Nye elmålere - Del viden og erfaringer i denne tråd

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Nye elmålere - Del viden og erfaringer i denne tråd

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vi har tidligere været inde på det i et par andre tråde, med de nye målere der selv aflæser forbrug, og at nogle har haft problemer med støj ind i el-installationen pga. dårligt måler-design. Mig bekendt skal så godt som samtlige elmålere i Danmark udskiftes over de kommende år, og derfor kunne det være en god idé med en tråd herinde, så folk er lidt bedre informeret.

Jeg har netop fået installeret ny måler, så jeg har været spændt på om jeg ville få problemer. Ifølge nedenstående link burde det ikke være tilfældet, nu jeg vist har fået en måler der kommunikerer trådløst, og ikke via elnettet.

Folk med konkret viden eller egne erfaringer, del endelig løs her i tråden.

Jeg har fundet de to tidligere tråde:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=15&t=72340
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 30#p607930

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har for nyligt fået skiftet til en, der selv ringer op. Og den har ikke givet yderligere problemer for mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Vi har ikke fået endnu, men jeg har tjekket med dem og har fået at vide at vi også får en af typen der kommunikerer trådløst. Jeg er SÅ glad. For jeg er nemlig også typen der ville blive SÅ frustreret, og en satans pestilens for leverandøren hvis det ikke var sådan. :)
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Vi har lige fået ny i dag, det er en Kamstrup fra Radius. Der er en “antenne” i displayet der står og blinker, så jeg gætter på trådløs og håber på det bedste

Nyt svar