Tråd for gode "in-the-studio" undervisningsvideoer

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tråd for gode "in-the-studio" undervisningsvideo'er

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en 10-minutters udfordring som den med Virtual Riot. Denne er fra Flux Pavillion, så groft sagt samme genre som Virtual Riot, noget Dubstep lignende.


Der er flere fra Fact Magazine her:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Den falder lidt i en gråzone, da det ikke er en in-the-studio.....

Men prøver lige alligevel: her er en forelæsning med Iasos

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De her kan ikke rigtigt få stemplet "gode" videoer. Et par skjulte uploads fra Razers nu berømte kanal (*host Carnage*) om Deadmau5 i hans nye studie. Inklusiv masser af reklame for Razers produkter.

Lille studio-tour:


Part 1 af 2 af gennemgang af Imaginary Friends, spørgsmål af Steve Duda:



EDIT:

PART 2:

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Sad lige og stenede til D.W. Fearn VT-5 EQ og VT-7 Comp.
Det hører nok ikke helt til under kategorien 'undervisningsvideo', men alligevel.

Det som fastholdt mig var hverken kvaliteten af videoen, den dyre hardware, eller den musik han skruer på.

Det som jeg følte at lære noget af, er hans eftertænksomme attitude, hans indgående kendskab til sit produkt, samt garvede ører og spidsfindige teknik.

Altid befriende at se skaberen af et produkt præsentere sit hjertesbarn på en autentisk facon:)

Fra 10:30 min. i afsnit 1 samt afsnit 2 og 3:
https://youtu.be/ash6sTmVBNE?list=RDash6sTmVBNE&t=630
https://youtu.be/301WD6Qat0Y?list=RDash6sTmVBNE
https://youtu.be/-fj3Y704Hxo?list=RDash6sTmVBNE

Og mere om hans approach til EQ her:
https://youtu.be/vclb_XTuP-8
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har editeret i Deadmau5-posten, og tilføjet Part 2:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=594086#p594086

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nye studie-videoer fra Future Music med Noisia.

P1, omkring bass-arbejdet i deres nummer Reptilians:


P2, modular leg:


P3, leg med convolution:


Udskift evt. leg med udforskning, eksperiment eller et andet ord, hvis du synes leg er et negativt ladet ord. :)
Fede videoer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Part 1 af 2, part 2 fåes i Computer Music nummer 238 (link: http://bit.ly/CMU238):
Icicle laver Drum & Bass beats m.m.:


Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Jeg synes det er fint med de samplede trommesæt i XLN, ToonTrack, NI, Slate og hvad der ellers findes, men altså, han har jo gang i andre værktøjer som snildt kan håndtere brug af egne samples/layers og som netop kan være det der giver forskellen fra stock-sound til signatur lyd. Jeg kan heller ikke helt se fordelen i at smide samme macro ADSR på alting, hvis man helst vil justere individuelt på de enkelte elementer. Men bevares, det kan give et hurtigt fingerpeg samtidig med at Simplers envelope nok den mest effektive jeg selv kender til når noget skal være ultra kort og snappy, præcis som han går efter i eksemplet. Videoen er i øvrigt med en ældre version af Live og den gamle Simpler-Sampler, hvor seneste udgave har flere features, warp osv.

Slice-to-midi er vel også fint nok, helt simpelt med 2 eller 4 bar loop a’ la’ gamle RMX. Det er bare ikke min foretrukne teknik og jeg mener ikke det er særlig godt egnet til længere passager hvor man ønsker at supplere flere elementer fra et større kit.

Meget kommer naturligvis også an på hvordan man kan lide at opbygge slagtøj, graden af variation og feel, ikke mindst hvor meget man føler snaren kan kortes og løftes for at skære gennem toppen af en moduleret saw-bass og samtidig bevare en form for karakter.

Bortset fra det, synes jeg Icicle har styr på sit shit, og lavet nogle ret vilde future-bass produktioner. Sjovt at se hans simple bedroom setup :-)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har selv tilgode at se den. Men ja hans produktioner fejler jo ikke ligefrem det vilde. :-D Det skulle da lige være at det bliver lidt minimalt og ensidigt, men det er jo et stilvalg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogle herinde har garanteret set dem flere gange allerede, men jeg ville lige give dem en chance, og synes det virker ganske fint.
KSHMR har lavet 4 videoer for Splice:





Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Musikken siger mig ikke så meget, men er egentlig meget cool at han fortæller lidt af hans tanker bag samspillet af elementerne :)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »


Jeg synes at Lucas Pretolesi er en af de helt store indenfor moderne mixing og masterering. Det er meget elektronisk, men hvis du er til den slags kan du med garanti lære en hel del. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg får personligt ikke meget ud af eq sammenligningen, når level matchingen er så meget off. Jeg forstår godt at han garanteret har noget efter Acustica EQ'en der skal rammes ved det output han har sat på den, men alle kan altså få sådan en EQ'ing til at lyde af en million, hvis man har så stor forskel på før og efter niveau.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Solar Fields video for Steinberg & Future Music, del 1 af 2:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Solar Fields del 2:

Medlemsavatar
Frederik Braad
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Frederik Braad »

En meget sigende video, hvor der bliver vidst rundt på Blackbird, men lig især mærke til hvor meget de snakker om "People Skills"


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Slap af for en grej-samling. :shock: :shock: :shock:

Medlemsavatar
Frederik Braad
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Frederik Braad »

Christoffer I. N. skrev:Slap af for en grej-samling. :shock: :shock: :shock:
Ja det er helt overdrevet.

Tror deres fornuftige forretningsmodeller med Undervisning,udlejning og nr. 1 indspilningsmuligheder i verden (tror jeg nok). Holder dem godt over vande :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

For dem der formår at aflytte

Med lidt god vilje, knap 48 minutters undervisning, eller i det mindste inspiration, i dubwise og traditional roots horn :-)

/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nok den bedste FACT Mag - Against the clock video jeg har set indtil videre. 2 gutter fra London Modular Alliance:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har lige gloet den her.. Tror jeg lærte en enkelt hardware-producent at kende, Roger Mayer, men ellers ikke noget nyt for mig. Acustica IVORY EQ'en lyder lækker.
Er du i tvivl om, om du skal bruge 40 minutter på at se den her mastering tut/forklaring fra Break (Drum & Bass producer), så hør istedet første halvdel af Carbon Based Lifeforms nye Derelicts album, og når du er nået de 40 minutter ind har du nok lyst til at høre de resterende 42 minutter.


Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Fin video! Umiddelbart et relativt beskedent miljø som Charlie Bierman aka mr. Break sidder i. Det må jo være her han producerer musik og udfører sin mastering. Synes han har lavet nogle gode ting.

Rart at høre han i de mere bas-orienterede genrer, er særlig agtpågivende og skånsom ved low-end, uden ‘standard low-cuts’! Og ja, det er ret vildt så meget man kan vænne sig til bestemte metre. For mig er DIGICheck dog ikke en af dem :-)


Den der Acustica IVORY2 er mest inspireret af Masalec MEA-2 equalizeren, så der tager han fejl. Men helt klart, det plug-in er kanon til mastering.

I øvrigt er IVORY3 Suite netop udgivet. Det er et bundle inkl. forfinet version af eq’en, ny compressor og ny multiband, de sidste to inspireret af hhv. Masalec MLA-2 og MLA-4. Kan stærkt anbefales! Acustica SCARLET MHE-400, er i højere grad inspireret af Sontec 432’en.
For resten skal jeg huske og skrive jeg er blevet Acustica forhandler i DK, mere om det i en anden tråd!


Album’et fra CBL som du har postet i den anden tråd lyder flot og lækkert!
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Nyt svar