Støjsvag blæser til køling

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Støjsvag blæser til køling

Indlæg af GoatSonds »

Jeg leder efter et par ultra støjsvag blæsere som skal køle nogle aviom "hjerner". De står i et indspilningsrum, så man må ikke kunne høre blæserene overhovedet. De indbyggede larmer stygt meget :-S

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så du vil erstatte de indbyggede blæsere med nogle mere støjsvage? - Hvis ja, hvad er dimensionerne på de blæsere der skal erstattes?
Eller vil du slukke de indbyggede og finde en måde at montere nogle støjsvage blæsere udenfor kabinettet?

Har du overvejet at drosle spændingen ned på blæserne?

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Prøv a søg på Silenx - de skulle efter sigende være de mest støjsvage blæsere på markedet. Du skal så "blot" finde en der har de rigtige dimensioner og kører samme volt/ampere/rpm.

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Umiddelbart er planen at afmontere de gamle, og finde et nyt sted til de nye.
Den ene aviom har overlevet 10 år uden blæser, men stod af her for lidt siden, og reparatøren mente at det var fordi blæseren var fjernet. Blæseren larmer dog ret meget, og det tror jeg også har lidt at gøre med hvor den er placeret.
Nu har vi så 2 "hjerner" i racket oven over hinanden, så det varmer lidt ekstra.

Tak for bud. Neddrosling kunne være en løsning, men jeg har ikke meget lyst til at ændre på modstandsværdier osv., da jeg ikke har fuldt overblik over designet.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

prøv at kig på http://noctua.at .. de er velestimerede, og har også en del løse blæsere ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar