Effektiv lydisolering af trægarage i villakvarter.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Holm325@gmail.com
Kaffedreng
Kaffedreng

Effektiv lydisolering af trægarage i villakvarter.

Indlæg Skrevet: 2. aug 2015, 14:30

Jeg skal til at bygge mit eget musik studio i villakvarter, og skal være sikker på at der ikke kommer klager fra naboerne, når jeg laver musik en varm sommernat kl. 01 og naboen skal til at sove med åben vindue.

Er 30 cm rockwool og to plader gips nok til at til isoler? og hvad skal jeg gøre m.h.t vindue og dør?

Alle input's er meget velkomne! :-)

Mvh
Jesper
Brugeravatar
Crevil
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Brabrand

Re: Effektiv lydisolering af trægarage i villakvarter.

Indlæg Skrevet: 2. aug 2015, 15:07

Kig lidt på rum i rum princippet, hvis du vil have en stærk lydisolering. :)
Brugeravatar
Jens Sejersen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Låsby

Indlæg Skrevet: 2. aug 2015, 18:15

Prøv at beskrive lidt mere om hvad rummet skal bruges til - f.eks. indspilning af trommer og guitar, eller er det kun til mix?

Hvis du har tænkt dig at indspille akustiske trommer og elektrisk guitar/bas - så ville jeg nok ikke begynde at indspille kl. 1 om natten når jeg boede i et villakvarter. Jeg tror simpelthen ikke det er muligt at isolerer godt nok til at det ikke kan høres. Husk også at man kommer langt med venlighed, forståelse, italienske rødvine, god chokolade osv. når det kommer til naboerne 8-)
https://soundcloud.com/jens-sejersen

working hard or hardly working?...
Brugeravatar
Højhus
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Herning

Indlæg Skrevet: 3. aug 2015, 09:05

Hej Jesper

Det kan sagtens lade sig gøre at lydisolere sådan en garage, men 2 lag gips og isolering er ikke nok.

Hvor stor er din garage, for det tager lidt plads.

Det du leder efter er STC rating.

Så hvis du starter med at beklæde indersiden af din garage med 2 lag gips. Disse skal samles 100% tæt i alle samlinger, hjørner osv.
Indersiden er også loftet.

Herefter bygger du et flydende gulv.

Ovenpå det flydende gulv bygger du så nye vægge og loft med 2 lag gips indvendig, gerne 3 lag. Disse skal selvfølgelig også være 100% tæt.

Vinduer skal du måske have skiftet ud til nogle der er mere lydisolerede + et ekstra sæt vinduer.
Dørene er den samme historie, 2 lyddøre.
Alle vinduer og døre skal selvfølgelig også tætnes helt ind til vægge osv.

Hvis du bygger som dette får du et rum med en STC rating på et sted mellem 60 og 70 hvilket er meget tæt på at være lydtæt og du vil uden problemer kunne spille trommer ligeså tosset du lyster hele natten :)
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"