to monitors på samme stand???

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
dfg_MacGyver
Medlem
Indlæg: 1209
Sted: Roskilde

to monitors på samme stand???

Indlæg af dfg_MacGyver »

ja, at sætte to monitors på samme stand kan jeg ikk se noget galt i.
Kan I ?

Jeg har tænkt mig at bruge dobbelt klæbende tape mellem originale og nye bredere "standplade".
Billede

Medlemsavatar
Flouvio
Medlem
Indlæg: 712
Sted: CPH

Indlæg af Flouvio »

Her går det fint - har to sæt ved siden af hinanden på letbetonblokke. - Føler ikke jeg ellers kunne opnå så gode resultater med mine monitors, hvis de skulle stå anderledes.
Quad 2,66 Windåze XP, Samplitude 10 Pro, Cubase 4, Sony Soundforge, Powercore MkI & MkII, Liquid Mix 32, RME, NTP, Gyraf, Avalon, Waves, Cranesong, NHTPro, KRK og Studer
http://www.myspace.com/masterboxdk

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

du skal tænke på at når den ene spiller og den anden ikke gør vil den der ikke spiller virke som bas absorber. og det er p+å en ukontrolerbar måde den gør det.. så jeg ville ikke gøre det hvis det var mig

/jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Jurg_t »

hmm..jeg har også haft to sæt ved siden af hindanden...godt nok på tunge beton elementer, men forsøgte nu at flytte det ene par...og sku om ikke bassen pludselig blev mere veldefineret...ikke meget markant...men nok til at det kan høres og have indflydelse på mixning...mest synes jeg nu bare mix er kommet til at lyde federe når jeg fjerner dem.

mvh Jurg_t

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Ja.. det jo klart når du får en ukontrolerbar bas absorber....


/jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
RigPa
Medlem
Indlæg: 196
Sted: Viby J

Indlæg af RigPa »

Mine NS10m'er lyder klart bedre i fri luft end op ad andre ting. De er også hævet over desken hvor de har stået engang, endda næsten helt ude ved kanten, så nu de er helt frie. Det har mindsket et boost i 200-300 hz området der gjorde bunden utérlig.

/david

Medlemsavatar
dfg_MacGyver
Medlem
Indlæg: 1209
Sted: Roskilde

Indlæg af dfg_MacGyver »

cool, takker for svar.
dropper ideen om to monitors på samme stand.
Vil oss foretrække at jeg kan placere bm6a og ns10 uafhængigt af hinanden.

Kikkede oppe på mit loftrum og fandt materialer til god og prisbillig(0 kr) kopi af mine ultimate stands.
Laver DIY indlæg når jeg er færdig.

Nyt svar