Ha ha, ja boligen bliver nok lige i overkanten at skifte ud for at få plads til en stor ISO cab til guitaren.Beier skrev:Det er nok billigere at betale en DSP-udvikler for at lave den ønskede lydeffekt/signalbehandling end at betale sig til en større bolig . Nå, sørg til side.
Det kunne være sjovt at vide hvordan producenterne af DSP-effektbokse til guitar-lyd (TC Electronic med Tone Print, Fractal Audio , Kemper, Avid og hvem der ellers ser ud til a vide hvad de gør med DSP) vil tage imod en henvendelse om at få dem til at lave en bestemt lydeffekt. Altså hvis man giver dem et eksempel på den lyd man går efter, og forklarer man kun vil købe deres produkt, hvis det kan lave den slags lyd man har et eksempel på.
Jeg forestiller mig at man kan lave en optagelse af signalet direkte fra en guitar ind i en højimpedant (hi z) indgang (DI), og så afspille den rene lyd gennem det udstyr (effektenheder, forstærker, kabinet mikrofon) der giver den ønskede farvede lyd og optage den, og så gentage den "re-amping" med en effekt-enhed som laver noget lignende men ikke tilfredsstillende. Det ubehandlede signal gør det nemmere at vurdere hvad resten af signalvejen bidrager med, og ved både at have den valgte og den vragede lyd, bliver det tydeligere hvad der inde og uden for målskiven.
Det kunne da være skægt hvis én af producenterne bed på krogen.
PS: På den anden side er det nu heller ikke tosset at lave et projekt hvor man kan lære lidt om akustik
Jeg ved det ikke, men jeg kan forestille at det bliver en bekostelig affære at få udviklet noget dsp halløj. Jeg skal heller ikke den vej. For mig skal en elektrisk guitar virke så tæt på som muligt som en akustisk guitar. Man hiver en guitar ned, sætter den til, stemmer og så spiller man. Det skal ikke være så meget udenom ting og slet ikke besværligt.