For daelen da osse !! Hendrix live at Royal Albert Hall
For daelen da osse !! Hendrix live at Royal Albert Hall
Hvor har han bare den vildeste fede tykke funkyeste lyd nogensinde
http://video.google.fr/videoplay?docid= ... ex=9&hl=fr
Kald det morfarguitar eller oldefarguitar og ja videoens komprimering lyder i sig selv af crap
Men der er sgu ikke "mange" der har overgaaet det touch/sound endnu
hvis Amplitube lyder som her saa koeber jeg den mettevunds
Jeg tvivler dog lidt
(Til dem der ikke kan forstaa det er det bare saadan et tilbagevendende anfald af total underkastelse og tilbedelse af det absolut sublime, som guitarister faar med jaevne mellerum)
http://video.google.fr/videoplay?docid= ... ex=9&hl=fr
Kald det morfarguitar eller oldefarguitar og ja videoens komprimering lyder i sig selv af crap
Men der er sgu ikke "mange" der har overgaaet det touch/sound endnu
hvis Amplitube lyder som her saa koeber jeg den mettevunds
Jeg tvivler dog lidt
(Til dem der ikke kan forstaa det er det bare saadan et tilbagevendende anfald af total underkastelse og tilbedelse af det absolut sublime, som guitarister faar med jaevne mellerum)
jeg deler din fascination; Jimi's sound er fantastisk, også på dette felt var han et absolut geni og formåede vriste den mest utrolige sound ud af sit gear...(hvilket i øvrigt var standard grej på nær hans pedaler som han for en dels vedkommende havde Roger Mayer til at lave for sig)
Jeg har hørt rigtig mange der spiller hendrix men ingen der virkelig kunne ramme hans sound 100%....
Jeg har hørt rigtig mange der spiller hendrix men ingen der virkelig kunne ramme hans sound 100%....
- bluesfendermanblues
- Forum Donator
- Indlæg: 275
Skal vi ikke gætte på at dem der kanlder Jimi for mrofar guitar - måske ikke selv spiller såååå fedt på guitar. Men kun kan spille samples.
- dfg_MacGyver
- Medlem
- Indlæg: 1209
- Sted: Roskilde
fed sound ja, hans timing er suverænnnnnnnnn.
har læst et sted at når han sku ha sig en guitar prøvede han alle standard strats butikken havde og valgte så den bedst ku li.
Og hans hobby var at male landskabsbilleder. *gg*
har læst et sted at når han sku ha sig en guitar prøvede han alle standard strats butikken havde og valgte så den bedst ku li.
Og hans hobby var at male landskabsbilleder. *gg*
Ja han havde jo et fantastisk touchChakaranda skrev:jeg deler din fascination; Jimi's sound er fantastisk, også på dette felt var han et absolut geni og formåede vriste den mest utrolige sound ud af sit gear...(hvilket i øvrigt var standard grej på nær hans pedaler som han for en dels vedkommende havde Roger Mayer til at lave for sig)
Jeg har hørt rigtig mange der spiller hendrix men ingen der virkelig kunne ramme hans sound 100%....
Selv naar man hoerer SRV bagefter er det vand ved siden Hendrix's sound og explosivitet
Nu siger du standartgrej og det er jo rigtigt
Men de var sgu saa osselidt heldige at Guitarene var haandbyggede med alnico Pickups
Og at Marshall Plexierne var fede store componenter og Hammond transfo og handwired
Det var sgu tider !
Set med Idags priser koster det vi ser paa videoen jo en halv million eller mere
(Hvis det saa er lige hans gear ryger der lige nogle milioner oveni selvfoelgeligt )
Men anyway jeg tror sgu heller ikke der er nogen der kan ramme hans lyd
Man skal vaere Jimi Hendrix selv for at kunne have lige hans kropslighed og sensibilitet i musikken
Naar vi nu snakker Jimi saa er han jo kendt som en syrerock-guitarist
Men et eller andet sted synes jeg hans indgang til musikken er mere Soul/blues orienteret
Jeg mener den maade han rummer musikken og rytmen
Bold as love, Little Wing, Angel ..det er ren soul
Men han spillede jo osse med baade Little Richard og the Isley Brotheres og Otis Redding (?) eller ihvertfald existerer der en decideret soulplade med ham
Jeg kan saa ikke lige hvad sangeren hed
Jeg har ieovrigt leget Mastering med en af hans soulfulde homedemos:
http://www.soundclick.com/bands/page_so ... ID=6111858
uha ja, jeg vender også tilbage til Band of Gypsies LP'en mindst en gang om året for at undres og frydes over den fantastiske lyd og det han gør med den. Den plade er i mine ører højdepunktet (og vist nok også slutpunktet) i hans karriere.
'Who knows' er toppen af Hendrix guitarlyd, jeg kan ikke høre den uden at få gåsehud...:
JimR
'Who knows' er toppen af Hendrix guitarlyd, jeg kan ikke høre den uden at få gåsehud...:
JimR
Ja SRV var også en fed guitarrist men Jimi var jo langt mere alsidig både stilmæssigt og mht til sound plus at han var en af de største nyskabere nogensinde. (det kan man ikke helt sige om SRV, der jo nærmere bare hev standard blues op i nye dimensioner....)
Ja apropos at andre guitarrister kommer til at lyde som vand ved siden af: jeg havde det i mange år sådan at næsten alt andet musik end hendrix ret hurtigt kedede mig: det var som om det manglede den intensitet, nerve og genialitet som hendrix havde....ikke uden grund han ofte blir sammenlignet med Mozart.
Som du så rigtigt siger Vagn: han var utroligt meget andet end "syre" og blues: Jazz, Soul, Rock, ballader, funk før der var noget der hed funk, psykedelic, osv.
I øvrigt Vagn: det er sgu en fed master du har lavet af hans home-demo af Angel.....i øvrigt noget af det fedeste at høre med ham: det går lige ind i sjælen at høre ham sidde der helt alene i hotelværelset med en båndoptager og en Fender Champ (er det nok).
Jeg synes man ofte kan trække direkte linier fra mange af hans "tunes" til mange af de kendte bands der opstod i hans kølvand: f.eks. hans lange symfoniske værk "1983...a mermaid i should turn to be" og pink floyd...er det ik bare tydeligt at det gav dem startskuddet til deres stil?
Jovist var Marshallerne bedre dengang; det var jo også dengang rørerne blevet lavet ordentligt,
men straterne tror jeg ikke var federe end dem man kan få i dag: det var jo the CBS years, hvor Fender gik mere og mere over til billig masseproduktion og bl.a. pick-upperne blev jo maskinviklet og ik som før CBS, håndviklet...
Og jo det er vist rigtigt nok det med at han gik ind til musikhandlerne og prøved alle guitarene inden han valgte et par et par stykker ud. (men hvem gør ikke det når man er ude og købe ny guitar?)
Det jeg synes der noget af det fedeste ved hans lyd er at han altid havde en meget tør stram lyd i sounden: hans guitar træder klokkeklart frem og hver streng/tone skærer sig ind i lydbilledet... aldrig noget bottom end mudder el. lign.
Det er rigtigt der blev udgivet en plade med ham og en soul-gut: det var ikke Otis men en af de andre .... kan ikke lige huske navnet, men jeg havde pladen engang: den var elendig! dårlig liveoptagelse, og jimi var jo blot en ukendt sideman på det tidspunkt, så hans guitar høres næsten ikke.
Ak ja jeg kunne snakke i timevis om jimi, sounden, Band of gypsys, electric ladyland, musikken, teksterne magien, mystikken osv.....Han er helt klart en af dem der har inspireret mig mest og stadig gør det...
Ak ja der er en sjov lille anekdote her: Jimi skulle optræde live i et BBC radioprogram: under lydprøven ber teknikeren ham om blive ved med at spille, da de lige har lidt problemer med lyden på hans guitar (de roder rundt, skifter mikes, kabler etc.).....en halv time senere går teknikeren ud til jimi og siger: "Ja du, jeg er ked af det men vi har altså et problem med noget forvrængning vi ikke kan få væk"....
Ja apropos at andre guitarrister kommer til at lyde som vand ved siden af: jeg havde det i mange år sådan at næsten alt andet musik end hendrix ret hurtigt kedede mig: det var som om det manglede den intensitet, nerve og genialitet som hendrix havde....ikke uden grund han ofte blir sammenlignet med Mozart.
Som du så rigtigt siger Vagn: han var utroligt meget andet end "syre" og blues: Jazz, Soul, Rock, ballader, funk før der var noget der hed funk, psykedelic, osv.
I øvrigt Vagn: det er sgu en fed master du har lavet af hans home-demo af Angel.....i øvrigt noget af det fedeste at høre med ham: det går lige ind i sjælen at høre ham sidde der helt alene i hotelværelset med en båndoptager og en Fender Champ (er det nok).
Jeg synes man ofte kan trække direkte linier fra mange af hans "tunes" til mange af de kendte bands der opstod i hans kølvand: f.eks. hans lange symfoniske værk "1983...a mermaid i should turn to be" og pink floyd...er det ik bare tydeligt at det gav dem startskuddet til deres stil?
Jovist var Marshallerne bedre dengang; det var jo også dengang rørerne blevet lavet ordentligt,
men straterne tror jeg ikke var federe end dem man kan få i dag: det var jo the CBS years, hvor Fender gik mere og mere over til billig masseproduktion og bl.a. pick-upperne blev jo maskinviklet og ik som før CBS, håndviklet...
Og jo det er vist rigtigt nok det med at han gik ind til musikhandlerne og prøved alle guitarene inden han valgte et par et par stykker ud. (men hvem gør ikke det når man er ude og købe ny guitar?)
Det jeg synes der noget af det fedeste ved hans lyd er at han altid havde en meget tør stram lyd i sounden: hans guitar træder klokkeklart frem og hver streng/tone skærer sig ind i lydbilledet... aldrig noget bottom end mudder el. lign.
Det er rigtigt der blev udgivet en plade med ham og en soul-gut: det var ikke Otis men en af de andre .... kan ikke lige huske navnet, men jeg havde pladen engang: den var elendig! dårlig liveoptagelse, og jimi var jo blot en ukendt sideman på det tidspunkt, så hans guitar høres næsten ikke.
Ak ja jeg kunne snakke i timevis om jimi, sounden, Band of gypsys, electric ladyland, musikken, teksterne magien, mystikken osv.....Han er helt klart en af dem der har inspireret mig mest og stadig gør det...
Ak ja der er en sjov lille anekdote her: Jimi skulle optræde live i et BBC radioprogram: under lydprøven ber teknikeren ham om blive ved med at spille, da de lige har lidt problemer med lyden på hans guitar (de roder rundt, skifter mikes, kabler etc.).....en halv time senere går teknikeren ud til jimi og siger: "Ja du, jeg er ked af det men vi har altså et problem med noget forvrængning vi ikke kan få væk"....
Jimi er suveræn!
Noget er gearet, men lyden sidder altså hovedsageligt i fingrene, gi' ham en Highwaystrat og en blues-junior og han ville kunne ting med det gear som ingen andre nogensinde kommer til.
Min ynglings er og bliver "Little Wing" Bare træls at det kun er 2 min. langt, men sån er det jo med Jimi..
Noget er gearet, men lyden sidder altså hovedsageligt i fingrene, gi' ham en Highwaystrat og en blues-junior og han ville kunne ting med det gear som ingen andre nogensinde kommer til.
Min ynglings er og bliver "Little Wing" Bare træls at det kun er 2 min. langt, men sån er det jo med Jimi..
exactlyzakkwylde skrev:Jimi er suveræn!
Noget er gearet, men lyden sidder altså hovedsageligt i fingrene, gi' ham en Highwaystrat og en blues-junior og han ville kunne ting med det gear som ingen andre nogensinde kommer til.
Hmm - hvad så hvis man har en Highway 1 Strat og en Blues Junior - og hedder...zakkwylde skrev:Jimi er suveræn!
Noget er gearet, men lyden sidder altså hovedsageligt i fingrene, gi' ham en Highwaystrat og en blues-junior og han ville kunne ting med det gear som ingen andre nogensinde kommer til.
Min ynglings er og bliver "Little Wing" Bare træls at det kun er 2 min. langt, men sån er det jo med Jimi..
JimiR
- Tau Gundersen
- Medlem
- Indlæg: 2075
- Sted: Nansensgade
Can't say Jimi Hendrix without saying JimR..
Chakaranda skrev:Ja SRV var også en fed guitarrist men Jimi var jo langt mere alsidig både stilmæssigt og mht til sound plus at han var en af de største nyskabere nogensinde. (det kan man ikke helt sige om SRV, der jo nærmere bare hev standard blues op i nye dimensioner....)
Ja apropos at andre guitarrister kommer til at lyde som vand ved siden af: jeg havde det i mange år sådan at næsten alt andet musik end hendrix ret hurtigt kedede mig: det var som om det manglede den intensitet, nerve og genialitet som hendrix havde....ikke uden grund han ofte blir sammenlignet med Mozart.
Som du så rigtigt siger Vagn: han var utroligt meget andet end "syre" og blues: Jazz, Soul, Rock, ballader, funk før der var noget der hed funk, psykedelic, osv.
I øvrigt Vagn: det er sgu en fed master du har lavet af hans home-demo af Angel.....i øvrigt noget af det fedeste at høre med ham: det går lige ind i sjælen at høre ham sidde der helt alene i hotelværelset med en båndoptager og en Fender Champ (er det nok).
Helt enig.
Jeg hoerte den version lang tid foer jeg hoerte den endelige indspilning paa Electric Ladyland, som jeg saa hadede
Det er noget helt frisk og intimt som ikke er kommet med sikkert pgraf alle de forskelligt farvede piller han indtog og al den reverb de sovsede det ind i
Jeg synes man ofte kan trække direkte linier fra mange af hans "tunes" til mange af de kendte bands der opstod i hans kølvand: f.eks. hans lange symfoniske værk "1983...a mermaid i should turn to be" og pink floyd...er det ik bare tydeligt at det gav dem startskuddet til deres stil?
Jo det tror jeg osse men ok igen de var jo osse allesammen paa stoffer
Jovist var Marshallerne bedre dengang; det var jo også dengang rørerne blevet lavet ordentligt,
men straterne tror jeg ikke var federe end dem man kan få i dag: det var jo the CBS years, hvor Fender gik mere og mere over til billig masseproduktion og bl.a. pick-upperne blev jo maskinviklet og ik som før CBS, håndviklet...
Og jo det er vist rigtigt nok det med at han gik ind til musikhandlerne og prøved alle guitarene inden han valgte et par et par stykker ud. (men hvem gør ikke det når man er ude og købe ny guitar?)
Det jeg synes der noget af det fedeste ved hans lyd er at han altid havde en meget tør stram lyd i sounden: hans guitar træder klokkeklart frem og hver streng/tone skærer sig ind i lydbilledet... aldrig noget bottom end mudder el. lign.
Det er rigtigt der blev udgivet en plade med ham og en soul-gut: det var ikke Otis men en af de andre .... kan ikke lige huske navnet, men jeg havde pladen engang: den var elendig! dårlig liveoptagelse, og jimi var jo blot en ukendt sideman på det tidspunkt, så hans guitar høres næsten ikke.
Ok ? jeg husker den ikke saa elendig igen, men det kan da vaere jeg ikke var helt objectiv dengang, det kunne vaere at genlytte den
Jeg har hoert ham med Isley brothers og med Little Richard, det var overbevisende maa man sige
Ak ja jeg kunne snakke i timevis om jimi, sounden, Band of gypsys, electric ladyland, musikken, teksterne magien, mystikken osv.....Han er helt klart en af dem der har inspireret mig mest og stadig gør det...
Ak ja der er en sjov lille anekdote her: Jimi skulle optræde live i et BBC radioprogram: under lydprøven ber teknikeren ham om blive ved med at spille, da de lige har lidt problemer med lyden på hans guitar (de roder rundt, skifter mikes, kabler etc.).....en halv time senere går teknikeren ud til jimi og siger: "Ja du, jeg er ked af det men vi har altså et problem med noget forvrængning vi ikke kan få væk"....
Jeg har osse hoert at dan han skulle indspille for BBC foregik det i et kaelderstudie men det var stadigvaek saa hoejt at man kunne maerke det paa foerste sal
Til Vagn
ang. angel: forstår dig godt..... jeg hørte jo så først studio versionen (Den er fra Cry of Love) så hans demo var for mig bare et stort plus oveni
Cry Of love pladen blev jo mixet og udgivet efter hans død, så mon ik det havde lydt en smule anderledes hvis han selv havde været med i slutfasen?
Anyway så tror jeg altid der vil være mere ægthed og nerve i den slags first-takes...det var jo derfor at Led Zeppelin brugte at gå i studiet og indspille live..tre takes af hvert nummer og så vælge det bedste ud...så den friske nerve og sammenspillet ikke gik tabt i dubs og retakes.
Jeg tror dog ikke at samme model alene ville ha virket for hendrix: han gjorde jo, på mange tracks, stor brug af studiets muligheder for at lave dubs og effekter og de tracks som han lavede på den måde viser jo dels hans genialitet med de få midler han havde til rådighed (eks. 1983.. a mermaid I should turn to be+ moon turn the the tides), dels satte han derved nye standarder for sound generelt: med Electric Ladyland som det absolutte højdepunkt af hans tre studio-plader
Ang soul pladen: det ka godt vær vi ik tænker på den samme plade (jeg mener det var med Curtis Knight den pla' jæ ha'e): men der er jo udgivet så ufattelig mange optagelser med ham, hvoraf mange jo er optaget under kummerlige forhold og bestemt ikke med henblik på udgivelse...men sådan er det jo når en stor kunstner dør: så vil gribbene malke det til absolut sidste dråbe.
ang. angel: forstår dig godt..... jeg hørte jo så først studio versionen (Den er fra Cry of Love) så hans demo var for mig bare et stort plus oveni
Cry Of love pladen blev jo mixet og udgivet efter hans død, så mon ik det havde lydt en smule anderledes hvis han selv havde været med i slutfasen?
Anyway så tror jeg altid der vil være mere ægthed og nerve i den slags first-takes...det var jo derfor at Led Zeppelin brugte at gå i studiet og indspille live..tre takes af hvert nummer og så vælge det bedste ud...så den friske nerve og sammenspillet ikke gik tabt i dubs og retakes.
Jeg tror dog ikke at samme model alene ville ha virket for hendrix: han gjorde jo, på mange tracks, stor brug af studiets muligheder for at lave dubs og effekter og de tracks som han lavede på den måde viser jo dels hans genialitet med de få midler han havde til rådighed (eks. 1983.. a mermaid I should turn to be+ moon turn the the tides), dels satte han derved nye standarder for sound generelt: med Electric Ladyland som det absolutte højdepunkt af hans tre studio-plader
Ang soul pladen: det ka godt vær vi ik tænker på den samme plade (jeg mener det var med Curtis Knight den pla' jæ ha'e): men der er jo udgivet så ufattelig mange optagelser med ham, hvoraf mange jo er optaget under kummerlige forhold og bestemt ikke med henblik på udgivelse...men sådan er det jo når en stor kunstner dør: så vil gribbene malke det til absolut sidste dråbe.
Ja det med at malke til usmagelighed, det goer de ihvertfald
Naar man taenker paa hvad han doede af saa ... og saa ligner flasken til forveksling en kiste
Det vidste jeg ikke det med cry of love
Nu hved jeg der er masser der synes den version af Angel er fantastisk
Jeg har en anden studieversion her paa et boxset som er mere raa/toer som saa lyder meget bedre
2 guitare en chords med tremolo og en solo
Og med kun en rytmebox og ham selv paa bas
Guf!
En anden ting jeg lige kom til at taenke paa da jeg lyttede mit boxset igaar er at han nok er det menneske i verden der har fundet flest variationer med kun fem toner det meste af tiden
Det er utroligt saa inspireret hans spil er, hvor man nogen gange kan kede sig fortraeffeligt over jazz guitarister der spiller dobbelt saa mange toner, det goer man ihvertfald ikke med Hendrix
Naar man taenker paa hvad han doede af saa ... og saa ligner flasken til forveksling en kiste
Det vidste jeg ikke det med cry of love
Nu hved jeg der er masser der synes den version af Angel er fantastisk
Jeg har en anden studieversion her paa et boxset som er mere raa/toer som saa lyder meget bedre
2 guitare en chords med tremolo og en solo
Og med kun en rytmebox og ham selv paa bas
Guf!
En anden ting jeg lige kom til at taenke paa da jeg lyttede mit boxset igaar er at han nok er det menneske i verden der har fundet flest variationer med kun fem toner det meste af tiden
Det er utroligt saa inspireret hans spil er, hvor man nogen gange kan kede sig fortraeffeligt over jazz guitarister der spiller dobbelt saa mange toner, det goer man ihvertfald ikke med Hendrix
Ja jeg har også box-settet: der er sgu nogle meget fede tracks indimellem...men desværre også meget som nok kun vil interessere de mest hardcore fans
Apropos det med at han selv spillede bas: det gør han faktisk på en del numre, f.eks. All along the watchtower...han spillede sgu en fed bas.
Ja det det er famtastisk hans altid inspirerede spil: det er utroligt at han kunne blive ved med at lyde frisk og overraskende hvergang; det var som om han havde en uendelig stor pose med nye licks; man får aldrig den følelse af at han kørte i tomgang og tog sig et hvil på "sikre riffs" (som jo ellers er meget brugt i bl.a. blues), selv på de mest simple numre, formåede han altid at diske op med overraskende variationer.
Synes det er amazing at mange af hans soli er spillet over stort set en akkord men med Hendrix blir det aldrig kedeligt, f.eks. hans solo i Hey Joe hvor han henover akkord progressionen simpelthen holder sin solo i E-pentaton....genialt!
Men apropos hans soul side: prøv at lyt til Earth Blues (fra boxsettet); hvor han har hevet the Ronettes ind på kor: det er ren Motown (Jimi style), og læg lige mærke til den fede funky bas han fyrer af... doo-doogge-doo-doogge-doo...hold kæft hvor han swinger
Vi må sgu ha en Hendrix Session hvis vi mødes en dag...
Apropos det med at han selv spillede bas: det gør han faktisk på en del numre, f.eks. All along the watchtower...han spillede sgu en fed bas.
Ja det det er famtastisk hans altid inspirerede spil: det er utroligt at han kunne blive ved med at lyde frisk og overraskende hvergang; det var som om han havde en uendelig stor pose med nye licks; man får aldrig den følelse af at han kørte i tomgang og tog sig et hvil på "sikre riffs" (som jo ellers er meget brugt i bl.a. blues), selv på de mest simple numre, formåede han altid at diske op med overraskende variationer.
Synes det er amazing at mange af hans soli er spillet over stort set en akkord men med Hendrix blir det aldrig kedeligt, f.eks. hans solo i Hey Joe hvor han henover akkord progressionen simpelthen holder sin solo i E-pentaton....genialt!
Men apropos hans soul side: prøv at lyt til Earth Blues (fra boxsettet); hvor han har hevet the Ronettes ind på kor: det er ren Motown (Jimi style), og læg lige mærke til den fede funky bas han fyrer af... doo-doogge-doo-doogge-doo...hold kæft hvor han swinger
Vi må sgu ha en Hendrix Session hvis vi mødes en dag...
Må indrømme at jeg finder det meget mærkeligt at ingen (så vidt jeg kan se) har nævnt Eddie Kramer i denne sammenhæng!? Hvis man taler Jimmy og især Jimmy's sound, så har han unægteligt en stor del af æren for den.
Men ja... Jimmy var fantastisk. Vel nok den mest indflydelsesrige guitarist til dato. Jeg kan sgu stadig få jern på over introen til Purple Haze!
Men ja... Jimmy var fantastisk. Vel nok den mest indflydelsesrige guitarist til dato. Jeg kan sgu stadig få jern på over introen til Purple Haze!
Det er sgu en deal jeg er med paaVi må sgu ha en Hendrix Session hvis vi mødes en dag...
Jimi hendrix traef, god idé !
Med en par bassister og et par trommeslagere oveni maaske
Mit foerste rigtige band jeg startede da jeg 18 var ioevrigt et Jimi Hendrix coverband til at begynde med saa jeg kan mange af numrene rimeligt godt
men der er da stadigvaek nogle sange jeg ikke er gaaet i lag med endnu
Gypsy Queens eyes fik jeg lige laert mig godt for nyligt
Men "If Six was Nine" fex hvor der sker en masse syret har jeg til gode
Landau har lavet en precis gengivelse, ret imponerende
Min absolutte favoritsang hvis der skal vaere en er nok Bold as Love
Saa fik jeg lige sat Earth blues paa
gang i det
@ Bech
Jo Kramer havde en stor andel i Jimis sound mht til at få det ned i rillerne, og var også med på alle de vilde experimenter Jimi foretog i studiet (baglæns indspilning, svinge mikrofoner foran højttaler for at lave lydeffekter osv. osv.)....og Kramer har såmænd også lavet lyd for adskillige andre kendte bands...Bl.a Led Zeppelin og Kizz...men det fik dem nu ik til at lyde som Hendrix....
Purple Haze er jo en absolut klassiker...genial solo os ....har set et klip hvor han spiller den med tænderne i øvrigt.
@Vagn hvor er det nu du bor i Frankrig? Jeg er af og til dernede da jeg har en kammerat der bor i Nice, og jeg har ovevejet at ta en tur rundt dernede i en autocamper på et tidspunkt...så det ku jo være at det ku la sig gøre med en hendrix session...
Apropos Bold as love: det er et fedt nummer (D' ren Mozart med strøm på) der igen viser hans enorme spændvidde, både som musiker/komponist men så sandelig også som poet...
i det hele taget synes jeg der er rigtig mange fede perler på den skive: Little Wing, Up from the skies (ren Jazz) Spanish Castle Magic, Aint no telling...ja faktisk næsten dem alle..
vidste i i øvrigt at det originale mastertape til side to af den plade forsvandt dagen før masteren skulle afleveres til presning?....så Kramer og Hendrix måtte knokle igennem en hel nat for at såvidt muligt genskabe det mix de havde været uger om at kreere...
Det originale masterbånd er aldrig dukket op....
Jo Kramer havde en stor andel i Jimis sound mht til at få det ned i rillerne, og var også med på alle de vilde experimenter Jimi foretog i studiet (baglæns indspilning, svinge mikrofoner foran højttaler for at lave lydeffekter osv. osv.)....og Kramer har såmænd også lavet lyd for adskillige andre kendte bands...Bl.a Led Zeppelin og Kizz...men det fik dem nu ik til at lyde som Hendrix....
Purple Haze er jo en absolut klassiker...genial solo os ....har set et klip hvor han spiller den med tænderne i øvrigt.
@Vagn hvor er det nu du bor i Frankrig? Jeg er af og til dernede da jeg har en kammerat der bor i Nice, og jeg har ovevejet at ta en tur rundt dernede i en autocamper på et tidspunkt...så det ku jo være at det ku la sig gøre med en hendrix session...
Apropos Bold as love: det er et fedt nummer (D' ren Mozart med strøm på) der igen viser hans enorme spændvidde, både som musiker/komponist men så sandelig også som poet...
i det hele taget synes jeg der er rigtig mange fede perler på den skive: Little Wing, Up from the skies (ren Jazz) Spanish Castle Magic, Aint no telling...ja faktisk næsten dem alle..
vidste i i øvrigt at det originale mastertape til side to af den plade forsvandt dagen før masteren skulle afleveres til presning?....så Kramer og Hendrix måtte knokle igennem en hel nat for at såvidt muligt genskabe det mix de havde været uger om at kreere...
Det originale masterbånd er aldrig dukket op....
Senest rettet af Zero tors 24. apr 2008 18:51, rettet i alt 1 gang.
Det har han sgu klaret meget godt saa
Jeg bor i Lyon, ja kom du bare forbi saa spiller vi noget Hendrix og drikker nogle belgiske oel!
Jeg bor i Lyon, ja kom du bare forbi saa spiller vi noget Hendrix og drikker nogle belgiske oel!
Nå ja, Lyon, det vidste jeg jo egentlig godt...der har jeg jo været en gang i '93: smuk gammel middelalderbydel! jeg tjente i øvrigt kassen som gademusiker der en weekend....Vagn Hollund skrev:Det har han sgu klaret meget godt saa
Jeg bor i Lyon, ja kom du bare forbi saa spiller vi noget Hendrix og drikker nogle belgiske oel!
er der TGV til Nice derfra?
Belgisk Øl....uhm!... syns bare ofte man blir så af det...
Er det ikke da det der er meningen?
Jeg drikker sjaeldent mere en 2-3 stykker over et par timer det plejer at gaa ok
Jeps, der gaar nemli TGV fra Lyon til Nice eller omvendt, jeg mener det tager 3-4 timer
Hvornaar blir det hvis det blir?
Jeg drikker sjaeldent mere en 2-3 stykker over et par timer det plejer at gaa ok
Jeps, der gaar nemli TGV fra Lyon til Nice eller omvendt, jeg mener det tager 3-4 timer
Hvornaar blir det hvis det blir?
Senest rettet af Vagn Hollund tors 24. apr 2008 20:32, rettet i alt 1 gang.
Nå jamen så er det jo indenfor rækkevidde næste gang jeg er i Nice: plejer gerne at være der en uges tid, så et smut til Lyon ka der jo godt blive tid til.Vagn Hollund skrev:Er det ikke da det der er meningen?
Jeg drikker sjaeldent mere en 2-3 stykker over et par timer det plejer at gaa ok
Jeps, der gaar nemli TGV fra Lyon til Nice eller omvendt, jeg mener det tager 3-4 timer
Nå men nærmere om det når jeg ved hvornår jeg skal til Nice igen...ikke før slutningen af septemper/starten af oktober.
Ok men det kunne da vaere hyggeligt ihvertfald
Det er lige blevet kraftigt foraar her og dejligt varmt efter en lidt kold begyndelse paa aaret
Ha' en god aften
Det er lige blevet kraftigt foraar her og dejligt varmt efter en lidt kold begyndelse paa aaret
Ha' en god aften