Ideel opbygning af væg bag monitors?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Ideel opbygning af væg bag monitors?

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Har en lakeret EPS diffusor groft sagt de samme egenskaber som samme diffusor lavet af træ? Sjovt det med kamfilter effekt, jeg mindes at have set en Ethan Winer video, hvor han viser det. Det er muligt det ikke var en QRD.
Ja, det er næsten det samme. Har målene i en PDF fra producenten.
Og angående førstereflektionspunkter kom jeg til at tænke på, har du egenligt yderligere absorption ved reflektionspunkterne?
Ja, lærredsbillederne. Det er kun nødvendigt at bryde den 3 mm forperforerede masonits (top)refleksion, da der lige bag ved ligger Rockwoolen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah ja, snedig placering af billederne. :)

Default avatar
Poul Mundbjerg
Medlem
Indlæg: 93
Sted: Vejle

Indlæg af Poul Mundbjerg »

Luny Tune skrev:Dvs. 12 grader (når man tager udgangspunkt i en vinkelret væg).
Jep. Jeg havde nemlig læst 12grader et eller andet sted, måske på John Sayers forum, så det håber jeg nemlig at der er nok.
Holger skrev:Du begynder med lyttepositionen. Som Torben siger, så er udgangspunktet 38% af rummets længde fra frontvæggen (hvor monitors står).
Fedt med et så målbare anvisninger, det er noget jeg forstår! Og så må jeg netop lytte mig frem (måske måle?) til småjusteringer, når jeg en gang kan sidde i det færdige rum.

Mange tak for alle jeres inputs - så må vi bare håbe, at jeg kan finde ud af at føre det ud i livet :?

Nyt svar