Led Zeppelin Black Dog

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 247
Sted: Hellerup

Indlæg af Fredrik »

For lige at vende tilbage til emnet. Det har jeg også stenet over et par gange og er noget frem til følgende. Efter min bedste overbevisning holder Page den gående (more or less) de tre første gange indtil 0:47 men løber lidt for hurtigt derefter og indtil 0:50 hvor han falder tilbage i Bonhams rock solid groove. Det er stort set det samme der sker omkring 2:40.

Jeg tror egentlig at det hele er rigtigt nok spillet, men Page er bare lidt for kvik på strengene. Måske har han bare ikke lige luret sit eget riff :?
MBP 15", Logic Studio.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jamen det var det samme jeg tænkte først.

Men de spiller sgu da ikke forkert, og så to gange. Og samme sted, og på samme måde?

Medlemsavatar
Black Dog
Medlem
Indlæg: 228
Sted: Aarhus, DK

Indlæg af Black Dog »

:roll:

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Holger skrev:Jamen det var det samme jeg tænkte først.

Men de spiller sgu da ikke forkert, og så to gange. Og samme sted, og på samme måde?
Og på de liveoptagelser jeg har hørt bliver den hevet og trukket i på samme måde. Jeg tror simpelthen at de bare har syntes at det lød fedt på den måde. Og det gør det jo egentligt også. Meget syret og beskidt. På den fede måde som man siger.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 247
Sted: Hellerup

Indlæg af Fredrik »

Man kan vel dårligt sige at de spiller forkert eftersom det er original versionen vi lytter til :wink: .
MBP 15", Logic Studio.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Fredrik skrev:Man kan vel dårligt sige at de spiller forkert eftersom det er original versionen vi lytter til :wink: .
Well .... på single versionen af Let It Be laver Pauæ Mccartney en klaverfejl i sidste vers. Den er ikke på nogle af de andre uoficielle versioner fra de sessions. Og adspurgt har han svaret at det var en fejl men at de lod den stå. Så der kan godt være fejl i en originalversion. Nogle gange. Måske.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 247
Sted: Hellerup

Indlæg af Fredrik »

Ja ok... men måske er "Let it be" større end selveste Pårl Makartni... (temaet fra x-files)... og har på den måde sit eget liv... (temaet fra x-files)...

:-D

...ok, den er langt ud. Jeg giver mig.
MBP 15", Logic Studio.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Fredrik skrev:Ja ok... men måske er "Let it be" større end selveste Pårl Makartni... (temaet fra x-files)... og har på den måde sit eget liv... (temaet fra x-files)...

:-D

...ok, den er langt ud. Jeg giver mig.
Lol :lol:
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Ziggy
Medlem
Indlæg: 113
Sted: Århus

Indlæg af Ziggy »

Kim Olesen skrev:
Fredrik skrev:Man kan vel dårligt sige at de spiller forkert eftersom det er original versionen vi lytter til :wink: .
Well .... på single versionen af Let It Be laver Pauæ Mccartney en klaverfejl i sidste vers. Den er ikke på nogle af de andre uoficielle versioner fra de sessions. Og adspurgt har han svaret at det var en fejl men at de lod den stå. Så der kan godt være fejl i en originalversion. Nogle gange. Måske.
Det er vel også den bedste taktik, at sige det var en "fejl man havde valgt, at bruge med vilie". Bare så det ikke skal hedde sig, at man ikke kunne høre det, dengang det blev indspillet. Måske fordi man var travlt med, at lave (læs indtage) research til "Lucy in the Sky with Diamonds..." Men det var var nok bare Atari'en der f...... up i midi programmet. :-P
Pro Tools HD 3, Mac G5 Quard 2.3 Ghz, Telefunken, Neuman, Calrec, Joemeek, Focusrite, Sensero, Nilfisk osv...

Medlemsavatar
emilpetersen
Medlem
Indlæg: 125
Sted: København

Indlæg af emilpetersen »

Ved godt dette er en gammel tråd men:

(fra 6:15)
Senest rettet af emilpetersen tors 17. aug 2017 15:15, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Damn jeg har hørt det numer virkelig meget, men jeg har aldrig lagt mærke til det lille "løb" før.

Jeg var sikker på at det var et Bonham trademark med at vende rytmen, men jeg kan høre at groovet er helt tight. Jeg tror også det er en blanding af joints og rødving, samt det faktum at man nogle gange øver et riff på en måde som man selv synes lyder fedt, men sammen med et "normalt" groove er der måske for mange toner, eller det swinger for meget. Mega sejt at de beholder den, og rent faktisk spiller det tight selvom det er utight.

BTW Babe, im gonna Leave you in the summer er et af de største numre i rock/musik historien hvis I spørger mig.

Nyt svar