Rockwool Industribatts

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Jonas_h
Gearslæber
Gearslæber

Rockwool Industribatts

Indlæg Skrevet: 12. feb 2016, 16:34

Hej,

Jeg skal til at bygge nogle broadband paneler og er faldet over dette: http://www.rockwool.dk/produkter/u/1389 ... batts-sort

Er det noget I kender til? Jeg kan ikke finde densiteten, men det ser ud til, at de har haft akustik i baghovedet da de lavede pladerne. Vil I stadig mene, at terrænbatts er et bedre valg til broadband absorbers?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Rockwool Industribatts

Indlæg Skrevet: 13. feb 2016, 11:11

Ja, terrænbatts er maksimal densitet du bør vælge til det formål.
Brugeravatar
ask
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: København NV

Indlæg Skrevet: 18. feb 2016, 19:38

Absorptionsdata ser umiddelbart gode ud, jeg spekulerer på om det sorte glasklæde er nok til at forhindre pladen i at støve - det kunne være fikst om de kunne monteres frit! Men de koster jo 4 gange så meget som fx flexibatts, så nok ikke optimalt når der skal bruges større mængder/dybder.
Brugeravatar
Luny Tune
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Snekkersten

Indlæg Skrevet: 22. feb 2016, 11:56

Intet kommer gennem det sorte flis. De er glimrende.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."
Brugeravatar
ask
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: København NV

Indlæg Skrevet: 22. jun 2016, 15:01

Jeg har pr. tlf. fået bekræftet at fleece-beklædningen er tilstrækkelig til at overholde bygningsreglementets krav (miljøafsnittet), den er designet til ventilationskanaler med luftgennemstrømning på op til 20 m/s, og da den i et typisk rum ligger under 4 er produktet rigeligt fint til vores brug. Dog skal kanterne være dækket, fx af lister el. T-profiler (skinnesystemer).

Jeg fik desuden oplyst at densiteten er 80kg/m^3, hvilket er lidt mindre end Terrænbatts og ca. 2,5 gange mere end alm. A-batts. Dermed er det et ganske interessant produkt, ikke mindst fordi absorptionsmålingen ser fantastisk ud (bedre end det teoretisk beregnede, muligvis pga. kantvirkning samt fleece), og det er relativt billigt i sammenligning med Rockfon.

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"