Stikpaneler i studiet.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Brugeravatar
Højhus
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Herning

Stikpaneler i studiet.

Indlæg Skrevet: 21. maj 2015, 19:58

Jeg er igang med at bygge et bette studie her på gården.
Men, jeg er kommet til at tænke på om jeg har tænkt de rigtige stik med ind i de stikpaneler der skal være rundt omkring.

Jeg har planer om at køre et monitor system der kører ethernet og virker via PoE så der er selvfølgelig et par ethernet stik i alle paneler.

Derudover har jeg lavet højttaler stik så man kan have en guitar eller bas top til at stå i kontrolrummet mens kabinettet er i liverummet eller isobox.

Har også smidt et usb stik i i tilfælde af at det ville være fantastisk med et midi keybord direkte til daw maskinen.

Hvad har jeg glemt?

Evt. hvis i har billeder af nogle skønne paneler i er glade for.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.
Brugeravatar
sjap
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Aalestrup

Re: Stikpaneler i studiet.

Indlæg Skrevet: 21. maj 2015, 23:07

Hej Højhus

Lyder meget fornuftig.

Jeg har et par BNC stik - coax (Klotz HD SDI kabel), så har man mulighed for at forbinde Video eller MADI.
MIDI bruger jeg RJ45 stik og har så lavet nogle adaptor kabler som har RJ45 i den ene ende og 5 pol. DIN i den anden.

Favorit panel er dette:

http://www.canford.co.uk/Products/2015902/45-3393_UNIVERSAL-CONNECTION-PANEL-Kit-2U-2x16-black
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 24. maj 2015, 18:40

Husk at have noget afstand mellem analoge lydkabler og alle andre slags signaler og strøm. Specielt PAL/NTSC videosignaler har det med at "brede sig" alle mulige uønskede steder.
Brugeravatar
Bacher
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Sjælland

Indlæg Skrevet: 9. jun 2015, 20:18

En coax på BNC (wordclock, video, madi, tidskode)
og ekstra cat5 (midi, diverse styresignaler, usb (med cat5 extender)
Jeg er også glad ved canford panelerne, de fås også i en fræk 1/2 rackbredde, og med billige sorte bokse: http://www.canford.co.uk/Products/20182 ... deep-black
Måske nogle jack tielines mellem isobox og liverum til dem med comboforstærkere
Brugeravatar
marco
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Indlæg Skrevet: 14. aug 2015, 17:45

Sådanne links til paneler og bokse er bare guld værd, når man sidder og researcher! :)
Scamstar
Bag pulten
Bag pulten
Sted: København

Indlæg Skrevet: 23. aug 2015, 23:28

Hey.

Jeg lavede en del research på nettet, da jeg skulle køb ind til mine wallboxe i studiet.

Jeg endte op med at købe paneler herfra, som jeg så skal have bygget direkte ind i væggene:

http://www.canford.co.uk/CANFORD-WALLBO ... ng-modular

* edit * det er så også den side som sjap linker til..... flot..... :oops:

Nå men det er stadig et andet produkt, og jeg kan så fortælle at de var rigtig gode at handle med.

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"