Experter kom ind, grej time

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Nikolajbøttcher
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Kolding

Experter kom ind, grej time

Indlæg af Nikolajbøttcher »

Sm7b, pre73, Scarlett 6i6. Er det tilforladeligt eller helt til rotterne, opsætningen skal primært bruges til vokaler ? Hvis nogen ville ytre sig, ville jeg være meget taknemmelig.

Medlemsavatar
ask
Medlem
Indlæg: 123
Sted: København NV

Indlæg af ask »

Tilforladeligt vil være mit gæt, dog kan du få (for) meget forvrængning fra 73-klonen især da sm7 kræver meger gain.

Default avatar
9800x9800
Medlem
Indlæg: 158

Indlæg af 9800x9800 »

Måske værd at overveje en cloudlifter istedet for pre73?

Default avatar
Nikolajbøttcher
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Kolding

Indlæg af Nikolajbøttcher »

Okay mange tak for jeres svar :D
Hvad taler for cloudlifter frem for pre73. Ud over den kan forvrænge ved meget gain ?
Og skal cloudlifteren bare køres i xlr mic indgangen ?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Brug den gode pre der er i 6i6 kortet. Har det selv (selvom det er sat til salg pga jeg har fået større) og det er en god pre amp. Få dog en cloudlifter som anbefalet, ellers bliver det meget lavt.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Men altså SKAL det være en sm7b?
Deaktiveret

Default avatar
Nikolajbøttcher
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Kolding

Indlæg af Nikolajbøttcher »

Okay Garcia tak for svar
Ikke nødvendigvis men jeg har bare i noget tid læst med på dirverse tråde her inde, og den skal kunne klare lidt volume, så tænkte det ville være fint med den. ?

Medlemsavatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Indlæg: 178
Sted: Brønshøj

Indlæg af Mr_Bigsby »

Evt. kan en Heil PR40 anbefales. Kræver noget mindre gain end en SM7b (har jeg læst, har ikke prøvet en sm7b selv). Kan anbefale at læse her: http://homerecording.com/bbs/equipment- ... m7-252308/

og PR40 anmeldelse:
https://www.soundonsound.com/sos/jun09/ ... ndpr40.htm

Jeg er glad for min Heil og skal helt sikkert have nogle flere af hans mikrofoner. De dukker bare ALDRIG op brugt, så enten har ingen i DK dem eller også holder alle fast på deres. Vil meget gerne have en pr20 og 30, hvis nogle vil sælge?

Inden du køber pre73, så prøv om ikke du har nok i Scarletts preamps?

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Personligt ville jeg starte med den mice og det lydkort. Hvordan virker det? - mangler der gain, ville jeg købe en pre med mere gain. Er det nice? så ville jeg købe et par gode flasker vin og lave fed musik!! :)

Kram

Nyt svar