Mit studie skal akustik reguleres. Hjælp søges!

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Pecker
Medlem
Indlæg: 6

Mit studie skal akustik reguleres. Hjælp søges!

Indlæg af Pecker »

Jeg har fået mig en sub til min adam 7 og har købt 4 bass traps via Thomann , men syntes nu at jeg har meget svært ved , at få tingene til at lyde godt i både hørebøffer og monitor. Retter jeg på den ene så det lyder det af H til i den anden. Hvis jeg nu begynder at bruge Arc 2 til at rette på tingene hvordan ved jeg så hvilken frekvens jeg skal sætte subben på osv. På forhånd mange tak :-D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvis dine egne ting lyder forkert, så lyt evt. på kendte optagelser som du ved er gode. Lyder de godt på hørebøffer eller på højttalerne? Eller på begge?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Pecker
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Pecker »

Ting som er udgivet lyder jo som regel godt i både hørebøffer og monitor. Mit problem er at bass og diskant gengivelsen er helt anderles i mine monitor samlignet med hørebøfferne. Syntes også at udgivet musik lyder også helt ved siden af på monitorne , så jeg regner med at enten er mit rum blevet lyddødt eller at jeg skal til at flytte rundt på tingene. Det med subben er jeg også lidt usikker på.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Pecker skrev:Syntes også at udgivet musik lyder også helt ved siden af på monitorne , så jeg regner med at enten er mit rum blevet lyddødt eller at jeg skal til at flytte rundt på tingene. Det med subben er jeg også lidt usikker på.
Jamen så har vi da fundet ud af, at det ikke er hørebøfferne. Så langt så godt. Her er mit bud på hvordan du måske kan gribe tingene an:

Så det må være noget med placering og indstilling af dine monitors, der skal til. Jeg ville nok starte med at slå subben fra, og udelukkende fokusere på at få Adam'erne til at lyde så godt som muligt, dels ved at justere på dem (hvis der er noget der kan justeres) eller ved at placere dem anderledes.

Når det så er blevet så godt som overhovedet muligt, så sæt sub'en til at give den smule helt dyb bas der mangler.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Pecker
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Pecker »

Jamen hvad med frekvens indstillinger på subben. Handler vrkelige bare om at flytte rundt ind til det lyder godt? Har svært ved at tro det er så simpelt:-))

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Subben skal du først rode med til sidst

Default avatar
Pecker
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Pecker »

Har læst et sted at regtanulerede rum er bedre end kvadrat så derfor flytter jeg mit grej snart og prøver igen.

Default avatar
Holm325@gmail.com
Medlem
Indlæg: 9

Indlæg af Holm325@gmail.com »

Hvad har du af akustik regulering? :)

Nyt svar