Presonus lancerer Fat Channel Collection til StudioLive Series III mixere

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Presonus lancerer Fat Channel Collection til StudioLive Series III mixere

Indlæg af SustainerPlayer »

https://www.presonus.com/products/Fat-C ... Collection

En samling digitale efterligninger af de fleste kendte EQ's og kompressorer.

Lidt dyrere end man normalt har haft plugs til hos Presonus:

https://shop.presonus.com/products/soft ... 1-category

Jeg kan forstå på en anden tråd her, at live-segmentet ikke er så interesserede i præcise efterligninger, så dette skal muligvis ses i forbindelse med den nye funktionalitet, hvor pultene kan bruges som DAW-controllere.

Jeg har dog smidt den i dette forum, da jeg tror de fleste har en "live-indgang" til disse pulte.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Det kan jo godt være det blot er mig??? Jeg studsede bare over at Bryony October sagde noget jeg også følte, omend jeg ihærdigt har prøvet at give emnet en "krammer"

... virkeligheden har for mig været, at jeg valgte at hælde signatur plugins fra Waves efter især trommesættets via CLA drums for at det rigtigt mange gange er "der" hvor man spilder alles tid med lydprøve. Hvis bare kunne smide dem på uden latency ville ideen måske være fin nok set fra en produktivitets vinkel, på en festival scene. Jeg får faktisk mere ud af at begrænse antallet af mikrofoner på trommesættet, og gå lidt mere kritisk til mikrofon valget. Bruge høje lowcuts og 3:1 og lavere komprimering på hvert enkelt signal separat.

Jeg tror at live segmentet, efterspørger intuitive interfaces og ikke noget med at man skal bruge tid på at høre om attack/release/thresshold står på noget fornuftigt. Der findes dog plugins fra Waves der abonnerer på noget der for mig er rigtigt og det er:

One Knob Louder, One Knob Presure og Greg Wells ToneCentric.

Så Ja - for mig er det en unødvendig ting de der er ude i ...

--sd

Nyt svar