Erfaringer med borde til stagepiano?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Vamdrup

Erfaringer med borde til stagepiano?

Indlæg af Nørgaard »

Hej! Jeg flytter ENDELIG i hus, så nu skal jeg igang med at indrette det nye kontor/studie!

Jeg vil i den forbindelse gerne udnytte pladsen så meget som muligt så jeg havde tænkt mig at bruge et bord alá dette til mit stagepiano:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90214308/
Billede

Jeg er ret hooked på det bord fordi der er skuffer og kabelkanal/udgang. Problemet er bare at det umiddelbart er for højt (75cm). Mit almindelige stativ har været sat til 68cm og det har passet fint i højden når klaveret kom oven på, men jeg er bange for at de ekstra 7cm bliver for meget.

Hvad er jeres erfaringer med borde til stagepiano?
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min første tanke hvis nogen stiller deres dyre tunge stagepiano på et spånplademøbel er at de selv er ude om det hvis det falder på jorden. Dernæst tænker jeg også at højden nok er et problem da den optimale brugshøjde er for høj, og selv hvis du kunne sænke bordet ville skufferne komme i vejen for knæene.

Et godt stativ er nr 1. i forhold til betjening/pris
Dernæst skulle man kigge borde hvor man evt kan have et keyboard monteret under bordpladen som kan trækkes ud, men vægten af stagepiano gør det måske lidt for spændende til mig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Vamdrup

Indlæg af Nørgaard »

Indtil videre har det stået på et rimelig vakkelvorn X-style keyboard stativ, så det var faktisk for at få noget mere stabilt. :D Men det kan godt være du har ret mht. skufferne.

Det kan godt være jeg skal ud i noget som det her:
Billede

Men så ved jeg ikke lige hvad jeg gør med nodestativ og højttalere. :roll: :?:

Jeg vil helst ikke skulle have stativer stående bagved da jeg så syntes det kommer til at fylde for meget i dybden. :|
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Højttalere kan evt vægmonteres, jeg har selv brugt dette mount i en installation jeg har lavet, dog virker den stor og voldsom, og højttaleren kommer også længere fra væggen end man ofte ønsker, men den er også godt stabil.
https://www.thomann.de/dk/millenium_mul ... _369563_17
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai  
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hvad er det for et piano? Der er forskel på om det er en slank og let P-95 eller en stor og tung CP-300??
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg troede at "stage" i stagepiano, betød mindst 2 stk stagehands til at løfte. Hehe..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Vamdrup

Indlæg af Nørgaard »

Glemte lige at svare!!
Jeg har besluttet at bygge noget selv. Er så småt i gang, og jeg laver en byggetråd så interesserede kan følge med. :)
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har en lang hylde monteret til væggen i et hjørne, altså 90 grader ud, så jeg kan sidde i hjørnet med hovedet i retningen af rummet, da der ikke er noget mere uinspirerende end at glo ind i en væg. Den er understøttet af noget hjemmelavet hyldeben. Derudover har jeg skruet en klaver/orgel-bænk til den anden væg så den er uden fødder. Det er selvf. ikke særlig mobilt, men stabilt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar