Rockwwol dæmpning

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ciccone
Medlem
Indlæg: 69

Rockwwol dæmpning

Indlæg af Ciccone »

Hej.

Vi er ved at bygge et nyt øvelokale som også gerne skulle kunne bruges til at indspille trommer i.
Der er 3.60 til loftet og vi har sat profilbrædder på væggene. Brædderne er to meter høje hvilket giver os 1.60 meter gipsvæg op til loftet. vi tænker at hænge Rockwool Traps i loftet og på det resterende stykke gipsvæg.
Ifht Rockwool traps...... Vil i mene at man godt kan bruge Terrænbats beklædt med stof??? Kommer de til at drysse selv hvis de er pakket ind?? Det er et ca 40 kvm stort lokale.

På forhånd tak:-)

Peter.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tricket er, at beklæde batsne med pladevat/rullevat (hedder begge dele men er det samme). Det findes i 1 cm og 0,5 cm tykkelse i Stof2000.

Om 1 cm tykkelse er i overkanten ift lyden vil jeg lade en anden svare på.

Cheers

Morten
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Ciccone
Medlem
Indlæg: 69

Indlæg af Ciccone »

inden man beklæder dem med stof??

Peter

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

jeps
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg ser ingen grund til pladevat, hvis blot stoffet er tæt men kan pustes igennem.

Jeg har selv en del bats bygget til dette, og igennem flere år har der ikke været problemer med det. Syntes ikke engang at det virker til at støve mere end hvis der ikke var sat bats op.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Pladevattet er kun for udseendets skyld, dvs. hvis man har brugt ujævn, fluffy Rockwool. Så kan lidt pladevat give en jævn overflade hvis man polstrer med stoffet tæt på Rockwool. Pladevattet wrappet rundt om trækanterne kan også skjule farveforskellen mellem Rockwool og træ.

Der er ingen anden grund til det, hverken lydmæssigt eller sundhedsmæssigt.

Medlemsavatar
Ciccone
Medlem
Indlæg: 69

Indlæg af Ciccone »

Jeg har godt det her med at man skal kunne puste igennem stoffet. Hvad skyldes det??

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lyden skal igennem

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Men resultat ønsker/regner i med at få?

Vil i have en bedre lyd i lokalet, eller ønsker i at lydisolere så i kan spille trommer uden at høre det i de omkringliggende rum?
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Ciccone
Medlem
Indlæg: 69

Indlæg af Ciccone »

Det er for at få den bedste lyd i lokalet.

Nyt svar