Studio opbygning

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Re: Studio opbygning

Indlæg af Simonfromsidney »

Morten B skrev:En studie laks ville være awesome og rimelig originalt.

Men sådan et lille hjørne med en japansk have med rindende vand og en gong gong ville heller ikke være skidt.
Lidt ala det her måske? Bare i en kælder.
Vedhæftede filer
12F1CA2A-92A8-4364-AB6F-7D93E8524C95.jpeg
12F1CA2A-92A8-4364-AB6F-7D93E8524C95.jpeg (97.8 KiB) Vist 2927 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Præcis. Ville også give realness på optagelser med en rislende bæk.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så kan man også investere i en de-bækker ... :-P

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Min midlertidige lukning af “fossen” kombineret med kattegrus virker da.
Men skal en tur ned i petworld og hente mere kattegrus.
Vedhæftede filer
AD73425C-71DC-4E8D-95A4-6DBFE019B05B.jpeg
AD73425C-71DC-4E8D-95A4-6DBFE019B05B.jpeg (2.64 MiB) Vist 2878 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Catsand Studio... :(
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Kendte en gang en lettere excentrisk type, der igennem en årrække i 90'erne havde 30-40 cm sand i stuen. Strandtema og det hele.

Måske det var en løsning?

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

UPDATE på vand indtrængen:
Det er højst sandsynlig et gammel nedløbsrør under terræn fra før tilbygningen blev lavet, som ikke er fjernet eller lukket og derfor
afvander en del af mit tagvand lige ned i kælderen. Jeg har en brønd tæt på huset som jeg aldrig rigtig har kunne gennemskue hvad som er tilkoblet der.

Men alle eksperter siger, at grundvand eller en vandåre ikke vil reagere så hurtig på en stigende mængde smelte/regnvand og heller ikke så lokalt som det nu end er. Jeg er gået fra 1,6 liter i timen i fredags til 5,8 liter i timen her i løbet af i går og i nat..... 140 liter i døgnet er alligevel noget vand... Nu kommer der en ekspert med sporingsstof og kamera her på onsdag, så får vi og se. Jeg håber faktisk det er forkert tilkoblet afvanding af tag, så skal jeg ikke til at hugge gulv op og save hul i en understøbt væg for at lave stikdræn.
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Her er skurken, det her nedløb løber lige i kælderen.
Vedhæftede filer
1C695152-EFB7-4820-93F7-F74E81203838.jpeg
1C695152-EFB7-4820-93F7-F74E81203838.jpeg (3.36 MiB) Vist 2736 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det ligner noget der gerne vil være sandfang men ikke rigtig er det. Måske er det men bare fyldt med muld.

Jeg har set flere der har sat brandslange på røret og ført ud på græsplænen indtil problemet er løst.

Bedste permanente løsning ville måske være at sætte røret det til det offentlige afløb, men det skal der vistnok søges om via en kloakmester.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Jeg får hele brønden sløjfet og rør omlagt, det er en værre gang fusk som den sagkyndige sagde. Entreprenøren kommer imorgen. Så kan jeg jo lige få udvidet kælderen til det dobbelte når jeg er igang ;-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Det er så dejlig, nu kan man så lige lave beton reparation oven i hatten....

I den fuglerede øverst kan man se direkte ud på råjorden under det eksisterende hus, så nu skal jeg have fyldt
bentonit i og efterstøbt (det man har tætnet Storebælts tunnellen med) og lavet en seriøs gang rustfri armering, som så påføres Weber REP 25 i 40-50 mm tykkelse så kældervæggen bliver tæt og stabil.

FOR HELVEDE!!! Var alle sprit stive der i 1979-80.
Vedhæftede filer
IMG_5620.JPG
IMG_5620.JPG (2.41 MiB) Vist 2597 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ja, det var de.

Du kan overveje omfangsdræn og ydermursisolering. Det er desværre ikke noget (har jeg læst) der kommer med i husets værdi ved salg og lån. Underligt nok, da man sparer varme. Et flot køkken derimod...

Min drømmegadgett er et varmegenvindingsanlæg (ca. 60.00 ex montering), men det giver ikke helt mening, hvis der er minimalt isoleret. Man behøver derimod ikke bekymre sig så meget om radon og rust. Har dog hørt at lyd har det med at vandre i rørene hvis man er uheldig.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hjemme på min vej var der en entrepenør der ikke mente det var så vigtigt at bruge penge på fundament. Så der er 3 huse født uden.

Han bor i Norge i dag...
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Nu er mit dræn spulet igennem og der kommer ikke ret meget vand ind, nu skal det lige tørre og så skal væggen fikses.

Der er skam isoleret og det hele på kælder ydervæggen, problemt er understøbningen under det eksisterende fundament, det graver man ikke lige ud. Men vand stod højt i mit dræn, nu håber jeg ikke at møde flere ubehagelig heder ;-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Graceville skrev:Hjemme på min vej var der en entrepenør der ikke mente det var så vigtigt at bruge penge på fundament. Så der er 3 huse født uden.

Han bor i Norge i dag...

Klasse, nogle typer er bare uforbederlige ;-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Nå! En lille update på mit efterhånden omfangsrige kælder studio projekt.

Efter at have fundet årsagen til vandindtrængen igennem kældervægge, det viste sig at være et mindre kildevæld som løb i jorden. Jeg fik løst det ved at hakke ud igennem kældervæggen og lave et stikdræn, derefter lukkede jeg kældervæggen og gulv med vandtætbeton og pudsede den op så den blev lige. Alt i alt er der kommet 900 kilo beton og puds på det relativ lille stykke væg, alt slæbt ned i 20 liters plastspande.

Status er at skamoWall blokke er muret op, vægge pudset og malet med silikatmaling og finish er lavet på gulvet klar til støvbinder. Efter det kommer lydvæg, nyt el, ny radiator og derefter lofter og Lyddør samt tilkobling af ventilation. Men så er kælderen også lavet lige efter bogen.

Tidplan er en by i Rusland men slutresultatet bliver super godt! :-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er et vildt projekt. Sejt at du ikke løber skrigende væk.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

For fanden, gamle ven. Er virkelig ked af du skal igennem alt det lort.... Det bliver godt - engang!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Nicolai skrev:For fanden, gamle ven. Er virkelig ked af du skal igennem alt det lort.... Det bliver godt - engang!
Jeg havde lige en periode hvor det virkede uoverskuelig, men efter jeg fik løst vand problemet holdt jeg en pause og er kommet igang igen (vejret er bare så godt at det er svært at stå nede i “dybet”).

Jeg var helt færdig efter at have lukket og rettet den kældervæg op. Regnede ud til ca. 900 kilo beton og puds eksklusiv det vand der er blandet i. Væggen var op til 8 cm skæv på alle leder og kanter. Der er ikke meget puds i en 25 kilos sæk. Jeg regner dog med at være færdig her i slut august eller september.

Det sidste jeg gør er at lave akustik, efter jeg har tænkt over hvor gearet skal placeres først. :-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Så!!!
Det sidste finish er ved at blive lavet i mit studio projekt og efter næsten præcis 12 måneder kan jeg i næste weekend flytte mit gear tilbage!!! :-) Det har været noget af en omgang og jeg kunne have købt en CS80 og en Memorymoog for de penge som er kommet i kælderen.
Men resultatet er fremragende, billeder kommer i næste weekend......
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Yay, fedt mand

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Simonfromsidney skrev:Så!!!
Det sidste finish er ved at blive lavet i mit studio projekt og efter næsten præcis 12 måneder kan jeg i næste weekend flytte mit gear tilbage!!! :-) Det har været noget af en omgang og jeg kunne have købt en CS80 og en Memorymoog for de penge som er kommet i kælderen.
Men resultatet er fremragende, billeder kommer i næste weekend......
Gid jeg kunne sige det samme

Men glæder mig til at se billeder !!!
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Simonfromsidney skrev:Så!!!
Det sidste finish er ved at blive lavet i mit studio projekt og efter næsten præcis 12 måneder kan jeg i næste weekend flytte mit gear tilbage!!! :-)
Hvad mener du med "næsten"?? Der henvises til denne tråds start-dato :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Glæder os til billeder :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Tid er relativ, har jo ikke medregnet ferie ;-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Nyt svar