Placering af højttalere på flise/betongulv

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Placering af højttalere på flise/betongulv

Indlæg af Smittefar »

Jeg har købt nogle ordentlige skrumler af nogle gulvhøjttalere af Christoffer I.N

De skal stå i slyngelstuen, som er et akustisk uegnet rum. Det udmærker sig ved at gulvet er klinker på betonunderlag, og at vi ind i mellem har vand i kælderen.

Højttalerne skal altså hæves lidt fra gulvet - en cm burde være nok. Jeg har spikes, men jeg er ikke så meget for at placere spikes direkte på klinkerne.

Hvis man prøver at søge i Hi-Fi forums efter den bedste løsning ender man blot i diverse ordkrige, så det fik jeg ikke meget ud af.

Herinde plejer man at kunne få rimeligt klare svar.

Hvad ville I gøre?

Træ under spikes?
sten under spikes?
Skum under spikes?
Skum direkte under højttaleren?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg ville finde nogle tykke, tilskårede havefliser og beklæde dem med velour, for det visuelle udtryk. Med træ risikerer du, at det runger/brummer/vibrerer.

stenuld kunne være fint, hvis det da har nogen virkning, men det bliver svært at få dem til at balancere med tiden.

skum tror jeg ikke har nogen virkning, så det kan være omsonst.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Til min K+H sub har jeg hifi klubbens standard-spikes (flere år siden), der er så mønt med, imodsætning til dem der er på B&W højtalerne. Spikes'ne står på fliser der måler 30x30x3.3 cm. Der er to fliser i længden fordi subben er ca. 50 cm lang/dyb. Og så er der gulvtæppe under.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har dem her under mine monitorstands http://hificable.dk/produkter/6-diverse ... pike-feet/ - Men de er jo latterligt dyre, jeg ved ikke, hvad jeg tænkte, da jeg købte dem.

Jeg tænker ikke rigtig, det giver mening at lægge en flise oven på et stengulv - Så kunne man vel lige så godt bare lægge en lille stump gulvtæppe oven på flisegulvet (spikesne giver jo den nødvendige separation)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er noget lignende de valhalla VT Spikes jeg har fra hifiklubben, bortset fra at de måske hedder Argon.

Jeg tænkte på noget i retning af minimal kontakt til gulvet, hvis du siger at det kan blive lidt vådt. En beton-blok e.l.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har set flere bruge mønter som f.eks. 50øre under spikes
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Måske ikke den bedste til et gulv med lejlighedsvis vand, men alligevel :

Jeg har i mangel af bedre taget to fliser/kakler og imellem dem lagt 10 skumgummisvampe (de billige til køkkenet) og så mine monitors ovenpå.

Et (billy!) cowboytrick, men det er en del bedre end ingenting! :wink:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Lige nu hælder jeg til at stille spikes på noget forholdsvis hårdt skumgummi jeg fandt på arbejde :) Det skal smides ud, hvis der skulle komme vand på gulvet, men det er trods alt en overskuelig udgift
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hov - jeg ser lige, at jeg slet ikke har mine VT fødder under mine monitorstativer. Jeg har jo gulvtæppe i mit nuværende studie. Det må jo betyde at de VT fødder ligger et sted!!
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det må være billigere med 8 50-ører som Hald foreslog. :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis man medregner timepris for at lede efter de der fødder så Ja. Men jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft en 50 øre.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar