Momsfrit brugtkøb i USA?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tartelleter
Medlem
Indlæg: 75
Sted: DK

Momsfrit brugtkøb i USA?

Indlæg af Tartelleter »

hej hvis jeg nu køber noget i USA over Ebay, og pakken ikke bliver forsikret, så skal jeg da ikke betale moms vel?
SX3.02-Motif R-Fantom XR-MS2000-DAD + RME9252 konverter XLR-GYRAF channelstrip-Neumann 89ai- Esi near 05-Behringer talkback/monitor (latterlig men billig)-DUALCORE 1.87-3.0 GB PC 5300 (677mhz) RAM-SEAGATE BERRACUDA sata II 7200 DISK

Medlemsavatar
benne
Medlem
Indlæg: 20
Sted: København

Indlæg af benne »

Jeg vil da vove at påstå at der skal betales dansk moms og/el. told af alt der indføres fra USA :)
Men det kommer selvfølgelig an på hvad det er, og om det er småt nok til ikke at blive snuppet i tolden..

Medlemsavatar
Tartelleter
Medlem
Indlæg: 75
Sted: DK

Indlæg af Tartelleter »

Ja altså nu skal jeg jo have mig sådan et SRX xpansion card, der jo ik fylder mere end et vasaknækbrød, så.. men hvis der ryger moms på kan det sku ik betale sig..
SX3.02-Motif R-Fantom XR-MS2000-DAD + RME9252 konverter XLR-GYRAF channelstrip-Neumann 89ai- Esi near 05-Behringer talkback/monitor (latterlig men billig)-DUALCORE 1.87-3.0 GB PC 5300 (677mhz) RAM-SEAGATE BERRACUDA sata II 7200 DISK

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

da jeg bestilte brugte bøger fra USA, skulle jeg IKKE betale danske afgifter, fordi det var secondhand varer.

Den ene blev fanget i tolden: jeg troede den var gået tabt.
Efter seks uger modtog jeg så et brev fra ToldSkat med et skema jeg skulle udfylde, ang hvad pakken indeholdt. Jeg ringede og sagde at de vel for Guds skyld bare kunne åbne den, så jeg ikke skulle vente i næsten to måneder, mens deres bureaukrati (eller chikane overfor fremmede varer) arbejdede.

Damen fortalte UDENFOR citat, at pakken nok allerede var blevet åbnet, men at der ikke var nogen vej udenom at udfylde skemaet, fordi, vi lever nu engang i DD, øh, nånej, DK.

Så efter ca otte uger modtog jeg min $ 1.99 2nd hand book købt over nettet.
Grunden de gav mig til at jeg ikke skulle betale DK afgift var, at det drejede sig om brugte varer.

Den med at forsikring skulle gøre en forskel, kender jeg ikke...
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Tartelleter
Medlem
Indlæg: 75
Sted: DK

Indlæg af Tartelleter »

Når du køber brugt, med forsikring, så bliver varens pris opgivet på pakken, dermed kan told&skat se værdien og dermed beregne momsen derfra..
SX3.02-Motif R-Fantom XR-MS2000-DAD + RME9252 konverter XLR-GYRAF channelstrip-Neumann 89ai- Esi near 05-Behringer talkback/monitor (latterlig men billig)-DUALCORE 1.87-3.0 GB PC 5300 (677mhz) RAM-SEAGATE BERRACUDA sata II 7200 DISK

Medlemsavatar
Tartelleter
Medlem
Indlæg: 75
Sted: DK

Indlæg af Tartelleter »

Jeg havde dog en kammerat der købte en hvidguldkæde i USA for 10.000 men opgav denne som fake bling til 5usd. og det sku han sføli ik betale moms af..
SX3.02-Motif R-Fantom XR-MS2000-DAD + RME9252 konverter XLR-GYRAF channelstrip-Neumann 89ai- Esi near 05-Behringer talkback/monitor (latterlig men billig)-DUALCORE 1.87-3.0 GB PC 5300 (677mhz) RAM-SEAGATE BERRACUDA sata II 7200 DISK

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LØL. :D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Tartelleter skrev:Når du køber brugt, med forsikring, så bliver varens pris opgivet på pakken, dermed kan told&skat se værdien og dermed beregne momsen derfra..
Okay-? Jeg fik fra Told/Skat at vide, at jeg ikke skulle betale DK afgifter når det ikke var en ny vare...
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så vidt jeg ved foretager de en vurdering, og så bonger de dig hvis de mener du er en fusentast.

Medlemsavatar
Ziggy
Medlem
Indlæg: 113
Sted: Århus

Indlæg af Ziggy »

Jeg har købt masser af lydgrej på eBay og i USA i det hele taget, med stor fortjeneste. Især på Digidesign ting.... Feks. Har jeg lige købt et sprit nyt HD 2 Accel system med 3 x 96 I/O interfaces og fuld plugin pakke til mit B studie for 70.000,- det hele i forsejlede indpakning. Jeg sparede 50.000,- ved ikke at købe det her hjemme... Priserne på Digidesign er latterligt opskruet i EU, det giver ingen mening!!

Men bare lige for at få ting på det rene:

ALT hvad du køber uden for EU skal du betale moms af også ting til en krone... Der er ikke noget at gøre. Told afhænger lidt af hvad det er feks. er tøj og CD'er langt dyrere at få ind i landet, end computer kort, mikr. og den slags.

Men du betaler kun moms af det beløb pakken er forsikret for, så hvis sælgeren kun skriver 50$ på den Neuman mikrofon du lige har købt for 10.000Kr, betaler du kun moms af det beløb...

Men det ved jeg ikke noget om, jeg har bare hørt om det!!!

Jeg er selv moms registret, så jeg har ikke det problem.
Pro Tools HD 3, Mac G5 Quard 2.3 Ghz, Telefunken, Neuman, Calrec, Joemeek, Focusrite, Sensero, Nilfisk osv...

Medlemsavatar
Funken
Medlem
Indlæg: 58
Sted: Odense

Indlæg af Funken »

Jeg har fået noget udstyr hjem derovre fra et par gange.
Har en kammerat som bor derovre som køber det ind og sender i en
andet kasse, og registerer det som Gift (gave) på forsendelsen..
Har været heldig med momsen indtil videre..

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger skrev:... fusentast.
Haddock?
skriver noder

Medlemsavatar
bogh
Forum Donator
Indlæg: 674
Sted: Where the sun don't shine

Indlæg af bogh »

benne skrev:Jeg vil da vove at påstå at der skal betales dansk moms og/el. told af alt der indføres fra USA :)
Næsten alt... der er faktisk en bagatelgrænse for hvad man som privatperson må importere uden at skulle betale told/moms.
Jeg mener grænsen ligger på ca. 80 kroner.
Ved gaver skal der ikke betales told/moms, hvis værdien er under 340,-
Man kan læse mere om det på Skats hjemmeside

Medlemsavatar
Ziggy
Medlem
Indlæg: 113
Sted: Århus

Indlæg af Ziggy »

Jeg var ikke klar over det med den bagatelgrænse... Men mht. det med, at registrere det som gave er lidt risikabelt. Det er den mest udbredte måde at snyde i tolden på og de er udemærket klar over at det tit sker. Så de er meget opmærksom på de pakker og hvis de åbner den er du på den, for så er der bøde oven i momsen... Så ville jeg hellere bruge det med, at forsikre for et lavere beløb, hvis jeg endeligt skulle gøre sådan noget.
Pro Tools HD 3, Mac G5 Quard 2.3 Ghz, Telefunken, Neuman, Calrec, Joemeek, Focusrite, Sensero, Nilfisk osv...

Nyt svar