Tråd for gode "in-the-studio" undervisningsvideoer

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tråd for gode "in-the-studio" undervisningsvideo'er

Indlæg af Christoffer I. N. »

En rå hardware techno skitse fra en musiker jeg ikke kendte, Steffi, i Against The Clock. Jeg synes det blev fedt.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Colin Benders Modular against the clock til Amsterdam Dance Event, ligesom London Modular udgaven ret sjov at se:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lige set de to Solar Fields videoer fra august. Hvis man er til ambient/soundscape/elektronisk så er det helt klart værd at bruge en times tid på at se. Vildt så mange lag han har kørende, og mange forskellige klange der passer godt sammen til lidt af en episk rejse, i det nummer han viser frem.
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=634549#p634549

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ved ikke hvor god den er, da jeg ikke har set de 20 minutter igennem.
Gennemgang af Femme - Angel:


Her er nummeret:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den her synes jeg faktisk er ganske fin. Så kan man mene hvad man vil om musikken. Han snakker eksempelvis om at han bliver nødt til at have sit outfit på, sko og det hele, for at føle sig freee$$$H.... hvilket IMHO giver rigtig god mening.



Her er nummeret, til dem der ikke kender den:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er reklamer for Razer. Kan man leve med det kan man måske få noget godt ud af det. Den første med Thijs så jeg da den kom ud, og var ikke synderligt begejstret over kvaliteten. Den nye med Martijn synes jeg er fin.
Man kunne nok forestille sig at der kom en med Nik.




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ny Steinberg Studio Sessions, denne gang Drum & Bass fra The Prototypes. Indtil videre kun del 1. Her er nummeret:




Og del 1:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Omkring Zaytoven, det her bliver lige samlet i én post:

FACT Against The Clock:


En masse baggrundshistorie:



Making of Lil Pump - Designer:


Nummeret:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En ny Against The Clock, på udstyr lavet for ~60 år siden. 19" måleudstyr med BNC stik og det hele.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Ny Steinberg Studio Sessions, denne gang Drum & Bass fra The Prototypes. Indtil videre kun del 1. Her er nummeret:




Og del 1:

Del 2:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sjov og anderledes Against The Clock. Mary Lattimore med en harpe og Line6 DL4 loop-pedal:



Ved godt det ryger off topic, men har man lyst til at høre det nye album der bliver reklameret for er her link:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Danske Thomas Vendelboe, som nogle herinde nok kender fra Svenstrup & Vendelboe, har et sideprojekt kaldet FunkShop. Han har lavet et remix af Scarlet Pleasures nummer Limbo, og 40 minutters video-gennemgang af remixet.
Følg ham her på facebook:
https://www.facebook.com/funkshopmusic/




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Drum & Bass Neuro-smadder alarm! Jeg skal da vist ha' prøvet OTT compressoren af igen. 8 minutters tut fra kanalen Letssynthesize:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For de interesserede kan OTT downloades gratis fra XFER:
https://xferrecords.com/freeware/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere Neuro Transformers smadder i Serum, her fra Au5. Nu har jeg ikke selv Serum (i skrivende stund.....), men det er godt nok vildt så mange muligheder der er. Jeg synes den her tut er proppet med spændende idéer.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en fed og meget inspirerende tut fra Letssynthesize, denne gang forsøger han at genskabe Venoms stemme fra den kommende film.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En ny omgang Lessons of KSHMR fra Splice. Jeg opdaterer denne post når der kommer flere afsnit.



Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Formant Filter ,.. basis / introduction

/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ikke meget "masterclass" over den her. Men hvis man har lyst til at se Jordan Suckley spille elementerne og forklare rollerne i hans nummer C.Y.M, så er der 25 minutter om det her. Der bliver ikke gået i dybden med compression, hvordan en bass-lyd laves, osv. Jeg lærte ikke noget man ikke kan lytte sig frem til.





Her er nummeret:
https://www.beatport.com/release/c-y-m/2358957



Og den specifikke effekt han nævner som ikke vises, Glitch Bitch fra Vengeance:
https://www.vengeance-sound.com/plugins ... ch%20Bitch

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udover at der ikke gåes i dybden med synth-programmering og tweaks osv., så er det her en god og grundig gennemgang af Calvin Harris featuring Dua Lipa - One Kiss, fra Point Blank.





Og den studie-gennemgang der omtales i starten tror jeg er denne video, har ikke selv set den.





Tilføjelse:

Omkring trumpet-stykket skriver en i kommentarerne at dette nummer har været inspiration for Calvin Harris:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ferry Corsten gennemgår hans nummer med Jordan Suckley, Rosetta, for Point Blank. Har ikke set gennemgangen, men går ud fra at det minder om Jordan Suckley gennemgangen et par posts oppe..

Her er nummeret:





Gennemgangen:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tiden fløj godt nok med den her Spitfire video med Christian foran skærmen. De har flere lignende videoer.
Denne hedder:
Scoring To Picture: Day One


Medlemsavatar
Frederik Braad
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Frederik Braad »

Har folk nogle gode EDM Mixing tutorials?
Begynder at få en del kunder i den Genre, og synes selv godt at niveauet kan tages højere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bare smæk nyeste version af Ozone på og giv den en over nakken.

Spøg til side, der skal måske lægges fokus på om tingene skal mixes med henblik på streaming, eller om det bare skal være så højt som muligt når man hører det på Beatports top 10 lister.
EDM er jo en super bred betegnelse, men jeg vil sige at du ikke går galt i byen med at følge med i pop trends.
Saturation i bunden for at fremhæve sub overtoner. Nogle producere gør det dog lige omvendt, med bass'er der har rigeligt med overtoner. Ind i en multibånds distortion og lade subben forblive clean, give mid/top delen lidt mere skrald og så parallel blend.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ganske fin against the clock:


Nyt svar