4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af lakris »

4 gode oplevelser og så den sidste :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tsk-tsk, det kan jo så være der er "sket noget" siden engang sidste år, altså de seneste få måneder, mine forventninger er sgu på et minimum, og jeg oplever de fleste andre steder jeg handler som posetive, eller meget posetive

Aldrig noget at sætte en finger på de måske 100 gange jeg har handlet hos f.eks. Thomann og Musicstore

Go figure
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Deres hovedtelefon-setup er rigtigt nok ganske slapt, og man bør ikke reklamere med at man har en vare på lager, hvis den tager flere uger at skaffe. Det er en no-brainer at man ikke skal skuffe kunderne.

Jeg vil nu stadigvæk mene at butikken er 100x federe end den var i 90erne. Dengang var der en mystisk stemning i butikken. SuperSound var mindst lige så slem iøvrigt. I dag er 4sound helt modsat, og jeg har tit stået og nørde-snakket med dem om alt muligt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Joachip skrev:Deres hovedtelefon-setup er rigtigt nok ganske slapt, og man bør ikke reklamere med at man har en vare på lager, hvis den tager flere uger at skaffe. Det er en no-brainer at man ikke skal skuffe kunderne.

Jeg vil nu stadigvæk mene at butikken er 100x federe end den var i 90erne. Dengang var der en mystisk stemning i butikken. SuperSound var mindst lige så slem iøvrigt. I dag er 4sound helt modsat, og jeg har tit stået og nørde-snakket med dem om alt muligt.
Er det ikke bare dig, der er blevet ældre?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:Måske det nye status-symbol:

"hvem kan kaste flest penge i et sort hul"
25 mille, formøblet på 4 år, deres anstrængelser har så sandelig båret frugt, den slags kommer kun med en målrettet vedholdend indsats,..

Nu kommer "far" så med belønningen :-)

(the game must go on)

https://finans.dk/erhverv/ECE10754246/d ... riber-ind/

Ufatteligt iøvrigt at de igen og igen estimerer forkert, selv ud i den helt nære fremtid, altså udkommer med nedslående meldinger om forventet overskud, hvorefter de så endu engang kommer i mål med et flot underskud, well, måske det "smutter" for dem igen i år, måske bare røgslør for at narre fjenden, når de igen taler om overskud i 2018 :-)

Er sikker på de skal nok klare den, de gør sig da virkelig umage
Vedhæftede filer
money-hole.jpg
money-hole.jpg (116.85 KiB) Vist 1746 gange
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

mikkels skrev:Er det ikke bare dig, der er blevet ældre?
Det er muligt de pure afviste at jeg måtte få demonstreret varerne fordi jeg virkede for ung. Jeg har været i starten 20erne dengang. Men det synes jeg heller ikke er god service.

Og i Aage Jensen har jeg oplevet at komme ind hvor der mere eller mindre havde været en form for slagsmål eller ihvertifald vanvittigt intens stemning ude bagved. Og der stod jeg så sammen med bassisten fra bandet Ibens og ville købe en sampler til 17000 kr. (ingen betjening i sigte), da der pludselig styrter en person ud fra baglokalet - stærkt ophidset og ildrød i ansigtet og forlader bygningen. Wtf?

Seriøst, jeg har aldrig nogensinde set noget lignende i nogen andre butikker. At købe musikudstyr i København i 90erne var et galehus... med mindre man gik til Musikbutikken på Øster Farimagsgade, for der var de helt vildt flinke. Tingene var dyre, udvalget var minimalt, men nethandel var ikke rigtigt noget jeg kendte til dengang, så jeg måtte leve med merprisen. MusicMania i Malmö gav også helt fantastisk betjening. Så jo, måske var det min alder... men det var åbenbart kun et problem hos Aage og Super Sound.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Joachip skrev:
mikkels skrev:Er det ikke bare dig, der er blevet ældre?
Det er muligt de pure afviste at jeg måtte få demonstreret varerne fordi jeg virkede for ung. Jeg har været i starten 20erne dengang. Men det synes jeg heller ikke er god service.

Og i Aage Jensen har jeg oplevet at komme ind hvor der mere eller mindre havde været en form for slagsmål eller ihvertifald vanvittigt intens stemning ude bagved. Og der stod jeg så sammen med bassisten fra bandet Ibens og ville købe en sampler til 17000 kr. (ingen betjening i sigte), da der pludselig styrter en person ud fra baglokalet - stærkt ophidset og ildrød i ansigtet og forlader bygningen. Wtf?

Seriøst, jeg har aldrig nogensinde set noget lignende i nogen andre butikker. At købe musikudstyr i København i 90erne var et galehus... med mindre man gik til Musikbutikken på Øster Farimagsgade, for der var de helt vildt flinke. Tingene var dyre, udvalget var minimalt, men nethandel var ikke rigtigt noget jeg kendte til dengang, så jeg måtte leve med merprisen. MusicMania i Malmö gav også helt fantastisk betjening. Så jo, måske var det min alder... men det var åbenbart kun et problem hos Aage og Super Sound.
Min pointe var netop, at servicen var dårlig dengang. Nu bliver man bare ikke talt nær så meget ned til, hvis man er ældre og har lidt mere styr på sine ting. Så man oplever den dårlige service i andre henseender, såsom ligeglade ekspedienter, der ikke rigtig gider gøre deres arbejde.

Jeg var derned for et halvt års tid siden for at købe to cajoner i trommeafdelingen. Jeg gik forbi tre ekspedienter ved disken, der stod og sludrede, smilede til dem og gik ned i kælderen for at prøve cajonerne. Jeg sad dernede i 20-30 minutter og prøvede frem og tilbage. PÅ INTET TIDSPUNKT VAR DER EN EKSPEDIENT, DER TILBØD SIN HJÆLP. Jeg kunne høre, de snakkede og grinede oppe i butikken. Jeg fandt dem, jeg skulle bruge og gik op for at betale. Mens den ene hentede dem på lageret, spurgte jeg lidt henkastet den anden ekspedient, om han vidste noget om seidingsystemet på denne cajon. Det viste sig, at han vidste vildt meget om det og kunne forklare længe om de forskellige versioner. Han havde åbenbart ikke syntes, det var vigtigt at fortælle mig, før jeg allerede havde købt cajonen efter 30 minutters alenetid. Hvis jeg havde været butikschef i den butik, ville jeg eddermaneme skamme mig.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Wow. :dollargrin:
Men det er trommeafdelingen. Der har jeg kun været inde to gange. Det er jo normalt synth/studie tingene jeg har gået efter, og der synes jeg de er lidt mere på dupperne.

Man skal nok selv opsøge dem, hvis man har spørgsmål - lidt a'la et supermarked. Men i det mindste får man svar. Det gjorde man ikke i 90erne.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
casperandtheghost
Medlem
Indlæg: 85

Indlæg af casperandtheghost »

Jeg synes, at de er ved at få super meget styr på det hele.

Den nye generation af medarbejdere er engagerede og vidende.

Den nye butik er meget inspirerende, og man kan sagtens fortabe sig i et par timer IMHO.

Deres priser er også blevet langt mere konkurrencedygtige, og man kan ofte forhandle sig til en god pris.

Jeg er selv gået fra ekslusivt at handle hos Thomann. I dag køber jeg størstedelen af mit gear hos 4Sound.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nå, så var jeg lige hele 4sound rundt igen, fordi jeg har ferie. Trommeafdelingen er blevet meget større, men der var folk der var på ferie, så ham der passede trommeafdelingen fik pludselig absurd travlt da det blev hen mod fyraften, og alle kunderne begyndte at dukke op fordi de selv havde fået fri (jeg gætter på det var derfor der pludselig blev fyldt). Der var måske ikke helt så meget percussion, som jeg kunne have ønsket. Det var mere straight up almindelige trommesæt. Jeg synes også butikken virkede større end den plejer. Enten har de fået åbnet op for nogen ekstra rum, eller også har jeg unlocket nogen secret levels.

Der er også kommet et meget bedre lytterum til monitor speakers end tidligere. Det er ikke perfekt, men absolut bedre end før, og ham der stod der havde godt styr på det, og jeg fik lov at høre lige hvad jeg havde lyst til.

Billede
Selv luftguitaren hang klar på væggen, dog uden nogen pris angivet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joachip skrev: Selv luftguitaren hang klar på væggen, dog uden nogen pris angivet.
Det er en luftbas! :wink:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg skal vist have briller.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg var lige inde og se det nye i dag, det er blevet meget godt - og det hele hænger sammen :-)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Enten har de fået åbnet op for nogen ekstra rum, eller også har jeg unlocket nogen secret levels.
:) :lol: :dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:
Det jeg har et problem med, er manglen på kilder (du nævner ingen), i en negativt ladet sætning hvor du nævner olie-milliardærerne i Norge. Jeg bor her, derfor er jeg nærtagende.
Ved godt I fandt ud af det :-)

Vil lige tilføje at nordmænd er generelt rige, set som nation, og kan derfor godt betegnes således både kollektivt og individuelt, uden at der ligger noget negativt i det, tvætimod,..

Jeg har før nævnt deres mega store fælles pengetank, som er helt unik

Her er lidt mere info, nu du alligevel bor der :-)

8634 mia kroner samlet :shock:

Det er sgu cool, at rigdommene i så høj grad er endt i en fælleskasse

https://finans.dk/erhverv/ECE10824761/e ... ctxref=ext
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 24. aug 2018 23:10, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:
Det jeg har et problem med, er manglen på kilder (du nævner ingen), i en negativt ladet sætning hvor du nævner olie-milliardærerne i Norge. Jeg bor her, derfor er jeg nærtagende.
Ved godt I fandt ud af det :-)

Vil lige tilføje at nordmænd er generelt rige, set som nation, og kan derfor godt betegnes således både kollektivt og individuelt, uden at der ligger noget negativt i det, tvætimod,..

Jeg har før nævnt deres mega store fælles pengetank, som er helt unik

Her er lidt mere info, nu du alligevel bor der :-)

8634 mia kroner samlet :shock:

Det er sgu cool, at rigdommene i så høj grad er endt i en fælleskasse

https://finans.dk/erhverv/ECE10824761/e ... ctxref=ext
Efter jeg er begyndt at arbejde på et økonomisk institut er jeg blevet lidt klogere på olie-situationen. Det er åbenbart en sport at debattere Olie i Dagens næringsliv. Det er så slemt at to professorer "battler" hinanden i avisen i stedet for at gå ned ad gangen og tale direkte til hinanden :-P

Anyways. Lad os fortsætte dette på PM. Det har ikke så meget med 4Sound at gøre :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Efter jeg er begyndt at arbejde på et økonomisk institut er jeg blevet lidt klogere på olie-situationen. Det er åbenbart en sport at debattere Olie i Dagens næringsliv. Det er så slemt at to professorer "battler" hinanden i avisen i stedet for at gå ned ad gangen og tale direkte til hinanden :-P

Anyways. Lad os fortsætte dette på PM. Det har ikke så meget med 4Sound at gøre :)
Hey, du har helt ret, jeg stopper OT i tråden herfra :thumbup:

Bare lidt feed back fordi jeg fandt info, og tal, jeg manglede tidligere emnet blev vendt

Oprette nu lige en offentlig tråd istedet, så alle som gider kan byde ind, Norge er en af mine store interesser, (ikke specielt økonomien),.


http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... 41#p661341
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Intet er umuligt :dollargrin:

4sound i København har nu, efter flere års slinger, fået deres demo af hovedtelefoner i orden, og pænt sat op

Ikke vildt mange studie-typer, desværre, men dem der er de virker

Så er vi da på vej
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alt det nye 2019-snak om 4sound hører egenligt hjemme i denne tråd, jeg fik desværre ret:
file-6.jpg
file-6.jpg (116.85 KiB) Vist 759 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mahler skrev:Regnskab 2018 for 4Sound er netop offentliggjort med et minus på hele -15.049.384

Koncernledelsen i moderselskabet Music Retail Holding AS har krævet, at der skal lukkes flere butikker i Danmark. :(
Det kan ikke være rigtigt, at der i de 5 største byer i Danmark ikke kan drives en moderne musikforretning.

Uddrag fra ledelsesberetningen.

Udvikling i aktiviteter og økonomiske forhold Resultatopgørelsen for tiden 01.01.18 - 31.12.18 udviser et resultat på DKK -15.049.384 mod DKK -5.744.953 for tiden 01.01.17 - 31.12.17. Balancen viser en egenkapital på DKK 179.763.
Ledelsen finder årets resultat stærkt utilfredsstillende.
Resultatforventningen for 2018 var et positivt resultat før skat på t.DKK 3.000 - 5.000. Målsætningen blev ikke opfyldt primært som følge af en fortsat eskalerende priskonkurrence på et iøvrigt aftagende marked. Endvidere er der i året foretaget ekstraordinær nedskrivning af varelageret.

Væsentlig usikkerhed om fortsat drift
Som følger af et stort underskud i 2018 er selskabets kapitalberedskab svækket betydeligt. Sammenholdt med en vanskelig konkurrencesituation på et aftagende marked, medfører dette væsentlig usikkerhed om fortsat drift.
Ledelsen har med støtte fra koncernledelsen i moderselskabet Music Retail Holding AS allerede iværksat flere omkostningsbesparende tiltag og der vil i den resterende del af 2019 blive iværksat yderligere væsentlige tiltag, herunder genforhandling af lejekontrakter på lejemål, reduktion i medarbejderstaben, både butiksansatte og ansatte på hovedkontoret.
Koncernledelsen i moderselskabet Music Retail Holding AS har krævet, at der skal lukkes flere butikker i Danmark. Butikslukninger ses nødvendigt, og i overensstemmelse med den transformation, der ses på markedet for musikudstyr - fra butikshandel til webhandel. En webhandel, hvor selskabet iøvrigt står med en stærkt platform.
Ledelsen har ligeledes iværksat tiltag med henblik på at øge bruttoavancen, bla. ved ændring i produktmix, ligesom der arbejdes med at få flere salgsrelaterede omkostninger (f.eks. showrooms) dækket af relevante leverandører, hvis produkter selskabet sælger.
Det er ledelsens opfattelse, at ovenstående indskrænkning af aktivitet, medarbejdere mv. vil resultere i positiv resultat og pengestrøm fra driften, forventligt fra 2020.
Endvidere har selskabet modtaget en støtteerklæring gældende frem til 31.12.19 fra moderselskabet Music Retail Holding AS og dermed tilsagn om tilførsel af midler, hvis nødvendigt. Det er en betingelse, at effektuering af butikslukning skal være opfyldt på

tidpunktet for eventuelt tilførsel af midler, da Music Retail Holding AS alene vil støtte Music Retail Denmark A/S efter denne væsentlige aktivitetsindskrækning.
Det er derfor ledelsens vurdering, at betingelserne for fortsat drift er tilstede, men at der påhviler en usikkerhed i relation til markedssituationen og udviklingen heri, herunder fortsætter prispresset fra konkurrenter, sker selskabets transformation fra butik til web tilstrækkeligt hurtigt mv. Endvideres ses usikkerhed i relation til om der ved de kommende forhandlinger opnås tilstrækkelige omkostningsbesparelser mv. både hvad angår beløbs- og tidsmæssig effekt.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske de skulle lave conceptet helt om så det kun er showroom, og rådgivning, samt tage sig betalt for dette, altså f.eks. at kunne prøve hoved-telefoner

Så skal der selvfølgelig være et bredere udvalg, samt reel ekspertise, begge ting mangler i stor stil,..

Jeg ville godt give f.eks. 1-300 kr for selv at kunne side og teste DE FLESTE relevante hovedtelefoner IRL, og ikke bare de 10-15 stykke de max har hjemme

Måske fabrikanterne kunne donnere test-eksemplarer, for at være med i løbet om kunderne
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det lyder faktisk ikke helt dumt.

Men i så fald ændrer man også publikum og går i direkte konkurrence med high-end butikkerne..

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg ville ikke betale for at prøve deres varer.
Jeg syntes i øvrigt jeg får en fin behandling. Jeg hader butikker som dårligt ænser en ung nybegynder. Og når der så kommer en ind i butikken, som er noget ved musikken. Så smider de alt de har i hænderne. Sådan oplever jeg ikke 4sound i Aarhus. For det er da netop begyndere man burde give sig tid til.
Man kan nok ikke komme uden om at nethandel har stor indflydelse på butikssalg.
Skal jeg nævne noget , som det er mit indtryk, de kan forbedre. Er det logistikken. Som nævnt det kan gå lang tid før varen er på lager.
Jeg handler meget i 4sound, men når jeg handler på nettet så vælger jeg ofte butikker hvor jeg har gode erfaringer med hurtige leveringer og mulighed for direkte kontakt . Enten via Tlf. eller mail.
Ja og så er der strenge. De fleste fysiske butikker jeg har været i, har et seriøst guitarstrenge problem. Mange fører kun få udvalgte mærker og ofte har de ikke de tykkelser jeg ønsker :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg vil gerne betale for at kunne samnenligne alle tingene IRL og få afklaret spørgsmålet hurtigt, det er en service, men så skal udvalget selvfølgelig også være i orden, modsat nu,..

"hvis man skal tjene penge på andre, så skal man kunne få et problem som de har til at gå væk"

Hvis et firma ikke kan bringes ind på den kurs så gælder det om at få solgt sine aktier hurtigst muligt, og slukke og lukke i god ro og orden, frem for den pinsomme procces som vi overværer nu

Sidst jeg brugte dem skabte de flere problemer for mig end de løste

(og det var oven i købet for "at gi dem en chance mere")
/Dub

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg tror ikke på 4Sound mere, der er simpelt hen ikke udvalg nok i butikkerne. Det giver ingen mening at have så skrabet et udvalg af gear i en fysisk butik, så kan man lige så godt dreje nøglen om. Håber tysken tar dem, og sender noget grej nordenvejs.

Nyt svar