Rhianna AARRGGGHHH - fri mig fra den kvinde!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
Flouvio
Executive Producer
Executive Producer
Sted: CPH

Rhianna AARRGGGHHH - fri mig fra den kvinde!

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 10:30

Efter MTV European Music Awards, hvor vi blev beriget med halvsløjt show fra amerikanske Rhianna, må jeg bare udtrykke min vrede over gåsens musik!
Bevares, hvis man er til petite chicks, er hun sikkert en frækkert at se på, men det ændrer ikke på, at jeg synes hun er det ultimative eksempel på en middelmådig amerikansk sangerinde, vi europæere bliver påduttet.
Værst af alt er dog, at vokallyden på alle hendes hidtidige "hits" er ræderlig! AutoTune i skøn forening med deesser, der med en dæmpning på omkring 30 dB får S'er , T'er og F'er til at være én stor pærevælling. Bare fordi det er fra "over there" behøver vi sgu ikke at læske det i os - det er tragisk at vore ører skal udsættes for det lort.
Quad 2,66 Windåze XP, Samplitude 10 Pro, Cubase 4, Sony Soundforge, Powercore MkI & MkII, Liquid Mix 32, RME, NTP, Gyraf, Avalon, Waves, Cranesong, NHTPro, KRK og Studer
http://www.myspace.com/masterboxdk
Brugeravatar
unklekarma
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: København

Re: AARRGGGHHH - fri mig fra den kvinde!

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 10:37

Flouvio skrev:Efter MTV European Music Awards, hvor vi blev beriget med halvsløjt show fra amerikanske Rhianna, må jeg bare udtrykke min vrede over gåsens musik!
Bevares, hvis man er til petite chicks, er hun sikkert en frækkert at se på, men det ændrer ikke på, at jeg synes hun er det ultimative eksempel på en middelmådig amerikansk sangerinde, vi europæere bliver påduttet.
Værst af alt er dog, at vokallyden på alle hendes hidtidige "hits" er ræderlig! AutoTune i skøn forening med deesser, der med en dæmpning på omkring 30 dB får S'er , T'er og F'er til at være én stor pærevælling. Bare fordi det er fra "over there" behøver vi sgu ikke at læske det i os - det er tragisk at vore ører skal udsættes for det lort.

Lige mine ord!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 10:45

Flouvio skrev:Efter MTV European Music Awards, hvor vi blev beriget med halvsløjt show fra amerikanske Rhianna, må jeg bare udtrykke min vrede over gåsens musik!

Lige mine ord også!!
Brugeravatar
rickiboy
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 14:14

Nu er det ellers lige præcis sådan noget musik, jeg er vild med, men hold op, hvor var hun skuffende til EMA - både hvad vokal og performance angår. Og så har hun altså en stemme, der kan drive mig til vanvid. Men lad os få noget mere Cassie i stedet - hun bliver stor...
Kristian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 15:46

ENIG!
Brugeravatar
XSF
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 16:00

HØRT HØRT! ( på gammelt dansk )
Let the force be with you!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 16:25

rickiboy skrev:Nu er det ellers lige præcis sådan noget musik, jeg er vild med, ...

Jeg er ikke så vild med RnB generelt, men jeg tror de fleste ikke har noget mod musikken, men mod hendes absolut ringe talent og elendige auto tunede og læspende vokal. Live & på plade.
Brugeravatar
dfg_MacGyver
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 16:36

rickiboy skrev:Nu er det ellers lige præcis sådan noget musik, jeg er vild med, men hold op, hvor var hun skuffende til EMA - både hvad vokal og performance angår. Og så har hun altså en stemme, der kan drive mig til vanvid. Men lad os få noget mere Cassie i stedet - hun bliver stor...

ja ,cassie er noget af det mest sexede på US scenen.
Hun har en sød pop stemme ,men hun kan altså heller ikk performe live.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 20:14

cassie? gået min næse forbi...

hende rhianna er sgu da meget lækker :lol: jeg har faktisk aldrig haft koncentration til at lytte til musikken fordi der som oftest var en video til
Brugeravatar
rickiboy
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. nov 2006, 22:05

Rihannas to cd'er - som er kommet inden for et år - er bestemt ikke verdensklasse, og hvis man ser bort fra singlerne, så er det ikke fantastisk R'n'B, som præger lydbilledet. Det er derimod meget mere reggae/calypso-inspireret på en lidt underlig måde. Cassies hit "Me & U" er superfedt (dog meget amerikansk på godt og ondt) og afspejler meget godt, hvad der gemmer sig på hendes album...

Tilbage til "Branche & Teori"