Fortrykte level indicators til Mesa Mark V.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
GuitarTech
Medlem
Indlæg: 47

Fortrykte level indicators til Mesa Mark V.

Indlæg af GuitarTech »

Edit - forkert forum. Sorry.



Ja.

Okay. Jeg giver op.

Jeg har søgt de sidste par timer, efter et sted på nettet, hvor man kan finde klistermærker, eller andet forproduceret, der kan indikere levels på knobs og equalizer sliders på en Mesa Mark V. I det mindste knobs, da jeg godt kan se, hvordan sliders kan være mere vanskeligt.

Den forstærker har så mange knapper, og nogle tal og linier, ville gøre underværker, til at huske hvor man kom fra.

Mesa har i manualen selvfølgelig trykt blanke skemaer, hvor man kan indtegne sine indstillinger - hvilket må være den totale fallit. En erkendelse af, at folk har brug for at kunne huske deres tidligere settings, men uden at sætte tal direkte på toppen.

Det har irriteret mig i al den tid jeg har haft den, men nu vil jeg altså have nogle tal på.

Jeg kan finde skabeloner, men jeg har ikke mod på DIY hvis det kan undgpes - det er pænere og nemmere, hvis jeg bare kan bestille et ark med mærker fra eBay eller Amazon eller Thomann eller hvad ved jeg - men jeg finder INTET. Brugbart, i hvert fald. Jeg har heller ikke lyst til at gravere frontpladen, fordi brugtværdien vil falde i kælderen så.

Er der nogen der kan hjælpe?


Regards.
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Alternativ?
Skyd et mobilfoto af indstillingen. Gem den i Dropbox eller hvad du nu bruger. Omdøb billedet "lead 1" eller whatever?

Default avatar
GuitarTech
Medlem
Indlæg: 47

Indlæg af GuitarTech »

SustainerPlayer skrev:Alternativ?
Skyd et mobilfoto af indstillingen. Gem den i Dropbox eller hvad du nu bruger. Omdøb billedet "lead 1" eller whatever?
Et helt fair forslag, og tak for det - men....

Jeg har brugt billeder i noget tid, men de settings man vender tilbage til, er altid kun omtrentligt. Og ja - jeg er også træt af at sidde med telefonen eller computeren hver gang.

Man opnår selvfølgelig stadig kun et omtrentligt resultat, med tal, men - ja, det er måske bare mig - jeg synes bare, de er nemmere at forholde sig til.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at man i denne her verden hvor man kan købe ALT på eBay, at dette her ikke findes. Og jeg tænker, det må være mig, der er dårlig til at søge det ud.

Jeg har fundet flere fora med tråde hvor folk efterspørger samme løsning, men de ender altid i DIY med links til software man kan tegne i.

Så andre mennesker har samme behov, og det jeg ikke fatter er så, at der ikke er gjort en forretning ud af det.

Det kan være DIY bliver nødvendigt, så må det være sådan, jeg havde bare sådan håbet nogen havde et link, klik, køb, slut.

Derudover fatter jeg ikke, at så dyr en amp, ikke har definitionslinier på EQ og tal på knobs. Plus at forskellige andre modeller fra Mesa rent faktisk har de ting.

Det irriterer mig irrationelt meget :-)
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

GuitarTech skrev:Mesa har i manualen selvfølgelig trykt blanke skemaer, hvor man kan indtegne sine indstillinger - hvilket må være den totale fallit.
Jeg er flad af grin. Jeg måtte ind og se på thomann hvordan den top så ud af ren nysgerrighed. Mega fail!
Det sjove er at de jo rent faktisk har trykt ting på forpladen, så hvorfor de så har udeladt enheder er jo absurd.

Men nu har du muligheden for at få knapper der går til 11. Eller opfinde dine helt egne enheder! Hvad med grader fra 0 til 360°? Eller fra A-J. Eller måske de 12 stjernetegn eller en række pokemon-figurer. :dollargrin:

Billede
Men okay, der er godt nok heller ikke meget plads til labels. Måske er de udeladt af æstetiske hensyn?

Mesa's dev team er i gang med at designe næste udgave:
http://www.nerdcore.de/2017/06/09/very- ... nterfaces/
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
GuitarTech
Medlem
Indlæg: 47

Indlæg af GuitarTech »

Joachip skrev:
GuitarTech skrev:Mesa har i manualen selvfølgelig trykt blanke skemaer, hvor man kan indtegne sine indstillinger - hvilket må være den totale fallit.
Jeg er flad af grin. Jeg måtte ind og se på thomann hvordan den top så ud af ren nysgerrighed. Mega fail!
Det sjove er at de jo rent faktisk har trykt ting på forpladen, så hvorfor de så har udeladt enheder er jo absurd.

Men nu har du muligheden for at få knapper der går til 11. Eller opfinde dine helt egne enheder! Hvad med grader fra 0 til 360°? Eller fra A-J. Eller måske de 12 stjernetegn eller en række pokemon-figurer. :dollargrin:

Billede
Men okay, der er godt nok heller ikke meget plads til labels. Måske er de udeladt af æstetiske hensyn?

Mesa's dev team er i gang med at designe næste udgave:
http://www.nerdcore.de/2017/06/09/very- ... nterfaces/
Sjovt link :dollargrin:

Jamen det er jo vanvittigt de ikke er der, de streger, specielt EQ har betydning, hvis nu man gerne vil lyde som John Petrucci. De kunne for fanden bare gravere dem på, så er pladsen jo ikke et problem.

Og her er i øvrigt en amp fra dem - en bas top, dog - som har de linier.
m9_carbine_fd3_eq.jpg
m9_carbine_fd3_eq.jpg (36.75 KiB) Vist 1332 gange
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Wow..

Jeg ved at Gyraf ikke har værdier på hans frontpaneler, fordi man gerne vil ha', at ørerne skal i spil. Der er dog markeringer uden værdiangivelse.

Den der mesa ser sgu funky ud. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tja - Mesa er blandt verdens top 5 blandt mest vellydende guitarforstærkere.

Men det er jo rørforstærkere, så der er jo ikke noget, der er eller bliver det samme som sidst alligevel. :wink:

Default avatar
GuitarTech
Medlem
Indlæg: 47

Indlæg af GuitarTech »

SustainerPlayer skrev:Tja - Mesa er blandt verdens top 5 blandt mest vellydende guitarforstærkere.

Men det er jo rørforstærkere, så der er jo ikke noget, der er eller bliver det samme som sidst alligevel. :wink:
Jeg er heller ikke det mindste utilfreds med lyden på mark v. Den er min primære top, og jeg elsker den. Den lyder så fedt.

Og ja, du har selvfølgelig en pointe der....
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.

Nyt svar