altså der skal jo være plads til os alle på hver sin måde. Det er det med X-faktoren, som man skal tænke på. Seebach er bare en kunstner, en stil som passede skidt til deltagerne. Og det bliver de jo ikke dårligere af til deres stil, men det er bare en skidt måde at udstille dem på.

Men jeg syntes nu stadig, at Hr. Seebach er helt unik for den han kan :-)

SLL

Tilbage til "Branche & Teori"