Effektmaskiner

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
simonaagren
Medlem
Indlæg: 31

Effektmaskiner

Indlæg af simonaagren »

Hej alle sammen.

lige for tiden går jeg med tanken om at købe noget outboard effekt maskiner.

Det skal være noget småt og kompakt, og skal have mindst noget Reverb, Delay og noget Harmony i sig.

Waves begynder jeg først at investere i om nogle år (eller hvem ved)

Har kigget lidt på Roland VT-4 fordi den har en fed Harmony effekt i sig som jeg godt kunne bruge til en kunstner som jeg skal til at lave noget for. Men det skal være noget som jeg lige kan have ved hånden, ved siden af min pult.

Hvad har i af erfaringer?
(budget, gerne til fornuftige penge)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er super glad for min Eventide H9. Opfylder alle de krav du har. Den er lidt bøvlet at programmere direkte på maskinen, men værre er det heller ikke.
Den har dog rigtig god adgang til programmering, backup osv. via computeren eller en app på din telefon.

Du kan enten selv tilkøbe de algoritmer du skal bruge, eller købe den dyre model med hele pakken.

Lyder rigtig godt og er lige så lækker at se på.

Men, kan du specificere budget?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis man har pengene til den fejer H9 alt andet af bordet, iforhold til value for money. Givet at man vil have Eventides lyd.

Medlemsavatar
simonaagren
Medlem
Indlæg: 31

Indlæg af simonaagren »

Morten B skrev:Er super glad for min Eventide H9. Opfylder alle de krav du har. Den er lidt bøvlet at programmere direkte på maskinen, men værre er det heller ikke.
Den har dog rigtig god adgang til programmering, backup osv. via computeren eller en app på din telefon.

Du kan enten selv tilkøbe de algoritmer du skal bruge, eller købe den dyre model med hele pakken.

Lyder rigtig godt og er lige så lækker at se på.

Men, kan du specificere budget?
Mit budget ligger gerne under de 7.00,-

Eventide H9 ser utrolig spændende ud, og fedt man kan styre den fra sin telefon og computer!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Uha, 7 kroner bliver svært :-P

Medlemsavatar
simonaagren
Medlem
Indlæg: 31

Indlæg af simonaagren »

Hov der skulle vidst lige stå 7.000,-

På Eventide H9 kan du så godt mixe dine preset? Altså både have en reverb og en flanger på samme presset bank?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

simonaagren skrev:Hov der skulle vidst lige stå 7.000,-

På Eventide H9 kan du så godt mixe dine preset? Altså både have en reverb og en flanger på samme presset bank?
Nogle af algoritmerne har flere effekt blokke, men som udgangspunkt nej.
Men, til det budget har du jo råd til 2 maskiner :-D

Kunne også være en kombination af 2-3 pedaler, så kan du skabe din egen lyd. Tjek f.eks Strymons udbud, det er også høj kvalitet.

En H9 +en modulation/delay pedal ville være ret vild.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Boss RE20 er jo efterhånden lidt af en lydmandsklassiker til crazy delayeffekter, så måske en kombi af den og så en H9. Så er du ret godt kørende, vil jeg mene :)
Til harmonizing er der jo også TC Helicon-tingene, som kunne være værd at tjekke.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Var der ikke én der solgte den Digitech StudioQuad herinde? Den har jeg selv, og den kan okay mange ting. Dens pitch shifter er absolut hæderlig (ved ikke helt hvad der menes med "noget harmony").

Den har 4 engines, d.v.s. den kan lave 4 effekter samtidigt, og disse kan så routes ind og ud af dens 4 ind- og udgange på forskellige måder, såvidt jeg husker. F.eks som to stereopar. Men det er en 19" rack unit, så det er måske for stort?

Dens rumklange er hæderlige men ikke fantastiske efter år 2019-standarder. Men der er nogen luxus rumklangesalgoritmer som bruger to engines, og de lyder rigtigt flot. Den har også utroligt mange muligheder for at route flere af dens indbyggede LFO'er eller MIDI controllere til forskellige parametre. F.eks. kan man få modwheel til at styre længden af et delay, eller få en LFO til at steppe pitchshifteren op og ned i halvtonespring (hvilket lyder vildt sjovt).
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg ved godt det lyser skørt men behringer vverb er en rigtig fin multifx enhed. Har rigtig gode klange og phaser tremolo etc. Digital ind ud, midistyring etc.
Prøv også at tjekke ud hvad folk siger om den på gearslutz. Jeg havde en for nogle år siden og var glad for den.
Så vidt jeg husker er der dog ingen pitch svigter i den


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

the19thbear skrev:Jeg ved godt det lyser skørt men behringer vverb er en rigtig fin multifx enhed. Har rigtig gode klange og phaser tremolo etc. Digital ind ud, midistyring etc.
Prøv også at tjekke ud hvad folk siger om den på gearslutz. Jeg havde en for nogle år siden og var glad for den.
Så vidt jeg husker er der dog ingen pitch svigter i den
Den er vist bare ret svær at finde, men ja, lyder glimrende.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Boss DD-500, RV-500 og MD-500 er også værd at checke ud. Super effekter i høj kvalitet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og så har jeg en eller anden ting for TC Electronic D-Two rack delay. Den kan altså noget fedt med delays.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Og så har jeg en eller anden ting for TC Electronic D-Two rack delay. Den kan altså noget fedt med delays.
Kan du forklare hvad den kan som er unikt ?

Har flere gange været ved at købe, men har ikke rigtigt kunne forklare mig selv hvorfor jeg skulle gøre det :-)
/Dub

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Joachip skrev:Var der ikke én der solgte den Digitech StudioQuad herinde?

...ellers har jeg da også en, jeg gerne vil af med til en kr. 500,- f.eks????

--sd

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
SustainerPlayer skrev:Og så har jeg en eller anden ting for TC Electronic D-Two rack delay. Den kan altså noget fedt med delays.
Kan du forklare hvad den kan som er unikt ?

Har flere gange været ved at købe, men har ikke rigtigt kunne forklare mig selv hvorfor jeg skulle gøre det :-)
Ved ikke lige om den er unik ... :) Nu er det efterhånden en del år siden jeg havde den - og ville ikke gå tilbage til hardware.

Men den lød rigtigt godt i forhold til alt i samme klasse (tror jeg har haft det hele :shock: ). Og af en 1U rackdims, så er den ret let tilgængelig at programmere og elskede dens tap-feature, hvor man ud over tempo - også kan tappe multitapsne ind - ret intuitivt.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nu er jeg desværre faldet over en ny artikel om emnet, og jeg syntes faktisk vinklingen er interessant:

http://digital.livesoundint.com/display ... iew=572021

--sd

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Line 6 HX Effects er rimelig multi enhed med mange muligheder..

Nyt svar