Elektromotor til flytning af microfon - findes det?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
GuitarTech
Medlem
Indlæg: 47

Elektromotor til flytning af microfon - findes det?

Indlæg af GuitarTech »

Jeg har en Randall iso box.

https://m.thomann.de/dk/randall_isolation_12c.htm

Som det ses, er mikrofonen placeret i en almindelig holder for enden af armen over enheden. Det er ret besværligt at åbne, justere mikrofonen, lukke og optage, lytte, og flytte igen.

Jeg har nu fået den tanke, at jeg kunne tænke mig, at lave en anordning, der kunne flytte microfonen ved hjælp af en eller to små elektro-motorer.

I sin mest simple form, ville det kræve to metal arme, fastgjort til mikrofonen. Et skub frem på x-aksen, ville presse holderen fremover, og dermed rette mikrofonen nærmere kanten af enheden. Ligeledes ville et træk i x-aksen trække holderen tilbage, og rette mikrofonen nærmere keglen.

På y-aksen, ville et skub rette mikrofonen på den anden led, fra midt rettet midt på membranen til yderkanten. Et træk ville resultere i samme resultat, men i modsat retning.

Er der nogen, der er bekendte med, om en løsning findes i forvejen, eller skal jeg til at købe elektromotorer på eBay og selv til at lege ingeniør?

Hvis der er nogen der sidder inde med viden, om nogen som helst mikronfonholdere, der kan få sin placering fjernstyret og justeret ved hjælp af motorer, vil jeg gerne høre om det, også selv om det ikke er noget, jeg kan bruge i en iso box, men eksempelvis bliver brugt i TV produktion - alt der er i den boldgade har lige nu interesse, så jeg kan få nogle keywords at søge på, og en idé om, hvilke producenter der laver sådan noget udstyr.

Mvh
GuitarTech
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

https://dynamount.com



Mener jeg læste om dem på Fractals forum. Har ikke selv erfaring med dem.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

iPad/Android controlled

https://dynamount.com/
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Det er godt nok nogle dyre skinner ... :shock:

Hvad med selv at bygge det i Lego Mindstorm?
Det kan du fjernstyre fra din smartphone eller direkte fra din computer.
Der er flere der sælger byggesæt på DBA for omkring en tussebasse.
Har ikke selv prøvet det, men det skulle angiveligt være så nemt at have med at gøre, så selv børn kan finde ud af det :lol:

Se i øvrigt denne video af en gut, som har bygget sit eget Lego-band og spiller et af mine yndlingsnumre:
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

^^ Sejt ^^

Nyt svar