Råd mod støv og kondensator mikrofoner :-)

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
DenRødePlads
Medlem
Indlæg: 6

Råd mod støv og kondensator mikrofoner :-)

Indlæg af DenRødePlads »

Jeg har min vokal mikrofon stående på stativ fast, så når de gode idéer opstår så kan jeg gå dirkete til optagelse uden, at jeg skal bruge alt for meget tid på opstilling først. Det betyder også at mikrofonen bliver udsat for mere støv, end hvis den var pakket ned. Men jeg har fundet på en løsning der måske kan tage det værste. Find et raflebære frem og brug det som hætte på mikrofonen når den står ubrugt hen.

Hvad tænker i om denne løsning, eller tænker i ikke støv som et problem for en kondensator mikrofon?
Vedhæftede filer
foto.JPG
foto.JPG (184.73 KiB) Vist 2006 gange

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

En pose fra en flaske Royal Salute kan også fint bruges til samme formal. :-P
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
DenRødePlads
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af DenRødePlads »

Kommer jo lidt an på, om man bliver først færdig med terningspillet eller flaskens indhold :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er ikke noget jeg har tænkt meget over med støv, jeg lufter grundigt ud før lokaler bliver brugt alligevel, så tænker at den smule der evt ville være kommet i mellemtiden ikke sætter sig hvis lokalet er tørt.

Men en raflekop eller opbevaringspose laver også støv, og det kan blive provokeret frem når man "handler" den i forbindelse med mikrofonen.

Men fint trick ellers! :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

En mikrofon der altid står fremme må dækkes til , kapslen vil blive støvet og på sigt forringet.
facebook : Jørn Pedersen

Nyt svar