Batts til corner traps DIY, hvor købes de? (Kbh)

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Batts til corner traps DIY, hvor købes de? (Kbh)

Indlæg af lakris »

Jeg overvejer at bygge et par DIY Corner Traps, ved at stacke trekanter (ikke til loft)

Terræn Batts er vel det jeg skal bruge eller?

Men jeg ved ikke hvor jeg kan købe dem fysisk ,da jeg er i tvivl om hvor mange jeg skal bruge så vil det være rart at hente dem selv.(evt køre flere gange)

Er der nogen der kan pege på et sted i København, og helst ikke alt for langt ude i forstæderne, jeg er ikke i bil :-)


Stof!! er der nogle der vil anbefale noget stof(Hvidt) fra evt. Jysk?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Stoffet bør være permeabelt, dvs. du bør kunne puste igennem det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Steder omkring København hvor du burde kunne købe dem:
Johannes Fog Trælast
Silvan
Bauhaus
XL Byg

Og lignende. Find telefonnummeret til din lokale, ring til dem og hør om de har rockwool terrænbatts erhverv, enten 5cm eller 10cm tykkelse.
5cm er vist nok billigere, og Holger har vist fundet frem til, at 5cm batts'ne er mest effektive, da der er større procentmæssig mængde lim i dem.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har tidligere bygget batts med almindelig flexi batts hvor jeg har pakket dem ind i sort stof fra jysk, dem er jeg stadig glad for, det er klart at terræn batts dæmper mere, men spørgsmålet er om det er nødvendigt i forhold til prisen, da du kan bygge flere bats på andre flader i lokalet hvis du bruger billigere batts.

Højhus har lavet nogle videoer, hvor han skærer dem i trekanter (4 stk pr plade) og da man kender tykkelsen af pladen kan man regne højden og derved antal nødvendige ud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Har tjekket en del xl og silvan osv. ifølge deres websites har de ikke terræn batts, kan være de har hvis man ringer.

Er der en minimum størrelse på trekanterne?
Min plan (så jeg ikke skal lave så meget selv) vil ende med trekanter der er ca. 34 cm bredde, op i 100cm højde, er det i underkanten? :-)
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40253081/

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hald skrev:Jeg har tidligere bygget batts med almindelig flexi batts hvor jeg har pakket dem ind i sort stof fra jysk, dem er jeg stadig glad for, det er klart at terræn batts dæmper mere, men spørgsmålet er om det er nødvendigt i forhold til prisen, da du kan bygge flere bats på andre flader i lokalet hvis du bruger billigere batts.

Højhus har lavet nogle videoer, hvor han skærer dem i trekanter (4 stk pr plade) og da man kender tykkelsen af pladen kan man regne højden og derved antal nødvendige ud.
Det er kun trekanter til hjørner jeg skal lave, og ikke til loft, nemme at flytte, og så indgår de i møblementet i en stue ;-)

Vi har for meget rumlen, da vi har ca. 3,5m til loft

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Jeg har nogle pakker liggende hvis du vil købe dem..? Befinder sig på Nørrebro. Sig til hvis du er interesseret, så går jeg ud og tæller hvor mange pakker der er :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev: 5cm er vist nok billigere, og Holger har vist fundet frem til, at 5cm batts'ne er mest effektive, da der er større procentmæssig mængde lim i dem.
Altså hvis du stacker 2 x 5 i stedet for 1 x 10, så er densiteten højere pga. det relative forhold mellem den hårde og bløde del.

Det er dog ikke altid ønskværdigt.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hele idéen opstod da jeg så bla. disse på Thomann
https://www.thomann.de/dk/hofa_basstrap_creme.htm

Men jeg er i tvivl om 34x34 i 1m højde er nok.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Madelaire skrev:Jeg har nogle pakker liggende hvis du vil købe dem..? Befinder sig på Nørrebro. Sig til hvis du er interesseret, så går jeg ud og tæller hvor mange pakker der er :)
Er de 5cm tykke? ;-)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hmm. Mener nu de er 10. Tjekker lige når jeg er tilbage i studiet

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Madelaire skrev:Hmm. Mener nu de er 10. Tjekker lige når jeg er tilbage i studiet
Ok, hvor mange er der i en pakke, og hvad skal du have pr. pakke?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg er nok nødt til at bide i det sure æble, og få Silvan til at skære 6 "pinde" og 4 trekanter ud til mig.
Og så selv sætte det sammen, så bliver de også lidt dybere og bredere, hvis jeg deler batts i 4 pr stk.

:-)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Aaarghhh! Ffs Silvan skærer kun lige og ikke til trekanter

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Du kan også købe en sav, nu du alligevel er i silvan...?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det kan ikke koste mange bajer at få en tømrer til det :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

En sav og bukke og svine alt, ikke stole på det bliver pænt og lige, nej tak :-)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Silvan på nørrebro skærer også diagonalt. Det hjælper selvfølgelig ikke hvis dine trekanter ikke er ligebenede...
Anyway, det er 100mm jeg har liggende. Der er 4 pakker med 2 i hver. Du kan få dem for 100 pr pakke - det er vist lidt billigere end butikkerne såvidt jeg husker :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Nrbro ville slet ikke skære "skråt" havde ikke nået at fortælle målene

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Nu har jeg træet, så mangler jeg bare at skære skrå 2 gange, med evt en billig stiksav :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så vidt jeg kan se, sælger Bauhaus Terrænbatts, og det må også være "Erhverv", for jeg kan ikke se Rockwool laver andre varianter af terrænbatts. Det tætteste indre Kbh kommer på en Bauhaus er vist desværre Glostrup dog. https://www.bauhaus.dk/rockwool-terraen ... -2-pk.html

Men plejer I også at bruge terrænbatts til corner traps??
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ja. Høj densitet = god absorberingsevne. Et plus er at de er dejligt lette at stable! Da jeg stablede fra gulv til loft stod det stabilt ganske af sig selv før jeg monterede front stofpanel. Det er mere end hvad man kan sige om flexibatts (som jeg også engang forsøgte med)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

@Madelaire Du skriver lige når du har mål, pris og stk pr pakke :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:@Madelaire Du skriver lige når du har mål, pris og stk pr pakke :-)
Madelaire skrev:Silvan på nørrebro skærer også diagonalt. Det hjælper selvfølgelig ikke hvis dine trekanter ikke er ligebenede...
Anyway, det er 100mm jeg har liggende. Der er 4 pakker med 2 i hver. Du kan få dem for 100 pr pakke - det er vist lidt billigere end butikkerne såvidt jeg husker :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Aaahh :-)

Nyt svar