PA til øvelokalet

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

PA til øvelokalet

Indlæg af Mikkel Kå »

Hej folkens.

Vi står for at skulle investere i noget nyt PA til øveren. I første omgang nok kun højtalere, da vi har mixer og forstærker vi kan bruge.

Men hvad i alverden skal man vælge?

Det skal kun trække 1 leadvokal og 1 backing-vokal, til gengæld skal det kunne spille højt og rent. Vi skal ikke spille live med det, men spiller ret højt i øveren.


Er det det bare Thomans "BOX" eller er der noget andet vi bør kigge på? JBL Eon 6xx måske?
Både passiv og aktiv kan du, og det må gerne være brugt.

På forhånd tak.

/Mikkel

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg vil sige at det vigtigste er at du bruger en tilstrækkelig stor forstærker, ca. 1000w pr. side og så kan man snilt få ret par vokaler høje nok igennem f.eks:

https://www.thomann.de/dk/the_box_pro_achat_112_m.htm

Bemærk venligst at det er en 12" og ikke en 15" fordi det er et dårlig valg til vokal brug, fordi spredningen over 1000 hz er for dårlig i en 15" med mindre der er en ægte 2" med 4" svingspole på toppen ... men så er vi oppe i PA klassen.

--sd

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Tak, Søren.

Jeg kigger på det...

Er der en pointe i at købe aktivt fremfor passivt, og således undgå en eventuel underdimensionering af forstærkerdelen?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Mikkel Kå skrev:Tak, Søren.

Jeg kigger på det...

Er der en pointe i at købe aktivt fremfor passivt, og således undgå en eventuel underdimensionering af forstærkerdelen?
Ja der kan være en pointe der ...

--sd

Nyt svar