Bord

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Holbæk

Bord

Indlæg Skrevet: 9. apr 2017, 13:43

Hey guys,

Er netop hjemvendt til det danske, efter en periode i Holland. Det betyder naturligvis at jeg skal have nyt studie.

Jeg kommer til at mangle et bord, men synes at mange af de deciderede studieborde er i et niveau, som ikke giver mening.

Er der nogen som har nogen forslag, enten til billigere, konkrete studiebord - eller kender til nogle skriveborde som passer til formålet?

Det må gerne være både forholdsvis bredt og dybt, da jeg gerne vil have mine Euphonix controllere, monitor controller, skærm, tastatur, mus og laptop stående. Overvejer derudover at købe et normalt skrivebord, og så købe 2x4U racks til at stille på bordet, og bruge som monitor-stands også.

Hvis folk gider uploade lidt billeder af deres egne bord-setups til inspiration, ville det være super fedt! :)

God søndag!
Poul Mundbjerg
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Vejle

Re: Bord

Indlæg Skrevet: 9. apr 2017, 18:01

Ift. det med rack som skal stilles på et skrivebord, så findes der også nogle fra Zaor, som skrues fast på bordet: https://www.thomann.de/dk/zaor_miza_gri ... cherry.htm
FadedMusic
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: København

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 01:19

Jeg har selv lige haft bygget dette bord. Ved ikke om det evt. kan være til inspiration? Det er dog uden rack-montering.
IMG_0145.JPG
IMG_0145.JPG (541.61 KiB) Vist 448 gange
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 01:45

Jeg ved ikke hvad det her er:

http://www.dba.dk/studio-bord-stort-stu ... 032712738/

men jeg ved det ser fedt ud at man lige kan spare noget plads og trække et keyboard med vægtede tangenter ud som en udtræksskuffe + en tastaturhylde. Jeg ved osse at jeg ikke selv har råd. Det ser ud til der er masser af plads til racks.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 06:23

FadedMusic skrev:Jeg har selv lige haft bygget dette bord. Ved ikke om det evt. kan være til inspiration? Det er dog uden rack-montering.

Fedt! Ser lækkert ud! :) Jeg er dog ikke super handy anlagt, så bliver nødt til at hoppe på købe-løsningen - men altid inspirerende at se andres setups! :)
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 06:29

Er ved at kigge på det her fra Thomann, som ummidelbart burde dække behovet. Eneste minus ved at det "knækker" sådan, er at jeg ikke kan have min Euphonix serie i en lang enhed, men som tre enkelte dele. Nogen som har erfaringer med deres "Millenium" produkter?

https://www.thomann.de/dk/millenium_ws100.htm
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 08:57

Jeg fandt et hæve / sænkebord på dba til 700, lavede nogle simple rack kasser for 500....
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 09:02

Billede

Nå ja, så limede jeg sort bordlinoleum på, da pladen var smadret.

Så alt i alt omkring 3000 for et setup hvor jeg også kan stå op og arbejde
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 09:18

Hvorfor har du ikke ens højde på dine højtalere?
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 10:05

Er det ikke synsbedrag pga kameraet
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 10:09

Jo, synsbedrag. Fik skåret træet til kasserne ud hos bauhaus i specifikke mål og smed dem sammen med nogle skruer :-)
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 10:22

Bredal - fedt, kunne sagtens være noget i den stil jeg var efter! Jeg må lige holde øjnene åbne på DBA :)
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 11:30

Jeg købte forbo desktop linoleum. Det har en virkelig lækker mat overflade og skulle være det bedste på markedet.

Kræver kun lim og hobbykniv at montere
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 11:31

Brugte overskudslinoleum til toppen af racks.
FadedMusic
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: København

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 22:23

KristianNielsen skrev:
FadedMusic skrev:Jeg har selv lige haft bygget dette bord. Ved ikke om det evt. kan være til inspiration? Det er dog uden rack-montering.

Fedt! Ser lækkert ud! :) Jeg er dog ikke super handy anlagt, så bliver nødt til at hoppe på købe-løsningen - men altid inspirerende at se andres setups! :)

Det kræver stortset ingen håndværkersnilde.
Alt du ser på billedet er fra IKEA og har kostet i omegnen af 700 kr. Det eneste jeg har brugt er en bore/skruemaskine og hvad der ellers fulgte med fra IKEA. ;)

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"