Aston Halo Reflection Filter

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Aston Halo Reflection Filter

Indlæg af Graceville »

http://www.4sound.dk/studie/studietilbe ... ion-filter

Nå, så er der kommet sådan en her

tanken med reflektionsfilter er at sælge noget crap til os der ikke ved så meget om lyd eller orker at sætte os præcist ind i det, sætte prisen tilpas op, så vi tror vi får noget for pengene, hvor det faktisk ville koste 50,- at synge ind i et terrænbatt med samme resultat (ikke nogen anbefaling)

Eller?

Har de fat i den lange ende her?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg giver ikke fem potter pis for det design fordi det helt sikkert vil reflektere en masse tilbage og skam kamfiltereffekt, præcis som SE Reflexion filter gør det.

Noget der til gengæld giver lidt mere mening er den her:
http://kaoticaeyeball.com/buy-kaotica-eyeball.html

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

"Efter megen forskning har Aston-teamet fremstillet et reflektionsfilter som har betydeligt større dæmpning end lignede produkter på markedet. Det er 50 cm bredt, 45 cm højt og har betydeligt tykkere og større areal end tidligere filtre. Dette gør at filtret indfanger lyder på en helt ny måde. Det patenterede materiale giver en større isolering med blødere frekvensrespons, samt en lavere vægt. Monteres direkte på mikrofonstativet med en gennemtænkt og balanceret holder. "

Efter megen forskning har kittelklædte mænd og kvinder i et hemmeligt underjordisk forskningscenter i en nedlagt kulmine, fundet frem til, at det der skal til, er et betydeligt tykkere og større areal end tidligere filtre, hvilket gør, at filtret indfanger lyden på en helt ny måde.

Materialet er patenteret :o , lissom liggeunderlag i spejdersport.

Men ingen data og grafer...
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi tager lige den her tråd frem igen.

Jeg var i 4sound for nylig, og jeg udnyttede chancen til at stikke hovedet ind i en halo. Baseret på folk herindes tanker forventede jeg ikke det store, men hold da op. Man kunne tydeligt høre min stemme ændre sig og meget af rummets anden lyd blev også dæmpet.

Jeg må indrømme, jeg var så imponeret, at jeg lurer på at købe det.

Jeg faldt over det her review i dag og det passer meget godt med mine oplevelser. https://ask.audio/articles/review-aston ... on-filters - husk at høre lydeksempler.

Jeg synes forskellen er tydelig og i den rigtige retning. Det er muligt, at det er langt fra lige så godt som et rum med lækker akustik, men sådan nogen kommer jeg kun meget sjældent i.

Er der nogen, der har købt og har nogen erfaringer de vil dele? Erfaringer med andre produkter?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Lyttede du til mikrofonen i setup'et eller bare med dine egne ører?

Det væstentlige er jo i hvor meget energi der komme ind i mikrofonen, hvis man bare lytter selv kan man formentlig opnå samme effekte ved at tale ind i en hvilken som helst porøs abosorbent, som fx fx en pude.

Jeg kan godt høre forskellen i optagelserne, og forklaringen er at skærmen absorberer en del at energien, hvilken igen vil reducerer de reflektioner der når mikrofonen. Det vil så også betyde at halo'ens effekt vil være meget afhængig af det rum den benyttes i.

Jeg har tidligere bygget nogle absorbenter, der kunne åbnes som en kuffert, og monteres på et mikrofonstativ. Jeg placerede en foran og en bagved sangeren, og det fungerede godt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg stak hovedet ind i og lyttede til rummet og min makker, der var med derinde. Lidt ligesom, hvis jeg var en mikrofon. Det var helt tydeligt, hvornår man kom ind i Halos domæne. Lyden ændrede sig markant og blev meget mere stram.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Har ikke prøvet de andre der nævnes, men har tracket både mande og kvinde vokalister et par gange med Eyeball'en som Holger nævner - og den synes jeg faktisk er ganske hæderlig!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Gik væk fra Eyeballen, da jeg skiftede til end-adressed. Den var fin til at begrænse reflektioner, men syntes det blev lidt uldent.
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Eyecall kan i hvert fald ikke bruges med min WA14

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

bryla skrev:Gik væk fra Eyeballen, da jeg skiftede til end-adressed. Den var fin til at begrænse reflektioner, men syntes det blev lidt uldent.
Enig.
Arbejder man men pop-vokaler er det dog tit nemmere at korrigere en lidt ulden vokallyd end en med for meget rumklang.

Et rum skal altså lyde virkelig dårligt før der nogensinde er brug for reflection-dimser generelt synes jeg. Men synes eyeball'en er smart hvis man insisterer på sin large-diaphragm til lead vokal - hvor den kan hjælpe godt på vej mod den der helt tørre vokallyd.

Nyt svar