Hvor mange af jer har tinnitus?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.

Vælg det der beskriver jeres tinnitus.

Ingen ting, og har aldrig haft det.
59
20%
Har kun efter at have arbejdet/hørt højt musik.
121
41%
Har altid en lille smule.
98
33%
Har altid problemer med det.
15
5%
Har så meget at det er et stort problem i min hverdag.
3
1%

Afgivne stemmer: 296
Brugeravatar
jakobole
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København / Vanløse

Re: Hvor mange af jer har tinnitus?

Indlæg Skrevet: 27. jun 2017, 20:31

Jeg fik i november '15 en sindsyg høj hvislen i ørene - omkring E6 eller så'n.
Jeg fandt ud af, at hvis jeg foldede hænderne over hovedet og rykkede på min skalp, så kunne jeg skrue op og ned for den! Det samme gjaldt når jeg skød min kæbe frem. Alt det fortalte mig at der ikke kunne være tale om høretab / "klassisk" tinnitus. Jeg fandt så ud af at der er noget der hedder somatisk tinnitus, og det stammer fra muskelspændinger i nakke og i kæbe, så her er fysioterapi og øvelser vejen frem. Det tog mig næsten et år at blive den 99% kvit, så der er ingen magisk hurtig quick-fix, men der ER hjælp at hente. Så derfor : Hvis du kan ændre din tinnitus vha. hovedstilling / kæbeditto eller anden manipulation af disse, så kan det afhjælpes. Personlig fik jeg hjælp af http://yts.se/ - hun er meget kompetent
Microsoft Certified MCSA
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 27. jun 2017, 22:17

Sejt. Jeg synes det er rigtigt dejligt at høre om held med at reducere/behandle visse former for tinnitus med fysio og øvelser.
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 28. jun 2017, 19:50

jakobole skrev:Jeg fik i november '15 en sindsyg høj hvislen i ørene - omkring E6 eller så'n.
Jeg fandt ud af, at hvis jeg foldede hænderne over hovedet og rykkede på min skalp, så kunne jeg skrue op og ned for den! Det samme gjaldt når jeg skød min kæbe frem. Alt det fortalte mig at der ikke kunne være tale om høretab / "klassisk" tinnitus. Jeg fandt så ud af at der er noget der hedder somatisk tinnitus, og det stammer fra muskelspændinger i nakke og i kæbe, så her er fysioterapi og øvelser vejen frem. Det tog mig næsten et år at blive den 99% kvit, så der er ingen magisk hurtig quick-fix, men der ER hjælp at hente. Så derfor : Hvis du kan ændre din tinnitus vha. hovedstilling / kæbeditto eller anden manipulation af disse, så kan det afhjælpes. Personlig fik jeg hjælp af http://yts.se/ - hun er meget kompetent

Jeg lider af samme slags tinnitus. Hvis jeg skyder underkæben frem, så bliver min tinnutus 10 x højere, end hvis jeg bare forholder mig helt normal. Jeg har egentlig aldrig tænkt, at det kunne være noget andet end helt alm. tinnitus som mange lider af.

Men jeg tænker, at det må være påvirkningen af det indre øre, som skaber mere / højere støj i øret. Desværre har jeg ikke fundet ud af, hvordan jeg kan gøre støjen lavere i øret, uanset hvordan jeg former mit kæbeparti?

SLL
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 29. jun 2017, 08:37

jakobole skrev:Jeg fik i november '15 en sindsyg høj hvislen i ørene - omkring E6 eller så'n.

Spændende! Kan du fortælle lidt om hvilke øvelser du har fået gavn af?
Brugeravatar
jakobole
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København / Vanløse

Indlæg Skrevet: 29. jun 2017, 09:31

Øvelsen er meget enkel :
Stil dig ret op, og forestil dig nu du skal holde på et stykke papir mellem skulderbladene - du skal altså føre skuldrene så langt tilbage som muligt. Dernæst sørger du for at undersiden af din hage er vandret - nu flytter du så hovedet lige tilbage for at lave så mange dobbelhager som muligt.
Hold stillingen i 30 sekunder. Gentag 5 gange om dagen.
En anden ting der hjalp mig, var skifte til en lavere hovedpude - jeg har altid sovet med hovedet højt, men fandt ud af at min tinnitus altid har højest om morgenen. Der gik ret kort tid efter skiftet af hovedpude til jeg fik effekt af det.
Microsoft Certified MCSA
Brugeravatar
raoul
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: København

Indlæg Skrevet: 6. jan 2018, 19:13

Brugeravatar
danstanley
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Frederikshavn

Indlæg Skrevet: 6. jan 2018, 21:33

Jeg har netop været til nogle behandlinger hos en kiropraktor pga. piskesmæld pga. involvering i 2 efterflg. færdelsulykker hvor jeg var uden skyld.
Anyways efter sidste behandling torsdag, i denne omgang. Fik jeg et par timer efter totalt tinnitus i det ene øre og det ville ikke stoppe lige med det samme, men er så stoppet nu og fik mig til at tænke at det netop vare noget i kraniet/nakke og nerver. Jeg har aldrig brugt at høre virkelig høj musik
og håber da at det var et tilfælde;-)

Tilbage til "Branche & Teori"