Forslag til midlertidig holdkæftificering af kontor/hjemmestudie

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Forslag til midlertidig holdkæftificering af kontor/hjemmestudie

Indlæg af cygge »

Hey folks,

Jeg får næste weekend en kammerat på besøg til vokalindspilning af et nummer vi går og brygger på. Det bliver grimt, det bliver højlydt, og maje' maje' vådt – devisen er indtagelse af litervis af alkohol, hvorefter vi skriver teksten og indspiller skidtet i løbet af natten. Det plejer at være skideskægt, omend pænt dumt.

Men min kone og datter er hjemme, og skal prøve at sove igennem vores eskapader. Ungen kan sove fra en atombombe, men selvom jeg på forhånd har fået tilladelse til at larme, så vil jeg dog prøve at skåne madammen fra de værste hyl. Mit kontor ligger i den anden ende af huset, men mod fulde mænds jubelråb kæmper selv et par ytongmure og savsmulddøre forgæves. Så hvordan laver jeg en midlertidig løsning der hverken ødelægger huset eller koster en milliard, og kan implementeres inden lørdag aften?

Jeg har en skummadras og har bestilt et par skum-foldemadrasser, som jeg tænker at stille lodret på de tre sider af sangeren (eller råberen, as the case may be). Over toppen kunne man lægge en børnemadras, og rundt om bunden en eller anden form for dyne – det kommer uden tvivl til både at blive grimt og æde en helvedes masse diskant, men spørgsmålet er hvor meget det mon dæmper "udenfor"? Kan jeg mon for billige midler gøre yderligere for at dæmpe lokalet af, så der ikke kommer så meget støj ud til resten af verden? Husfred > lydkvalitet. Eller er det billigere at indlogere familien på Vejle Fjord mens vi står og skriger?

Show me what you got!
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du køber en skurvogn a la mobilsauna.dk, indretter den til hjemmestudie og udlejer den til andre værdigt trængende familefædre i området. Bum.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

cygge skrev:Eller er det billigere at indlogere familien på Vejle Fjord mens vi står og skriger?
Bingo!

Alternativt kan man nogle steder leje øvelokaler på timebasis. Jeg ved ikke hvordan de muligheder er i Horsens og omegn.

Og endelig er der jo muligheden for at leje sig ind i et studie. Den slags plejer er nogle gange forberedt til den slags, og kunne godt risikere at være billigere end Vejle Fjord hotellet. :wink:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Jeg endte med at lave en makeshift vokalboks af skummadrasser, havemøbel-sædehynder, tæpper og lignende, og omend resultatet næppe vinder nogen designpriser, så virkede det faktisk overraskende godt. Lyden på indspilningerne blev knastør, og min kone hørte os overhovedet ikke - og bedre resultat kunne jeg ikke bede om. Især for de 300 kroner de to madrasser kostede mig. :-)
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Nyt svar