Melodi Grand Prix

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ronnikj
Medlem
Indlæg: 40
Sted: Frederiksværk

Indlæg af Ronnikj »

Der var ikke 1 nummer jeg kunne finde på at købe(eller downloade for den sags skyld) af de numre der er i mgp. OG!!!! Er det bare mig der er pisse træt af den medie***** annette heick???? Er der nogen der kan lide hende siden hun er med i alt????

Medlemsavatar
Novotion
Medlem
Indlæg: 62

Indlæg af Novotion »

Sangerinden skrev: Lidt som at sige at; fremover skal man være klasse 1. misbruger af doping for at kunne deltage i Tour de France. :lol:
Hehe...fed sammenligning :-D
Tjekkede lige for sjov skyld CMC's hjemmeside og kiggede på listen over signede kunstnere.
Annika Askman, Brødrene Olsen, Danni Elmo, James Sampson, Jasha Richter...var lige dem jeg kunne huske var med om som altså er med i CMC's stald. Der udover har de Simone, som optrådte i første show uden for konkurrencen...hmm....

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Jow jaaa, men jeg får alligevel lige lyst til at nævne at rigtig rigtig mange selskaber, producere, studier og musikere vrænger på næsen af dansktop. Så skal de sq ikke komme og flæbe når der viser sig at være noget business i det fra tid til anden.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Luny Tune skrev:Jow jaaa, men jeg får alligevel lige lyst til at nævne at rigtig rigtig mange selskaber, producere, studier og musikere vrænger på næsen af dansktop. Så skal de sq ikke komme og flæbe når der viser sig at være noget business i det fra tid til anden.
Billede


Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Og hvad så? Er der nogen som tror det er nemt at få en deal med CMC? Eller RecArt?

Jeg synes personligt at det er supergodt spottet af CMC, RecArt og at de tager kunstnere ind som de kan se er oplagte emner til f.eks. DMGP. Og hvis der er nogen af kritikerne som vil påstå de ikke ville gøre nøjagtigt det samme hvis de havde chancen så ville de enten lyve eller ikke holde ret længe i branchen.

Prøv at tjekke hvordan tingene hænger sammen vedr. Idols, Junior MGP, Stjerne For En Aften, osv. osv...
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Novotion
Medlem
Indlæg: 62

Indlæg af Novotion »

Luny Tune skrev:Og hvad så? Er der nogen som tror det er nemt at få en deal med CMC? Eller RecArt?

Jeg synes personligt at det er supergodt spottet af CMC, RecArt og at de tager kunstnere ind som de kan se er oplagte emner til f.eks. DMGP. Og hvis der er nogen af kritikerne som vil påstå de ikke ville gøre nøjagtigt det samme hvis de havde chancen så ville de enten lyve eller ikke holde ret længe i branchen.

Prøv at tjekke hvordan tingene hænger sammen vedr. Idols, Junior MGP, Stjerne For En Aften, osv. osv...
Nej det er sikkert ikke nemt at få deal med CMC...
Jeg synes nu bare det er lidt ærgeligt at man "snyder" offentligheden til at tro at, de reelt set vælger de bedste 10 melodier ud af de indsendte 500 forslag. Hvis det reelt set kun er 2 de vælger og de 8 kommer fra CMC.

Det ville være mere fair at sige MGP er sponsoreret af CMC og derfor er det hovedsagligt vores kunstnere der deltager og der udgives 2 wildcard til de 2 bedste af de indsendte sange, som kommer fra andre pladeselskabers kunstnere eller usignerede artister.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hans Nissen skrev:Konspirationsteori ->

http://www.bt.dk/article/20070128/UNDER ... 1248427407
Tjaahh .. hvis det er en konspiration at folk i branchen kender hinanden, så ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Hans Nissen
Forum Donator
Indlæg: 825

Indlæg af Hans Nissen »

david mondrup skrev:
Hans Nissen skrev:Konspirationsteori ->

http://www.bt.dk/article/20070128/UNDER ... 1248427407
Tjaahh .. hvis det er en konspiration at folk i branchen kender hinanden, så ...
Næ - i mine øjne er "konspirationsteori" et negativt ladet ord - rygter og ammestuehistorier fortalt af folk med mindreværdskomplekser og/eller brødnid/jalousi ... :wink:

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Ja, altså vi er jo inde i en genre hvor der ikke er så mange selskaber der normalt vil deltage og så må det nødvendigvis blive fordelt på meget få selskaber. Se hvem der udgiver tingene på dansktoppen. Der tegner sig hurtigt et mønster også.

Jeg har været med til at lave demoer til melodi grand prix'et flere gange og de 2-3 gange hvor sangen er kommet med har det aldrig været med artister, komponister eller tekstforfattere som var knyttet til CMC, RecArt eller andre "suspects". Fælles for dem alle har været artisternes entusiasme, sangglæde, arbejdsomhed og indstilling til at der ikke er nogen som kommer og forærer dem noget. Og jeg kan godt genkende Novotion i dén beskrivelse! :) En dag går det op i en højere enhed med nummer, kunstner og timing og så sker der ting og sager. Det bedste man kan gøre er at blive ved og gøre det så godt man kan med al den gejst man kan mønstre. :wink:

Arh, jeg kan godt komme i tanker om en enkelt som mildt sagt ikke passer ind i ovenstående, men vedkommende fik også brændt så mange broer at vedkommende aldrig kommer med igen. Det blev også skoddårligt i fjerneren. Man høster som man sår. Og det er ok.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Novotion
Medlem
Indlæg: 62

Indlæg af Novotion »

Luny Tune skrev:Ja, altså vi er jo inde i en genre hvor der ikke er så mange selskaber der normalt vil deltage og så må det nødvendigvis blive fordelt på meget få selskaber. Se hvem der udgiver tingene på dansktoppen. Der tegner sig hurtigt et mønster også.

Jeg har været med til at lave demoer til melodi grand prix'et flere gange og de 2-3 gange hvor sangen er kommet med har det aldrig været med artister, komponister eller tekstforfattere som var knyttet til CMC, RecArt eller andre "suspects". Fælles for dem alle har været artisternes entusiasme, sangglæde, arbejdsomhed og indstilling til at der ikke er nogen som kommer og forærer dem noget. Og jeg kan godt genkende Novotion i dén beskrivelse! :) En dag går det op i en højere enhed med nummer, kunstner og timing og så sker der ting og sager. Det bedste man kan gøre er at blive ved og gøre det så godt man kan med al den gejst man kan mønstre. :wink:

Arh, jeg kan godt komme i tanker om en enkelt som mildt sagt ikke passer ind i ovenstående, men vedkommende fik også brændt så mange broer at vedkommende aldrig kommer med igen. Det blev også skoddårligt i fjerneren. Man høster som man sår. Og det er ok.
aha...så det er ikke fordi CMC "snyder" i udvælgelsen og kigger i "egne rækker først"? Det er simpelthen fordi den type musik mest er den type som CMC har?...

1000 tak for de pæne ord :-D Og bare fordi der måske er mere eller mindre lusk med i spillet, er det ikke ensbetydende med at jeg har droppet at sende ind en anden gang :headphones:

Nyt svar