Johnny Deluxe remixkonkurrence på Lydmaskinen.dk (updated!)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
SMP
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Re: Johnny Deluxe remixkonkurrence på Lydmaskinen.dk (updated!)

Indlæg Skrevet: 19. okt 2010, 08:51

SLL skrev:Jeg sendte et mix med for meget bund, øv. Min Genelec opsætning midt på gulvet snyder mig på bunden gang på gang :-)
Men jeg har fikset det i en version 2, som dog ikke er sendt.

SLL

Skal du ikke være ked af. Har slet ikke lyttet til mit mix på monitors :( Kun verdens billigste AKG hørebøffer (sådan nogle 200kr nogle)... skrev godt nok til Lasse, at mixet stank rimelig meget, men det gør nok ikke mine chancer større ;)

Men afsted kom det da...
“Music is what feelings sound like.”
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg Skrevet: 19. okt 2010, 10:19

Havde lavet to remix over nogenlunde det samme beat og kunne ikke bestemme mig, så de røg afsted begge to.....held og lykke til alle deltagende musikmagere :wink:
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 19. okt 2010, 11:38

SMP skrev:
SLL skrev:Jeg sendte et mix med for meget bund, øv. Min Genelec opsætning midt på gulvet snyder mig på bunden gang på gang :-)
Men jeg har fikset det i en version 2, som dog ikke er sendt.

SLL

Skal du ikke være ked af. Har slet ikke lyttet til mit mix på monitors :( Kun verdens billigste AKG hørebøffer (sådan nogle 200kr nogle)... skrev godt nok til Lasse, at mixet stank rimelig meget, men det gør nok ikke mine chancer større ;)

Men afsted kom det da...

Jamen dog, jeg husker du lavede et rimelig fantastisk lydende Anna David remix. Så helt skævt kan det ikke være :-)

SLL
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. okt 2010, 17:38

...nogen idé om hvor mange mix der er sendt ind?
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 22. okt 2010, 09:09

Nu er jeg godt nok en administrationsnørd... men plejer man ikke at sende en "tak for dit indlæg - du hører nærmere om ca xx dage, hvor vi xxx. I mellemtiden kan du yyy..." - skrivelse, når man får et bidrag til konkurrencer eller lignende..? det kan for f... ikke være så svært at have skrevet en tekst, som ligger klar til afsendelse, allerede når man udskriver konkurrencen (man kan jo bruge den igen til næste gang).

:shock: Eller blev mit bidrag afvist som for ringe allerede af mailserveren..? :puke:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
metal
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Midtjylland

Indlæg Skrevet: 22. okt 2010, 09:39

ThomasRiem skrev:Nu er jeg godt nok en administrationsnørd... men plejer man ikke at sende en "tak for dit indlæg - du hører nærmere om ca xx dage, hvor vi xxx. I mellemtiden kan du yyy..." - skrivelse, når man får et bidrag til konkurrencer eller lignende..? det kan for f... ikke være så svært at have skrevet en tekst, som ligger klar til afsendelse, allerede når man udskriver konkurrencen (man kan jo bruge den igen til næste gang).

:shock: Eller blev mit bidrag afvist som for ringe allerede af mailserveren..? :puke:

God pointe. Det kunne faktisk være rart at vide om de overhovedet har modtaget filen.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 22. okt 2010, 10:41

ThomasRiem skrev:Nu er jeg godt nok en administrationsnørd... men plejer man ikke at sende en "tak for dit indlæg - du hører nærmere om ca xx dage, hvor vi xxx. I mellemtiden kan du yyy..." - skrivelse, når man får et bidrag til konkurrencer eller lignende..? det kan for f... ikke være så svært at have skrevet en tekst, som ligger klar til afsendelse, allerede når man udskriver konkurrencen (man kan jo bruge den igen til næste gang).

Jeg har intet med konkurrencen at gøre ud over at formidle den. Skriv en mail til Lasse og bed om en forklaring.
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 23. okt 2010, 18:21

@Holger: Nej, jeg ved udmærket, at du ikke er ansvarlig, men bare har formidlet kontakten til Lydmaskinen (og tak for det - det er ikke så ringe endda!). Jeg prøver at smide en mail til Lasse. Jeg vil nu nok formulere mig lidt anderledes end "hvorfor f...[..]...det kan da ikke være så svært" :)
Brugeravatar
benjamin rosberg
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 24. okt 2010, 12:27

har du hørt noget ThomasRiem ?
Brugeravatar
kokken4800
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg Skrevet: 24. okt 2010, 15:26

Lasse er vist i L.A pt har jeg hørt..
http://www.diximusic.com - International site for our label, and recording studio
Worldwide digital music distribution
http://www.art-book.dk - Booking - Management & Events
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 24. okt 2010, 23:54

Nej, jeg har ikke hørt noget. Ro på - de ordner nok konkurrencen først og det administrative sidst. 8-)
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 26. okt 2010, 21:40

Stadig intet nyt ?!
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 28. okt 2010, 07:37

Når jeg hører noget, hører I noget :-D
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. okt 2010, 18:26

Den værste situation Johnny Deluxe og co. kan komme i er, at alle remixes er for dårlige til udgivelse :-)

SLL
Brugeravatar
Kasper.
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: København

Indlæg Skrevet: 31. okt 2010, 01:43

Hvaaaa' skal vi bare poste vores mixes herinde - og så så samle sammen til et weekend ophold for to, til den folk giver flest stemmer? :lol:
Brugeravatar
Lindorff
Groupie
Groupie

Indlæg Skrevet: 2. nov 2010, 15:25

MANGE TAK FOR REMIX AF JOHNNY DELUXE "Vild med din veninde"

Jeg er ked af jeg ikke har fået svaret folk grundet udlandsrejse.. Men tak for alle de fine bud som vi er ved at lytte igennem. Vi har samlet hele Johnny Deluxe imorgen, hvor der vil blive taget nogle beslutninger. Derefter vi i alle få svar. (Start næste uge) Endnu en gang tak og ser frem til at kunne vælge de bedste ud!

De bedste hilsner

Lasse Lindorff
GL Music A/S
- Management for Johnny Deluxe

www.glmusic.dk
Lasse Lindorff

GL Music A/S
Mail: lindorff@glmusic.dk
Web: www.glmusic.dk
Brugeravatar
Lindorff
Groupie
Groupie

Indlæg Skrevet: 8. nov 2010, 13:35

VEDR. VINDER!!

Hej alle sammen! Så er der blevet valgt nogle remix ud som har vundet konkurrencen. I vil alle få besked på mail. indenfor de næste par dage..
ENDNU ENGANG TAK FOR JERES DELTAGELSE I KONKURRENCEN!! :-)

De bedste hilsner
Lasse Lindorff

GL Music A/S
Mail: lindorff@glmusic.dk
Web: www.glmusic.dk
Brugeravatar
benjamin rosberg
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 9. nov 2010, 01:28

well...jeg vandt ikke....tillykke til den/dem der evt. vandt... :)
Brugeravatar
SAPPY
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. nov 2010, 01:36

.....det gjorde jeg så heller ikke, men det var nu sjovt at prøve!!

Glæder mig til at høre de udvalgte mix (tillykke til dem) da der er mange dygtige musikmagere herinde!!

.....kom bare med nogle flere vokaler :wink: det giver skisme god øvelse.
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 9. nov 2010, 11:25

Håber der er et dødsmetal remix blandt vinderne - det ser vi for lidt af :)
A fancy tagline goes here...
Brugeravatar
Kasper.
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: København

Indlæg Skrevet: 9. nov 2010, 13:27

AnotherDan skrev:Håber der er et dødsmetal remix blandt vinderne - det ser vi for lidt af :)

Det tror jeg er meget muligt! :)

Jeg var heller ikke blandt vinderne... Det undrer mig meget selvom det som sagt var første gang! :lol:
Brugeravatar
Kaptajnen
Tekniker
Tekniker
Sted: Frederikssund

Indlæg Skrevet: 11. nov 2010, 16:00

AnotherDan skrev:Håber der er et dødsmetal remix blandt vinderne - det ser vi for lidt af :)

Jeg havde faktisk linet en metalversion op af nummeret og nået at indspillet guitarer og trommer men tabte sgu til sidst gnisten da jeg simpelthen blev så træt af at høre vokalsporet igen og igen. At vokalen så samtidig også var ret utight gjorde det ikke just bedre :wink:
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 11. nov 2010, 16:59

Respekt, Kaptajn!

Jeg endte ud med noget som vist nok var tænkt i retning af Stones' "Undercover"... Jeg tror, ideen var god, men udførelsen? :roll: Nå, så gik der en tirsdag aften med det - og den gik jo godt og erfaringsdannende. :twisted:

Á propos - var der noget med at Johnny nu ejer vores røv, eller kan vi spille rædslerne (og hittene!) for hinanden? Ikke fordi jeg på nogen måde vil påtvinge andre mine manglende talenter!
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. nov 2010, 17:20

ThomasRiem skrev:Á propos - var der noget med at Johnny nu ejer vores røv, eller kan vi spille rædslerne (og hittene!) for hinanden? Ikke fordi jeg på nogen måde vil påtvinge andre mine manglende talenter!

Jeg er også nysgerrig, og vil gerne høre alle remixene. Men vinderne skal nok vente lidt med, at lægge noget ud som folk kan høre, indtil mixene er officielt frigivet online. Så kan man dreje det lidt frem og tilbage, om man skal lægge fulde versioner (f.eks. på soundcloud 128kbit) ud til lytning (kan rippes), eller skære lidt af enderne på remixene. Jeg fortrækker det sidste på salg, eftersom vi jo nok gerne så, at der bare kom enkelte kroner i kasse fra remixene. Pladeselskabet må så selv vurdere, hvor meget der skal være promo.

SLL
Brugeravatar
Larzen
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aarhus, Denmark

Indlæg Skrevet: 11. nov 2010, 20:34

SLL skrev:
ThomasRiem skrev:Á propos - var der noget med at Johnny nu ejer vores røv, eller kan vi spille rædslerne (og hittene!) for hinanden? Ikke fordi jeg på nogen måde vil påtvinge andre mine manglende talenter!

Jeg er også nysgerrig, og vil gerne høre alle remixene. Men vinderne skal nok vente lidt med, at lægge noget ud som folk kan høre, indtil mixene er officielt frigivet online. Så kan man dreje det lidt frem og tilbage, om man skal lægge fulde versioner (f.eks. på soundcloud 128kbit) ud til lytning (kan rippes), eller skære lidt af enderne på remixene. Jeg fortrækker det sidste på salg, eftersom vi jo nok gerne så, at der bare kom enkelte kroner i kasse fra remixene. Pladeselskabet må så selv vurdere, hvor meget der skal være promo.

SLL

Hmm.. Jeg vil da tro at det er ok hvis i gør som fx. Svenstrup & Vendelboe har gjort på deres youtube channel hvor de har gjort så man kun lige kan høre et vers og et omkvæd fx. også hvis folk kan lide det kan de jo gå ind og købe den fulde version :)
Bedste hilsner
Mads L

Tilbage til "Branche & Teori"