Billigste lyddræbende materiale til lille rum

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Tiggerdyret
Medlem
Indlæg: 12

Billigste lyddræbende materiale til lille rum

Indlæg af Tiggerdyret »

Hey, jeg skal prøve at dræbe så meget af rummet i min lille vokal boks som muligt. Jeg bruger kun boksen til tracking og jeg har ikke mulighed for at indspille i andre rum.
Jeg vil helst holde mig indenfor en dybde på 10 cm, så det ikke tager for meget plads i boksen. Og da jeg er en fattig sygemeldt kontanthjælpsmodtager, så må vi se hvor langt jeg kan komme for så lille et budget som muligt.

Edit: Det her lyder som en spændende løsning: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=15&t=76087
Spørgsmålet er om man ikke skulle vende det om så ulden er først og derefter træbeton, når formålet er at dræbelyden og ikke kontrollere den.
Senest rettet af Tiggerdyret lør 27. okt 2018 19:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Gå i en mikrofon med ordentlig offaxis rejection ex. Heil PR30 (og ikke en kondensator) og så ind i en DBX 286 ... kan vist lige holdes inden for kr. 4000,- samlet, fordi der er ikke noget mekanisk at gøre ved andet end toppen i et rum der klinger for længe fordi en membran-absorber kræver god plads i rummet. DBX'en er forsynet med både en exiter, kompressor samt en gate.

Du mixer så på Auratones/ns10 og hovedtelefoner udelukkende ... og husker på at kun den dårlige håndværker spytter ad sit værktøj, fordi der søges alibi for ikke at få noget fra hånden.

--sd

Default avatar
Tiggerdyret
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Tiggerdyret »

Boksen er diamantformet med i en kvadrat 150x150 cm, som er forkortet som en diamant... Håber det giver mening. Så den er ikke helt lille.

Ja, mixer udelukkende på mine hd 540 hovedtelefoner, som jeg også lytter al min musik på. Jeg lytter selvfølgelig på så meget forskelligt udstyr under mixningen, men det lyder stort set altid som jeg regner med, fordi jeg kender mine sennheiser, så godt.

Jeg tænkte egentlig bare at køre med en SM57 og måske spare op til en SM7B eller en Sennheiser MD 441-U og en cloudlifter. Mit interface er et RME Babyface Pro...

Men er det spild af tid at smække 10 eller 15 cm terrainbats i stofhylstre på alle oveerflader?
Senest rettet af Tiggerdyret lør 27. okt 2018 20:20, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Tiggerdyret skrev:Men er det spild af tid at smække 10 eller 15 cm terrainbats i stofhylstre på alle oveerflader?
...det var hvad jeg antydede! Og så kunne måske lære sig brugen af en:

https://www.waves.com/plugins/pse-prima ... lugin-demo

--sd

Nyt svar