Diffusorer - træ vs. EPS

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Diffusorer - træ vs. EPS

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys,

Beklager hvis det har været oppe før, men har ikke umiddelbart kunne finde noget da jeg søgte.

Anyway, vil gerne have installeret nogle diffusorer i studiet. Jeg vil som udgangspunkt helst have træ, men budgettet er ikke til at det fulde antal jeg vil have, kan være i træ. Har derfor kig på nogle i EPS også.

Hvad er folks holdning til EPS diffusorer? På Gearslutz er folk umiddelbart positive, men nævner dog at de skal have nogle lag maling.

Vil det give mening at have træ på de mest kritiske steder, og malet EPS på de "sekundære" steder, eller kan EPS slet ikke svare sig overhovedet?

Dernæst - synes generelt diffusorer ser mega nice ud - hvis folk har nogle i deres studie, må de meget gerne poste et billede i tråden til inspiration :)

Glæder mig til at høre jeres tanker :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg mindes at Holgers er af EPS med noget mikroballon maling - stavet forkert, men find infoen i hans byggetråde.


Thomas fra Northward Acoustics gik for flere år siden meget op i at det skulle være en specifik type træ. Det har nok ikke ændret sig, siden deres diffusorer ligner sig selv i dag.




Nyt svar