Kvanteakustik? (Hybrid studios/ Delta H Design)

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Kvanteakustik? (Hybrid studios/ Delta H Design)

Indlæg af Smittefar »

Jeg er stor fan af "Produce like a pro", så jeg ser meget af deres materiale, og jeg faldt over denne video



Hanson Hsu vælger at beskrive deres koncept som kvanteakustik. Jeg giver ikke meget for betegnelsen, men jeg kan godt se, de har en noget anderledes tilgangsvinkel til akustisk behandling af et rum. For mig ser det ud som om, de går efter at sprede refleksionerne i stedet for at dæmpe dem.

Hvad mener eksperterne herinde - Er der noget om det? Er det bare varm luft? Jeg kan ikke gennemskue det.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kommer ikke til at se 72 minutter lige nu.
Men at sprede refleksioner er vel det man gør brug af med Diffusorer.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

En af udfordringerne ved at følge "Produce like a Pro" er, at deres videoer er virkelig lange -men som regel er der kød nok på, til at det er værd at bruge tiden. Jeg skal erkende, at jeg kun har set de første 17 minutter af denne video. Jeg kunne læse i kommentarsporet, at han senere fortæller, hvorfor hans KRK rokits står på hovedet :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er alt for meget lyd af lokalet på den video til at jeg tror på noget af det.. NOPE! I call bullshit..

Nu har jeg kun lyttet på hovedtelefoner på arbejdet, men vil nok sige at halvdelen af referencetracksne i kommentarfeltet på videoen heller ikke er videre imponerende eller egnede til at checke sit system efter min mening. Men igen er referencetracks en personlig sag, da det skal være noget man kender godt kan lytte hvis noget ikke lyder som det plejer/burde.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar