indretning af rum til mix

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
ricm
Medlem
Indlæg: 21

indretning af rum til mix

Indlæg af ricm »

Hey

Har købt et hus hvori jeg kan indrette et rum i kælderen på 21 kvadrat meter (7m * 3m) til studio/mix rum. Lofthøjde 2.11m

Jeg er ikke den store haj til akustik så håber nogle kan hjælpe lidt her..

Der er på nuværende tidspunkt, træ på vægene, beton loft og gulv tæppe.

Hvad er bedst materiale til gulv, loft ?

Jeg tænker væggene er ok, da der er sådan nogle douglas agtige brædder som sidder forskudt.

Tænker at lave traps fra gulv til loft i alle hjørner, og måske på hele væggen bag højtalere.

Rummet skal hovedsageligt bruges til mix.

Vil mere meget taknemmelig for lidt hjælp :-)

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det var ikke meget lofthøjde, tænker en cloud til første reflektionerne fra monitors.
Du vil nok også få nogle reflektioner fra bagvæggen du skal forholde dig til, hvis du dæmper meget foran, vil reflektioner bagfra blive endnu tydligere.
Har du allerede huset og mulighed for at sætte monitors op i lokalet, kan du eksperimentere med at placere dem og flytte dit rundt til den rigtige mix position.
Du kan evt også prøve at tegne rummet op som du forestiller dig at du skal sidde.
Ved ikke om dette er det bedste tool, men det var lige det jeg hurtigt fandt der kører online: https://roomstyler.com/3dplanner
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ricm
Medlem
Indlæg: 21

Indlæg af ricm »

Hald skrev:Det var ikke meget lofthøjde, tænker en cloud til første reflektionerne fra monitors.
Du vil nok også få nogle reflektioner fra bagvæggen du skal forholde dig til, hvis du dæmper meget foran, vil reflektioner bagfra blive endnu tydligere.
Har du allerede huset og mulighed for at sætte monitors op i lokalet, kan du eksperimentere med at placere dem og flytte dit rundt til den rigtige mix position.
Du kan evt også prøve at tegne rummet op som du forestiller dig at du skal sidde.
Ved ikke om dette er det bedste tool, men det var lige det jeg hurtigt fandt der kører online: https://roomstyler.com/3dplanner
Tak for svar :-)

Har du mon en holdning til gulv/loft materiale ?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Du har et relativt langt rum, så jeg tænker du med fordel kan beklæde hele begge endevægge med isolering. Terræn batts er det bedste.

Du kunne overveje at soffit montere dine monitors i den ene endevæg

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar