Indlæg Skrevet: 4. dec 2007, 03:18
Nu vil jeg da så starte med at undskylde, hvis jeg fik sat en større politisk debat igang her. Jeg prøvede bare at hjælpe manden!
Men faktum er, at Yamaha endnu en gang har lavet et produkt der ikke er kompatibelt med resten af verden. Hvis de enten havde udstyret LS9'eren med et RS422-stik, eller havde ladet deres MADI-kort overholde MADI-standarden (AES-10 Norm) eller havde anvendt en anerkendt styreprotokol som fx. ESAM (anerkendt af AES, SMPTE, EBU, NAB m.fl.), så havde der ikke været noget problem. Men Yamaha har endnu engang lavet deres egen "standard" - fuldstændigt som alle deres consum"pro"-kolleger Roland, Fostex, Tascam, Alesis osv.
Og når vi nu er ved det, så er Yamaha på INGEN måde eneherskende på remote-preamp området.... De er faktisk håbløst bagud. De har vel egentligt kun AD8HR og AI8-ML8F der kan kategoriseres som remote preamps.
For at nævne et par af de tunge drenge på dette marked kan nævnes:
Digital Audio Denmark: Laver nok verdens bedste remote preamp/AD (AX24). Har mange år på bagen.
Optocore: En af de rigtigt tunge drenge indenfor remote preamps/digitale multikabler siden starten af '90'erne.
Studer: De bygyndte på det omkring 1990. Og i '97 kom deres første helt modulære routingsystem D19.
AMS/Neve: Behøver vel ingen nærmere introduktion!
SSL: Dem kender de fleste vel til.
RME: Her skal så lige tilføjes, at de overholder ALLE parametre for MADI/AES10.
SYDEC (SSL/Soundscape): Har en MEGET atraktiv serie XLogic/iBox..... og det er til at betale sig fra.
D-mexx/C-mexx: Nogen af de mere ukendte.....Men fede produkter.
DigiCO: Har også været på banen i en del år.
Sony: Dem har folk vel også hørt om før.
CADAC: Kongerne af analoge PA-mixere kan skam også lave digitalt isenkram.
Euphonix: også tunge drenge med mange år på bagen
Stagetec, Klotz, SEEM, Riedel, Lawo og mange, mange flere.....
Afslutningsvis vil jeg lige undskylde, at jeg kommer her og spiller "smart-ass"..... men jeg giver kun folk råd, når jeg ved hvad jeg taler om!!!
~Eddy