RØDE NT1-A montering på væg

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

RØDE NT1-A montering på væg

Indlæg af SAPPY »

Jeg har rømmet mit studie for at renovere væggene da der har været lidt fugt i kælderen hvor det er placeret. Min RØDE NT1-A mikrofon står på et alm. højtaler stativ nu, men efter endt renovering af lokalet kunne jeg godt tænke mig at montere mikrofonen i loftet eller på væggen i en af hjørnerne i lokalet, hvis det er en mulighed...

....nogen herinde der har haft succes med det (loft/væg, placering af mikrofon)?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sådan en her kan sidde på væggen, og så er der endda stadig en anelse flexibilitet i placeringen. Afhængig af, hvordan du monterer den på væggen kan stativet også flyttes rundt. https://www.thomann.de/dk/millenium_ma2 ... fonarm.htm
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sådan her sidder det hjemme ved migBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Sådan en her kan sidde på væggen, og så er der endda stadig en anelse flexibilitet i placeringen. Afhængig af, hvordan du monterer den på væggen kan stativet også flyttes rundt. https://www.thomann.de/dk/millenium_ma2 ... fonarm.htm
Fedt link. Har overvejet at skulle igang med noget screengrab ting med mic på, det der ligner en oplagt løsning.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SAPPY skrev:Super, ser da godt ud....kigger lige på linket :-)
Der er vist en af de der arme til salg i Facebook gruppen, Ting til salg i Holstebro
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Hald skrev:
SAPPY skrev:Super, ser da godt ud....kigger lige på linket :-)
Der er vist en af de der arme til salg i Facebook gruppen, Ting til salg i Holstebro
Ok, prøver lige.....tak

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Og med hensyn til væggene, så har jeg samme problem.

Væggen er kold og når man så sætter et terrænbat op, så kommer der fugt og sidenhen skimmel fra en anden dimension. Det er højest sandsynligt blot kondens genereret af varme-kuldeforskellen. Calsithermplader er dyr isolering, men det kan klart anbefales.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Graceville skrev:Og med hensyn til væggene, så har jeg samme problem.

Væggen er kold og når man så sætter et terrænbat op, så kommer der fugt og sidenhen skimmel fra en anden dimension. Det er højest sandsynligt blot kondens genereret af varme-kuldeforskellen. Calsithermplader er dyr isolering, men det kan klart anbefales.
hmmm - Det kunne da godt være, man lige skulle pille sine akustikpaneler ned ind i mellem og kigge på bagsiden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Jeg har før bare boret 2 huller gammel en lille klumpfod til at lavt mikrofon stativ og boret det op i loftet med 2 skruer.
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Nyt svar