Vurdér kvaliteten af vores indspilninger tak

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Vurdér kvaliteten af vores indspilninger tak

Indlæg af de Haan »

Hej

Vi drømmer om at indspille vores næste EP i vores eget øvelokale, for selv at have mere kontrol over processen og tiden :) Vi har gjort hvad vi kan for at gøre akustikken bedre, men er stadig i tvivl om "kvaliteten" af optagelserne er brugbar. Det kunne være dejligt hvis nogen kunne give lidt feedback på vores trommeoptagelser – er de til at arbejde med, for den der kommer til at mixe musikken (ikke fundet endnu)?

Her er en SoundCloud playlist med de enkelte spor

Og her download af alle spor
og her Ableton Live project med dem

Tak!

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Personligt synes jeg der mangler en mic på bunden af snaren, og en på hihat. Det er svært at få hatten til at sidde ordentligt i et mix hvis den ikke er mic'et op.
Oh lyder umiddelbart fint.
FOK lyder af våd and, cirka...

Er T1 optaget med gate? Den cutter vildt gårdt.
T2 er til at arbejde med tænker jeg.

Anyway, det var min mening :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Hov ja, T1 var cuttet. Det er den oprindelige optagelse ikke :)

God idé med closemic på snare bund og hihat, det tror jeg vi skal prøve. Og ja, FOK er blevet ganske noler :p

Mange tak for lyttet!

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Vinklen på lilletromme mikrofonen giver en lidt for Timbalet lyd til min smag, og ja jeg kan godt følge det der med den manglende underside af lilletrommen. Næste spøgrsmål er om så ikke lilletrommeslaget ligger for langt fremme, men da den også er i overhead, skal du nok flytte den i det samlede tromme-mix, men ellers er det ikke svært at få noget god lyd på tingene - uden dog at have hørt det bassen spiller.

--sd

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Det virker som om det er 1:48 i denne video, i har brugt:




..uden siding mikrofon!

--sd

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

amolin skrev:Personligt synes jeg der mangler en mic på bunden af snaren, og en på hihat. Det er svært at få hatten til at sidde ordentligt i et mix hvis den ikke er mic'et op.
Oh lyder umiddelbart fint.
FOK lyder af våd and, cirka...

Er T1 optaget med gate? Den cutter vildt gårdt.
T2 er til at arbejde med tænker jeg.

Anyway, det var min mening :)
100% enig. Savner mest mic på hatten og en bedre kick lyd.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

MrBacon skrev:en bedre kick lyd.


Ah nej den er ikke så indviklet, for der er jo allerede en pæn sjat af den i overheadsne. Jeg vil foreslå en kæde der begynder/forløber sådan her:

50 hz lowcut 4. ordens, en saturation plugin, et boost ved 50 hz og et dybt cut ved 350 hz og endelig ind i en FET kompressor, med et forholdsvist langt attack, samt en Waves Maxxbass også kørt ned i 50 hz området. Alt dette rimeligt standard opfyldning op ad hen mod 160 hz.

Men det er da klart at en buss-kompressor der hiver en yderligere 3 dB af vil få stortrommen til at stå levende fra overheads'ne.

--sd

Nyt svar