Luft til øvelokale

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Peterc52
Groupie
Groupie

Luft til øvelokale

Indlæg Skrevet: 23. okt 2016, 19:03

Hej alle,

Jeg er ved at bygge et øvelokale i haven og der er sådan set styr på opbygningen, dog er der et spørgsmål.

Hvordan ville i tilføre frisk luft til lokalet uden at det lukker for meget støj ud?

Hertil er vi nået :)

Billede
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Re: Luft til øvelokale

Indlæg Skrevet: 23. okt 2016, 23:04

Godt spørgsmål.

Her er en der har lavet en 'soundtrap' til sin luftkompressor.... http://www.nickpower.com/diy-soundproof ... mpressors/

Ved intet om det, men det ville være sådan jeg ville gøre. Igen er det nok bedst at høre en mening fra nogen der rent faktisk har fundet en løsning.

Husk at hvis I skal hive luft ud via en blæser, skal der også være en form for luftindtag da man ikke kan suge luft ud af et hermetisk lukket rum.

Fedt projekt.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 24. okt 2016, 08:58

Graceville skrev:Her er en der har lavet en 'soundtrap' til sin luftkompressor.... http://www.nickpower.com/diy-soundproof ... mpressors/

Tak, den guide har jeg brug for, har selv gået og fiflet med ideen om at lyddæmpe min kompressor! :)

Ontopic: Har du nogle byggeplaner/tegninger over projektet vi kan se, så vi kan komme med forslag til hvordan det kan laves i forhold til den planlagte konstruktion?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 24. okt 2016, 09:31

Altså min tanke var, at I bygger to kasser med en labyrint i hver som i kompressoreksemplet og placerer dem i hver deres fjerneste hjørne på bygningen. I den ene monterer i en blæser til udsug, en duka er mest lydsvag. Det er lidt georg gearløs og ved ikke omder findes bedre løsninger.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"