Batts Vs. Støv?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Ras.dk
Forum Donator
Indlæg: 163

Batts Vs. Støv?

Indlæg af Ras.dk »

Hvor meget og hvor lidt støver det, når det er blevet pakket ind i stof? Hvad er jeres erfaringer?


Ved godt der nok er et par emner omkring det, men jeg laver en ny post fordi jeg har et tilhørende spørgsmål.

Står og skal bygge clouds her i ugen, og kommer så til at diskutere med den gamle.

Kan man med fordel købe noget spraylim, og sprøjte et tyndt usammenhængende lag lim uden over batts'ene
inden man putter stof omkring. for så at undgå glas-støv i luften når man håndterer dem?

Det er min far, som har været i udviklings afd. på Siemens Windpower, og arbejdet med overflade behandling til dagligt
som påstår at det ikk gør noget for de akustikke egenskaber når det er et tyndt lag, hvertfald ikke noget man kan høre.

Jeg vil selv mene at det ødelægger egenskaberne, da batts'ne bliver et vist antal % forseglet og der ikk kan komme nær så meget luft igennem..

Hvad er jeres meninger?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, du skal ikke sprøjte lim på. Det ødelægger luftgennemstrømningen.

Der er intet støv overhovedet fra battsne når de bare hænger - hverken med eller uden stof. Stoffet er pænt og gør at det ikke fnulrer hvis du rører ved det ved et uheld.

Der er ingen allergi eller kræftrisiko forbundet med Rockwool.

Default avatar
Ras.dk
Forum Donator
Indlæg: 163

Indlæg af Ras.dk »

Det var også det jeg sagde der vil ske, men han mener ikk det vil give nogen hørbar forskel, og jeg gad ikk diskutere i en evighed.

Så ville lige høre herpå forummet inden jeg gjorde noget.


Alternativt må jeg få fat i noget pladevat, som BOBofthePOP også har brugt i hans cloud projekt, det burde både give lidt på det visuelle
men også mht. Støv når man skal håndtere sine clouds.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der kommer ikke støv ud når du først har pakket dem ind. Så pladevattet giver kun mening hvis det er for at undgå visuelle buler.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ingen af mine bats støver, jeg vil ikke spekulere i det, stoffet skal nok filtrere det, så luft kommer igennem men ikke andet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Ras.dk
Forum Donator
Indlæg: 163

Indlæg af Ras.dk »

Pladevattet er bestilt. Så må det gøre det, det kan på den visuelle side. :)

Nyt svar