Studieombygning - hjælp til placeringer....

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
rolike
Kaffedreng
Kaffedreng

Studieombygning - hjælp til placeringer....

Indlæg Skrevet: 2. sep 2016, 15:34

Hej

Jeg har for anden gang på et år valgt at ombygge mit studiebord som er blevet barberet i sider og bag og fået lidt rack kasser med mere betjenings venlig vinkel og afstand... lidt inspireret af det lækre Halo bord fra Argosy...

Jeg er kommet meget i tvivl om hvad der skal stå på den bedste placering i midten af bordet...
Tidligere har jeg haft min mixer/interface (A&H ZED R16) til at stå her, men under ombygningen var planen i stedet af placere min Virus Indigo der og i stedet smide mixeren ud til venstre side.

Virus´en vill jeg ha i midten som master keyboard (spiller mest 1 finger trance leads...) for at have synth/keys/controller lige ved hånden da de er hoveddelen i mine produktioner.

Men dilemmaet der opstod i mit hoved er at mixeren/interfacet jo lidt er hjertet af studiet hvor alle kabler skal hen, så rent logistik mæssigt ville placering af mixeren på bordet i midten være langt det nemmeste og planen er da også at bruge mixeren mere og mere i mix og summing.
Alle kabler skal samples i en bantam patchbay.

Så ja det jo lidt om det skal være et opsæt med fokus på den initiale del med synth og computer programmering eller med fokus på den afsluttende del med mixning og routing/patchning af signaler....

Ka sku ikke helt greje hvad der blir bedst, men med den en helvedes masse kabel føring jeg skal i gang med er det jo om at vælge den rigtige løsning... Så kom gerne med inputs, ideer, points....

der er 2 billeder vedhæftet som viser de 2 opstillinger...

taaaak :)

Billede

Billede
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Re: Studieombygning - hjælp til placeringer....

Indlæg Skrevet: 2. sep 2016, 22:41

Det øverste ser ud til at være bedre til at skrive melodier i, fordi der er et keyboard i en mere central position. Den nederste forekommer mere som at mixeren er det centrale.

Nu er jeg ikke ekspert i feng shui, men jeg kan ikke lade være med at lægge mærke til højttalerne, hvor den ene ligger ned og den anden står op. Hvad går det ud på?
rolike
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 2. sep 2016, 23:28

jae din iagtagelse med hvor fokus ligger er nok korrekt. Så skal jeg jo bare beslutte hvad som vejer tungest når jeg nu ikke kan få begge.

Højttalerne står som de gør fordi mine øre er skæve.... hehe nej var blot ved at tjekke fylde vs rum og bord i stående og liggen position, skal nemlig også være plads til mine andre monitors..... somewhere... :D
Brugeravatar
ThomasRiem
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 5. sep 2016, 09:27

Jeg tror, du bliver mere vanvittig af at sidde med mixeren til side og prøve at mikse, end du bliver af at spille med keyboardet ude til siden. Et quick-fix her kunne i øvrigt være hovedtelefoner.

Hvordan er dit workflow i øvrigt - hvordan bruger du mixeren?
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"