Traps

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Ndustry
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Kbh K

Traps

Indlæg Skrevet: 16. sep 2006, 22:35

Heysa

Har kigget på popmusic.dk under de fede links og fundet info på hvordan man laver sine egne traps, men har dog lige et par spørgsmål, da jeg ik kan blive helt klog på nogle af tingene.

hvilke materialer bruger man præcist til at lave de der akutisk traps

Skal man bruge noget specielt rock wool? (nogen af dem snakker om noget specielt noget...men ved ik hvad det hedder på dansk)

Hvad skal der uden på rock wool'n, noget polyester og stof eller?? (rock wool´n skulle jo nødigt indåndes)

Og er det li meget om det er træ eller metal ramme?

Håber du kan hjælpe mig
N
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 17. sep 2006, 09:53

Mht. rockwool, så find noget med så høj tæthed som muligt, dvs. max. kg pr. m3. Spørg i byggemarkedet. Det der henvises til i artiklen er ret svært at få i DK.

Mht. træ vs. metal, så er det smarte ved disse metalrammer at de er perforerede, dvs. de vil absorbere mere. Jeg tror det vil ændre med 5% hvis du laver det i træ i stedet.

Mht. stof så er det ikke min erfaring at rockwool fnulrer når først det er pakket ind i stof - med mindre du står og trykker på trapsne. Stoffet du kommer ud over skal derfor blot ikke være for hårdt/reflekterende (f.eks. ikke plastik!)

Tilbage til "Studiebygning & Akustik"