Du skal faktisk tænke omvendt.
Dæmpningen skal være bag dig. Der kommer overraskende meget støj fra dine omgivelser, som kan blive ret tydeligt efter komprimering.
Til vokal vil man også typisk bruge en cardioid mikrofon, som ikke opfanger signal bag ved kapslen.
Hvis du har lidt skills og mulighed for at bygge selv, så er det rigtig nemt at konstruere en eller to rammer med lægter, som så fyldes med rockwool. Skum er ikke godt til akustisk behandling, da det er ekstremt uliniært og ikke tager noget i bunden. Rockwool dæmper meget mere liniært over hele frekvens spektret og lyder derfor mere naturligt. Det er desuden væsentligt mere effektivt og samtidig billigere.
Jeg ville selv lave to rammer i den højde du nu skal bruge. Rammerne ville jeg så samle med et hængsel, så de kan klappes sammen og stilles i et hjørne og samtidig støtte hinanden når de skal stå bag ved dig.
Du kan finde god info om konstruktion og materiale valg i denne tråd:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... ts#p626713Når alt det her er sagt, så har jeg også opnået fine optagelser helt uden dæmpning, eller med tæpper, dyner og andet halløj.