Mest lukkede hovedtelefoner

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Mest lukkede hovedtelefoner

Indlæg af Graceville »

Jeg leder efter det hovedtelefonsæt der lukker allermest ude og har den bedste lyd.

Jeg har kig på et par Beyer Dynamic 770M fordi det er dem jeg kender bedst som almindelige lukkede hovedtelefoner. De påstås at holde 35db ude.

Jeg skal bruge dem i øvelokale bag trommerne + live og lejlighedsvist når jeg øver/tracker "in ear" med band på guitar og vokal.

Jeg har en skør idé om at have en mixer med klik track på een kanal og så en rummikrofon i en anden kanal så jeg kan høre bandet/trommesættet et godt sted fra i rummet, evt bas i en tredje kanal.

Men jer der står derude bag pultene/trommer, hvad bruger I og hvad er I glade for? Er blevet foreslået formstøbte in ear, men dem har jeg ikke råd til pt.

Håber jeg har landet spørgsmålet i det rigtige forum.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De BD du nævner dæmper virkelig meget, men det går vist desværre lidt ud over lyden.

Et lidt nyere alternativ kunne være disse https://www.extremeheadphones.com/produ ... /ex29-plus. De dæmper endnu mere og skulle lyde bedre.

Jeg har selv de her Telefunken https://www.cyberfarm.dk/telefunken-thp ... t_EALw_wcB. De er så vidt jeg kan se bare rebrandede Extreme Isolation hovedtelefoner. De lyder godt og isolerer meget. Jeg synes dog ikke de er ligeså behagelige at have på i lang tid som mine BD990. Men man kan ikke lave god isolation uden at bøgerne sidder stramt på hovedet

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg er glad for mine shure se215, når jeg spiller trommer. De er rimeligt billige.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Cool, de lover nogenlunde det samme, omend Smittefars eksempler er lidt mere specifikke med db i hvilke områder. Mon ikke ca 35db er standarden. Sekundært, hvad der er mest behageligt og lyden. Tror ikke man ikke kan have noget der dæmper uden at det sidder stramt på hovedet.

Hvordan går det ud over lyden, at det dæmper meget, Smittefar? Er også blevet foreslået et par Senheizer, men kan ikke li' deres lyd generelt.

Høreværn i Silvan dæmper til sammenligning 31db, det er lidt overraskende : https://www.silvan.dk/ox-on-hoerevaern- ... 82-1973812 og dem jeg plejer at bruge dæmper nok kun 25db (edit: 12-15 db)

Og hvad med sådan noget noise cancellation? Har prøvet et par og var ikke imponeret over lyden. Tror det var B&o. Måske skal vi op i pilot-standard og så er det sikkert 5-10.000. Eller en Honda Goldwing hjelm.... Det vil se godt ud på scenen.
Senest rettet af Graceville søn 30. dec 2018 12:36, rettet i alt 1 gang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

mikkels skrev:Jeg er glad for mine shure se215, når jeg spiller trommer. De er rimeligt billige.
Dem vil jeg osse lige overveje, evt i kombi med høreværn, hvis det skulle give mening. Hvor meget db dæmper de. På 4sound skriver de 107db's følsomhed, ved ikke om de har oversat attenuation forkert eller de mener noget andet. De koster dog omkring 1000, hvilket er nogenlunde det samme som Beyer Dynamics og er muligvis ikke til at skaffe længere.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Til trommer ville jeg kigge på et par Audio-Technica M50xBT. De er wireless men lyder godt til tracking, imo.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

the songcabinet skrev:Til trommer ville jeg kigge på et par Audio-Technica M50xBT. De er wireless men lyder godt til tracking, imo.
De ser lækre ud. Vile være lidt ekstra nervøs for latency dog, da jeg bruger Finale og Logic til at have overblikket over arrangementet når jeg tracker + klik/koklokke oveni = ekstra forvirring når det visuelle og lyden ikke matcher.

Så står der noget igen med sensitivity og dB = 99, det må jeg lige finde ud af, hvad betyder.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Graceville skrev:
Hvordan går det ud over lyden, at det dæmper meget, Smittefar? Er også blevet foreslået et par Senheizer, men kan ikke li' deres lyd generelt.
Jeg har ikke selv prøvet de der BD770M, men jeg har læst mig til, at de ikke skulle lyde specielt godt. Jeg synes mine Telefunken lyder fint.



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Høreværn + in-ear ville være mit valg. Så får du dæmpning fra høreværn, der er lavet til det, samt den ekstra dæmpning et sæt in-ear høretelefoner giver.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nu er jeg godt nok ikke trommeslager, men jeg har da prøvet at banke løs i et trommesæt med et par Beyerdynamic DT-770M på, og de dæmper helt vildt godt. Når man slukker for signalet til dem, føles det som om hele trommesættet holder op med at virke.

Det skal dog siges at de ikke spiller særligt meget bas, nok fordi de er lavet til at kunne spille ret højt uden at overstyre. Det fungerer super godt når man bruger dem til det de er lavet til (tromme-monitor), men man skal ikke regne med at de også er fede som hifi-agtige hovedtelefoner til finlytning af ens mix.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Det er også værd at prøve Sennheiser HD 380 Pro. Jeg har brugt dem til trommer og de virkede fint med 32 db dæmpning. Lyder også rigtig godt til prisen og er rare at have på i længere tid.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nogen der har prøvet HD280 og HD380 side om side ???

(rygtet siger at de stort set er ens i lyd og isolation)

For at gøre forvirringen total er der også dukket en HD400 op :)
/Dub

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hvorfor vil du dæmpe så meget? Inears som fx se215 dæmper RIGELIGT til at beskytte dine ører.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Når jeg først har købt dem og finder ud af, at de ikke passer til mine ører, så har jeg spildt en tusse. Efter hvad jeg har forstået, kan de isolere meget bedre end headsets, især hvis de er formstøbte, men det har jeg ikke økonomien til lige nu, det er 1400 oveni.

Jeg vil dæmpe i tilfælde af at bassen kan li at spille højt mens jeg synes det er lige rigeligt og så for at opnå så god balance som muligt mellem trommer, klik og evt cue tracks mens jeg spiller. Jeg er ikke den mest sikre og erfarne trommeslager, så det klik skal stå ret utvivlsomt, så jeg har noget at klamre mig til.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg spiller trommer og bruger DT770M, de lyder korrekt nok ikke lige så godt som mine DT770Pro, men jeg mixer ikke på dem, til monitor er de super fine, jeg skifter ikke væk!
Jeg ved ikke om du skal have din egen mixer, eller blot et godt monitormix fra hovedmixeren og så have en kanal du sender ned til den med Click-tracket fra din "Metronom", en room mic kan også placeres så man får lidt live-fornemmelse fra publikum med, og skulle nogle andre i bandet bruge in-ears bliver de nok også glade for at have noget af den mixet i deres.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det bliver i første omgang en monster stor DAW firewire mixer i øvelokalet, ikke lige til at tage med ud, og med tiden en meget mindre mixer, noget billigt behringer, evt min apollo twin, hvis jeg bruger computeren som monitor alligevel (Finale25 og Logic X i ReWire). Eller bare apolloen som standalone og noget klik fra smartphonen i den ene kanal og referencemic i den anden.

Jeg tænker at 'låne' et par DDT770M med hjem fra 4sound i første omgang og se, om det gør tricket.

Jeg har osse fået tanken, at puderne i min DDT pro kunne skiftes ud med et par solide puder i ægte kunstlæder for bare 100,- istedet for de luftige puder de kom med. De fåes både i pink, blå og sort til en 100mand og jeg har to par BD, så det er ikke noget stort tab. Om det rækker til det, jeg skal bruge dem til, tvivler jeg på, men muligheden er der.

Hvordan er de egentlig designet, siden de kan dæmpe 35db?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Så fik jeg afprøvet de BD 770M som jeg har erhvervet mig. Det blev til en audition med et band. Jeg tror desværre ikke vi er et match, bandet og jeg, men hvor var det fedt at få prøvet det af med en sm57 i en lille mixer og mikrofonen liggende på gulvet foran. Både dæmpende og får det hele med et andet sted end fra der hvor man sidder og ingen ødelagte ører. Sindsygt smart.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så skulle du prøve dem med fuldmic'et trommer og band, samt comp, eq og fx i mixet, så bliver det lækkert, jeg ser mig ikke tilbage! :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det ser jeg frem til
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar